Παναγιώτης Κ.

Δείκτες ταχύτητας ελαστικών

28 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Όλοι μας ξέρουμε τους δείκτες ταχύτητας των ελαστικών, S, H, V κλπ. Τι ακριβώς όμως σημαίνουν; Πώς καθορίζονται και τί επίδραση έχουν; Μερικά απλά πραγματάκια λοιπόν για να διαλυθούν κάποια γκρίζα σημεία.

Ο δείκτης ταχύτητας καθορίζει την μέγιστη ταχύτητα που το ελαστικό μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια το φορτίο για το οποίο σχεδιάστηκε. Η βαθμολόγηση αυτή βασίζεται σε εργαστηριακές δοκιμές, όπου το ελαστικό πιέζεται πάνω σε ένα μεταλλικό τύμπανο μεγάλης διαμέτρου με την κατάλληλη πίεση που αντιστοιχεί στον Δείκτη Φορτίου του, και περιστρέφεται με βήματα των 10 χ.α.ω. επί δέκα λεπτά την φορά, μέχρις ότου φτάσει (αλώβητο) την μέγιστη ταχύτητα του.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως οι δείκτες ταχύτητας ισχύουν μόνο για λάστιχα που έχουν σωστές πιέσεις και δεν έχουν καταστραφεί ή αλλοιωθεί κατα οποιοδήποτε τρόπο. Επίσης δεν ισχύουν σε επισκευασμένα λάστιχα, καθότι ο κατασκευαστής του ελαστικού δεν μπορεί να ελέγξει την ποιότητα της επισκευής.

Οι δείκτες ταχύτητας είναι λίγο-πολύ γνωστοί, εκείνο που πρέπει να προσέξουμε είναι οι δείκτες Ζ, W και Υ και η ύπαρξη ή όχι παρένθεσης. Το Ζ σημαίνει απλά πάνω απο 240 χ.α.ω. Πόσο πάνω κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί. Απλά, όταν πριν μερικές δεκαετίες θεσπίστηκε σαν κωδικός, η ταχύτητα αυτή αποτελούσε όνειρο, μύθο ή σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Όταν αργότερα ήρθαν αυτές οι ταχύτητες στα "καθημερινά" μας οχήματα, θεσπίστηκαν δύο ακόμα δείκτες. