ALX™

Kevin Schwantz: Όχι ηλεκτρονικά βοηθήματα στο MotoGP!

47 μηνύματα σε αυτό το θέμα

BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Πολλοί αναβάτες είναι κατά του traction control, αλλά οι κατασκευαστές λένε ότι δεν μπορούν να κάνουν αγώνα χωρίς αυτό. Ποιος έχει δίκιο;

O Kevin Schwantz βλέπει μια δραματική μείωση αυτού του στοιχείου που έκανε τους αγώνες μοτοσυκλέτας motogp να ξεχωρίζουν από τους άλλους αγώνες μηχανοκίνητων. Κι αυτό το στοιχείο είναι το προσπέρασμα.

Παρόλο όμως που μειώθηκε λίγο η ακροαματικότητα, οι οπαδοί του Motogp, συνεχίζουν να πιστεύουν πως οι αγώνες μοτοσυκλέτας είναι μακράν πιο ενδιαφέροντες από οποιοδήποτε άλλο αγώνα τετράτροχων οχημάτων στον κόσμο. Τώρα όμως που η "ανωτερότητα" αυτή του αθλήματος είναι υπό απειλή, πάρα πολλοί οπαδοί του motogp δείχνουν με το δάχτυλο ότι το φταίξιμο, είναι τα ελαστικά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα!

Μιλώντας νωρίτερα στο Superbike Planet, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Kevin Schwantz είχε κάποια ενδιαφέροντα πράγματα να πει πάνω σε αυτή την εμφάνιση της νέας τεχνολογίας.

"Το traction control, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κάνει ακόμα και τους λιγότερο καλούς αναβάτες να "διαρκούν περισσότερο". Γιατί έχει κάνει τις μοτοσυκλέτες να οδηγούνται πιο εύκολα - είπε Αμερικανός -

Από αυτή την άποψη, πιστεύω ότι είναι καλό που υπάρχει.

Από την πλευρά του ανταγωνισμού όμως, θα ήθελα να βλέπω αυτούς τους αναβάτες να κρέμονται στο πλάι των μοτοσυκλετών τους και το πίσω ελαστικό να "καπνίζει"!"

"Από αυτή την άποψη λοιπόν, και το ένα και το άλλο είναι σωστό και προς την σωστή κατεύθυνση του αθλήματος.

Όμως θα ήθελα να τους δω χωρίς κανένα ίχνος ηλεκτρονικού βοηθήματος.

Όμως σκέφτομαι πως από την πλευρά της ασφάλειας, αυτές οι μοτοσυκλέτες των 250+ ίππων που τρέχουν στα MotoGP, πρέπει να έχουν πάνω τους όλη την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Για το λόγο αυτό, όλα οδηγούν προς τη χρήση ηλεκτρονικών βοηθημάτων"

"Δέκα χρόνια πίσω, ένα αυτοκίνητο δεν είχε ABS (συνέχισε να λέει ο Schwantz) Τώρα, το 90% αυτών που οδηγούμε, έχει ABS. Πιστεύω πως πρέπει να συνεχίσουμε να αφήνουμε τους κατασκευαστές να αναπτύσσουν και να βελτιώνουν αυτά τα βοηθήματα ασφαλείας.

"Θέλω να υπάρχει η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στους αγώνες, αλλά δεν νομίζω ότι πρέπει να είναι κάτι ενδιάμεσο. Δεν πιστεύω δηλαδή ότι πρέπει να υπάρχει ένα μικρό κομμάτι ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Ή να υπάρχει, ή να μην υπάρχει καθόλου! Και για το λόγο αυτό καταλήξαμε να είμαστε ευχαριστημένοι με μια "μεσοβέζικη λύση" για να ικανοποιηθούν οι περισσότεροι (αναβάτες και κατασκευαστές)

Όμως πιστεύω πως ειδικά το traction control πρέπει να είναι στο δεξί μας χέρι!"

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda CB1300 Honda CB1300 (1284cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Α ρε Kevin:respekt:

Τροποποιήθηκε από τον CHRISTOF

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 RC8 Αλλος

Δημοσιεύτηκε

Πες τα ρε άνθρωπα! Ουστ με τα τσιπάκια και τα μωρά με αυτοβιογραφίες των 2 βάθρων.

Θέλουμε ωμά χιλιάρια τώρα!

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW k1300GT Honda GOLDWING 1800

Δημοσιεύτηκε

Το σιγουρο ειναι οτι τεχνολογια και θεαμα ειναι οριστικα πια μαζι και προσφερουν περισσοτερο απο το να ειναι χωρια.Συμπερασμα:Tο Κολοσσαιο πια ειναι ιστορικο μνημειο .

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
MV Agusta Brutale 675 (675cc)

Δημοσιεύτηκε

Άπειρο :respekt: στον Schwantz.. Δε λέω, καλή, χρυσή η τεχνολογία αγώνων, αλλά ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γενικότερα έχει πληγεί από την χρήση τεχνολογικών βοηθημάτων και του μονοπωλίου στα ελαστικά..

Πότε ήταν καλύτερο το θέαμα στο moto gp; Η εποχή 500cc και πολλαπλών προμηθευτών ελαστικών, ή τα 800cc, 1000cc, CRT με μοναδικό προμηθευτή τη bridgestone και ένα π..στη ηλεκτρονικά;

Πότε ήταν καλύτερη η F1; (για όσους παρακολουθούν και 4 τροχούς) Τα V12/V10 πολλαπλών προμηθευτών ελαστικών και περιορισμένων ηλεκτρονικών, ή τα τωρινά V8 με τα pirelli, KERS, DRS και μακακίες;

Ή το WRC..; Group A, B, (έστω) N ή 1,6 turbo, michelin και οδήγηση playstation για να πάρεις πρωτάθλημα;;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Θα προσυπογράψω και εγώ υπενθυμίζοντας και μια αντίστοιχη δήλωση του Σουμάχερ: "Και μαϊμούδες να βάλεις σε αυτά τα αμάξια, πάλι θα κάνουν απίστευτους χρόνους........."

Δυστυχώς, με την άμετρη χρήση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, το γκάζι (και σε λίγο και το φρένο) έχουν γίνει απλοί διακόπτες on-off, μετράει το ποιός θα πατήσει τον ένα αργότερα και θα ανοίξει τον άλλο νωρίτερα. Και για τον λόγο αυτό, η φινέτσα, η χειρουργική ακρίβεια των χειρισμών και τα αντανακλαστικά έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα, πίσω από τις "ρυθμίσεις" του Τ/C και την άγνοια κινδύνου.

Φέρτε πίσω αυτό:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

οι αγωνες να γινονται με ζχ10-05 και χωρης σταμπιλιζατερ

θελουμε 250 αλογα ροδα και κομμενη την ανασα

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha FZ6 Fazer Yamaha NewMate (1984) (50cc)

Δημοσιεύτηκε

Εμένα πάντως ένα ABS δεν θα με χαλούσε στο fazer, τώρα όμως όταν έχεις να κάνεις με αγώνες επιδεξιότητας είμαι κατά των βοηθημάτων..

Θα έπρεπε να λένε ευχαριστώ που τους δίνουνε grip και όχι την ντίζα να τραβάνε για γκάζι :crazy:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Ο Ρόσσι πάντως το είχε πει. "Ότι πλέον για να προσπεράσεις δεν υπάρχει αρκετός χρόνος."

Όλα γίνονται δηλαδή στο τσακ γιατί όλοι μπορούν να ανοίγουν το γκάζι εύκολα (ελέω TC) και να φτάνουν στην επόμενη στροφή το ίδιο γρήγορα με τον πιο γρήγορο αναβάτη που πρέπει να υπερβάλει για να περάσει στα φρένα.

Αυτό το αβαντάζ που είχε δηλαδή ο Ρόσσι σαν αναβάτης πριν την χρήση των ηλεκτρονικών, χάθηκε. Δηλαδή τον τρομερό έλεγχο του γκαζιού. Τώρα ακόμα κι οι "κουλοί" πάνε αέρας και δυσκολεύεσαι να τους περάσεις. Ελπίζεις κυρίως στον δυνατότερο κινητήρα σου, στη μεγαλύτερη τελική σου κι όχι τόσο στις ικανότητές σου.

Αν δηλαδή λέγανε από φέτος ΤΕΡΜΑ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όσους βλέπατε να πηγαίνουν αέρας, αρχικά θα μετρούσαν αμέτρητες τούμπες (κυρίως από highside) και μετά θα καθόντουσαν στ' αυγά τους πηγαίνοντας όσο πραγματικά μπορούσαν να πάνε χωρίς τα βοηθήματα για να μην πέφτουν. Θα άλλαζαν οι ισορροπίες άρδην και 'κει θα βλέπαμε ποιοι πραγματικά ξέρουν να οδηγούν στο όριο και ποιοι όχι.

Το TC είναι το αντίθετο του ABS. Όπως τσαρουχώνεις τα φρένα σε γυαλισμένη άσφαλτο χωρίς ενδοιασμούς και φόβο να μην μπλοκάρουν οι τροχοί σου και πέσεις, έτσι και με το TC χουφτώνεις γερά το γκάζι και η πισινή ρόδα κρατάει την πρόσφυση ως πρέπει χωρίς τον φόβο του σπινιαρίσματος και ενός highside. (όχι ότι είναι πανάκεια και δεν θα το φας, αλλά στο 90% των περιπτώσεων, το TC σώζει από τέτοιες καταστάσεις)

Ειδικά οι νέοι του MotoGP που έμαθαν κατευθείαν με ηλεκτρονικά πάνω στα θηρία, θα παθαίνανε μεγάλη νίλα αν τους έβγαζες σήμερα το TC. Σαν τα κοτόπουλα θα πέφτανε :lol:

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda CBF 600s

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Ειδικά οι νέοι του MotoGP που έμαθαν κατευθείαν με ηλεκτρονικά πάνω στα θηρία, θα παθαίνανε μεγάλη νίλα αν τους έβγαζες σήμερα το TC. Σαν τα κοτόπουλα θα πέφτανε :lol:

Βλέπε Lorenzo δηλαδή. Απενεργοποιήθηκε το TC σε κάποια φάση στην Laguna Seca φέτος, και αμέσως την έκανε την πτήση του....

Τροποποιήθηκε από τον sorath

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Για τον Λορέντσο λες που ξέρει να οδηγάει κιόλας ένα κλικ παραπάνω από τους υπόλοιπους? Τι να πουν κάτι Μπαρμπεράδες και Ντεπουνιέδες ή κάτι Ντοβιτζιόζοι! :lol:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Αναπηρικο (155cc) AGV, Nolan, Helmo, CMS Yamaha XSR 700 (689cc)

Δημοσιεύτηκε

Από την πλευρά του ανταγωνισμού όμως, θα ήθελα να βλέπω αυτούς τους αναβάτες να κρέμονται στο πλάι των μοτοσυκλετών τους και το πίσω ελαστικό να "καπνίζει"!"

:worthy: :worthy: :worthy: :worthy: :worthy: :worthy: :worthy: :worthy: :worthy:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki TL1000R BMW HP2 Sport (1200cc)

Δημοσιεύτηκε

Έχει 100% δίκιο.Αλλά τα σημερινά motogp έχουν ~300 άλογα.Και τις εταιρίες δεν τις πολυενδιαφέρει το θέαμα αλλά οι νίκες.

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Innova (125cc) Aprilia Tuono R (1000cc)

Δημοσιεύτηκε

το R&D των αγωνιστικων τμηματων διαθετει καθε χρονια ενα budget καλως η κακως το να εξελιξουν ενα "λογισμικο" ειναι κατα πολυ φθηνοτερο απο την εξελιξη μηχανολογικης η μηχανικης πλευρας μιας μοτοσικλετας η ενος αυτοκινητου (F1-WRC)...λογικο το βρισκω αλλα δεν ειναι και αναγκαιο κατ'εμε...ολα αυτα τα ηλεκτρονικα βοηθηματα εχουν "αποκοιμισει" πολλους οδηγους ειτε νεους ειτε ακομα και παλιους και ναι μεν κανουν ταχυτερους χρονους αλλα δεν τους "νιωθουν" και στην ουσια το θεαμα εχει θησιαστει στο βωμο των χρονων και των μεγαλυτερων τελικων!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

Έχει 100% δίκιο.Αλλά τα σημερινά motogp έχουν ~300 άλογα.Και τις εταιρίες δεν τις πολυενδιαφέρει το θέαμα αλλά οι νίκες.

Πολυ σωστη η παρατηρηση αυτη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Ducati Multistrada (1100cc) Piaggio Beverly 350 ST

Δημοσιεύτηκε

Αυτή την καραμέλα ότι και καλά οι αγώνες εξελίσσουν το είδος της μοτοσυκλέτας την έχω βαρεθεί! Ιδίως τώρα που πλέον τα νέα μοντέλα προσανατολίζονται σε "οικονομικούς" ρυθμούς βόλτας! Μπορεί κάποτε να περάσαν καν δυο πράγματα, αλλά κι αυτά έγιναν περισσότερο για λόγους ομολογκασιόν πάρα για την εξέλιξη του είδους! Για να ήταν ανταγωνιστικοί το έκαναν, όχι για το μέσο αναβάτη. Οι μοτοσυκλέτες που είναι ready to race (στην πραγματικότητα!) είναι αδύνατον να οδηγηθούν από το μέσο αναβάτη με ασφάλεια!

Οπότε μην ακούω χαζά ότι όλα είναι για την ασφάλεια του αναβάτη κτλ. Άμα θέλουν ασφάλεια για τον αναβάτη και political correct machines,ας τα κάνουν τρίτροχα να καίνε υδρογόνο και οι οδηγοί να τα οδηγούν από το box με τηλεχειρισμό!

Όλοι μα όλοι οι αγώνες κακά τα ψέματα είναι η προέκταση της ρωμαϊκής αρένας απο τα αρχαία χρόνια! Στην Ιταλία που τώρα ειναι γεμάτη πίστες ταχύτητας και αγώνων, βλέπεις παντού διάσπαρτα αρχαία μνημεία σε στυλ Κολοσσαίο. Θέλω να πω οτι ανέκαθεν υπήρχε η ανάγκη στην ανθρωπότητα για "άρτον και θεάματα", κατά επέκταση όλα τα μηχανοκίνητα σπορ είναι οι σημερινές αρένες! Είναι όλο αυτό το brutal θέαμα που έχουμε ανάγκη σαν ένστικτο όλοι να δούμε! Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας. Παλι θα αναγκαστουν να το "αγριεψουν" να αμολήσουν τους κανονισμούς για να τραβήξουν κοινό. Δεν μπορούν αλλιώς, έτσι γίνεται ανά τους αιώνες.

Συμφωνώ με το αγαπητό Kevin εν μέρη...

Αρέσει σε 4 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 RC8 Αλλος

Δημοσιεύτηκε

Ξέχασα να αλλάξω την ευαισθησία του t/c πριν την στροφή Κ3 με αποτέλεσμα να μου κόψει το γκάζι περισσότερο η ecu και το ελαστικό πρόλαβε να πέσει -2C πριν την επόμενη στροφή, με αποτέλεσμα να πέσω. Το χειρότερο από όλα είναι πως με την πτώση δεν προλάβαμε να συλλέξουμε δεδομένα και πιθανότατα την επόμενη χρονιά θα επαναληφθεί το ίδιο.

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Αναπηρικο (155cc) AGV, Nolan, Helmo, CMS Yamaha XSR 700 (689cc)

Δημοσιεύτηκε

:tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :worshippy:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Ducati Multistrada (1200cc) Ducati Multistrada (1200cc)

Δημοσιεύτηκε

Ξέχασα να αλλάξω την ευαισθησία του t/c πριν την στροφή Κ3 με αποτέλεσμα να μου κόψει το γκάζι περισσότερο η ecu και το ελαστικό πρόλαβε να πέσει -2C πριν την επόμενη στροφή, με αποτέλεσμα να πέσω. Το χειρότερο από όλα είναι πως με την πτώση δεν προλάβαμε να συλλέξουμε δεδομένα και πιθανότατα την επόμενη χρονιά θα επαναληφθεί το ίδιο.

:offtopic: Αχά! Να γιατί και το Multi του Αragorn δεν πήγαινε προχθές, καθαρή περίπτωση λάθος ρυθμίσεων tc σε συνδυασμό με χάρτη enduro και αναρτήσεις σε soft σκέτες με ολίγη, προβληματικό tps, ελατωματικό ride by wire γκαζιέρας, και σφάλμα αιθητήρα υγρασίας ατμόσφαιρας. (ωρε ξύλο που θα φάω!)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 RC8 Αλλος

Δημοσιεύτηκε

Αν το σκεφτεί κανείς είναι παγκόσμια καμπάνια πλέον.. το ride by wire αντικατέστησε το ride by heart..

Αρέσει σε 3 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

το ride by wire αντικατέστησε το ride by heart..

μεγάλη αλήθεια πίσω από λίγες λέξεις,

και αναρωτιέσαι, τελικά είναι για καλο όλη αυτή η εξέλιξη, όλη αυτή η αποστειρωμένη τεχνολογία?

ακόμα και για εμάς τους τελικούς δεκτες, τους καταναλωτές.

δεν θέλω να είμαι μηδενιστής και να τα βάζω όλα στο ίδιο καλάθι, αλλα όσο ο στόχος είναι τα λεφτά (που είπε και η Τζούλια) τόσο

οι εταιρίες θα μας πνιγουν με μαλακισμένες καινοτομίες και ξενέρωτα μπλιμπλίκια.

κάποτε λέγαμε ότι ένας γρήγορος οδηγός με μια αργή μοτοσικλέτα είναι καλύτερος συνδυασμός από έναν κουλό οδηγό με μια σούπερ ντούπερ μηχανή.

αυτό τώρα, κάπου πάει να ισορροπήσει, και σε λίγο να αντιστραφεί.

και θα αναπολούμε όλοι μαζί τα ωραία μας τα carb που τους βάζαμε και χέρι, τα ωραία μας δίχρονα με την λαδίλα τους, και, και, και!

Υ.Γ Γ@μω την μονομάρκα και τα ελαστικά τους...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda xl1000v (1000cc) HJC HQ-1 Carbon MV Agusta f4750 (749cc)

Δημοσιεύτηκε

Μην το πάθουμε μόνο όπως τα πέρσι.....

-Τώρα που πήγε στην ντούκ, θα @#$#σει όλον τον ντουνιά...... Τελικά μόνο την ντούκ πήδησε! Και αυτήνα ανάποδα.

Μπορεί να μετρήσει κάποιος, ποιός στην "ηλεςκτρονική εποχή" έχει πάρει τα περσότερα πρωταθλήματα?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 RC8 Αλλος

Δημοσιεύτηκε

Δεν μας ενδιαφέρει ποιος.

Κουτσομπολεύουμε την ηλεκτρονική εποχή και όλα τα βοηθήματα της..

Ξέρουμε όλοι πλέον την γνώμη σου σχετικά με την Ντουκ και τον Ντοκ.. δε χρειάζεται να χαλάσουμε και αυτό το θέμα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Αναπηρικο (155cc) AGV, Nolan, Helmo, CMS Yamaha XSR 700 (689cc)

Δημοσιεύτηκε

Θιξαμε τον Casey Moaner γι αυτο... :crazy: :crazy:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Άρθρο του 2007

Are electronics ruining MotoGP? Riders speak out

rossi+48.jpg

One of the greatest motorcycle racers of all time, Valentino Rossi says he isn't enjoying MotoGP anymore. At least not as much as he used to...

Speaking to MCN, Valentino Rossi has made it clear that he thinks MotoGP is getting a bit boring and that tyres and electronics are to blame. Says Rossi, ‘Before, the races were more fun, but now it is a little bit boring and this is the worst thing for me. The two big problems are tyres and electronics. If we want a good show, we have to make some changes because now there is a lot less overtaking.’

Rossi admits that for the first time in his career, he’s finding it difficult to keep his motivation going. ‘It’s a difficult situation for me – it’s difficult to fight when you know it’s not possible to fight for the victory. But I will try,’ he says.

barros+89.jpg

Alex Barros was Kevin Schwantz's teammate at Suzuki in 1993. And he's still getting podium finishes in 2007...!

Alex Barros was racing in 500cc GPs in 1990, and is still finishing on the podium in 2007, taking third place in this year’s Italian MotoGP. The old-timer also seems to agree with The Doctor and says that electronics are taking something away from MotoGP. Speaking to MCN, Barros says, ‘In the past, with less electronics, the rider was able to make the difference. But right now, it neutralises it a little bit. Maybe Ducati, Yamaha and Honda have to talk about this for the future.’

kev+67.jpg

No.34 Kevin Schwantz. 500cc world champ in 1993. Used to crash hard, and often. One of the most charismatic bike racers of the 1980s and 90s...

Another perspective comes from Kevin Schwantz, 500cc world champ in 1993. When Superbike Planet recently interviewed him, Schwantz said, ‘I think it's a pretty general consensus across the board amongst the riders that electronics are making it very difficult to find the opportunity to pass somebody. Everybody gets on the gas at about the same time, the electronics all work just about the same. I think the racing would be better without electronics.

My opinion is, electronics have really made the average guy be able to go out and go fast, and everybody qualifies really, really well, and I think that we're paying too much attention to that. Seeing everybody, all 20 bikes, within less than a second or a second and a half in qualifying, hasn't made the racing any better. We need to go back to letting these guys really ride these things, and wrestle these things around.’

kenny+roberts+1.jpg

Kenny Roberts, the hard man of motorcycle GP racing grew up honing his skills on American dirttracks

Three-time 500cc world champ, Kenny Roberts has, at various times in the past, spoken openly against the excessive use of electronics in MotoGP. Speaking to Speed TV, Roberts says, 'At this point in MotoGP, the guys that are winning would be winning anyway. But then there are a lot of guys farther back that can ride the bikes in a different way – like 250s – but still go fast because they have traction control. It’s easier to ride with all these power devices, not just traction control. The whole package of electronic rider aids makes it easier for these 250 guys.'

'I gave my opinion a long time ago. I said ban traction control, ban fly-by-wire and get us all on the same control tyres. You want some guy to go out there and ride the bike loose and on the limit, so you can see that this guy is winning because of something you can see – his riding – not some electronics package that decides how much throttle to open, :worshippy: ' says Roberts.

mamola+78.jpg

Randy Mamola, who also raced 500s at the top level in the 1980s, adds his opinion. ‘The electronics have made the racing kind of neat and tidy. Earlier, you could see the rider controlling the spinning rear tyre, scrubbing off speed with the bike sideways on the brakes… The 990cc MotoGP bikes did everything the old 500s did, but with a big, forgiving powerband that meant that the bikes were safer to ride.

These things don’t high-side and that’s not because this bunch of riders is better than the 500 riders. The bikes are just so good, so easy to ride and safe, that the bike’s smart electronics just don’t let a guy with a quick fist hurt himself. Now, it is easy to get into a rhythm and run a race with consistent lap times. Before, when you had a hair-trigger 500 engine with too much power to let you use the side grip, you had to stay on top of it all the time, making sure you had the thing picked up before you got on the power. We all had to figure how to keep those 500s under us instead of on top of us. Some guys rode the rear brake to keep the things from spinning too much. Me, I just used my right wrist. That has changed now.’

Εν ολίγοις, όλοι λένε πως ακόμα κι οι μέτριοι αναβάτες, μπορούν να πρωταγωνιστήσουν πια αφού έχουν τον έλεγχο τα ηλεκτρονικά. Όλοι μπαίνουν μέσα στις στροφές και χουφτώνουν το γκάζι αλλά από κει και πέρα αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά. Έτσι γίνανε όλοι τζάμπα μάγκες. Κάτσε να μην είχαν τα TC πάνω και θα σας έλεγα πχ αν έκανε σε όλο τον αγώνα τα πλαγιασμένα drift στη στροφή ο δόντιας. Ακόμα κι αν μπορούσε, δεν θα είχε τα κότσια να τα κάνει γιατί το παραμικρό λάθος δεν θα μπορούσε να του το διορθώσει κανένας! Τώρα υπάρχει ο άγιος TC

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα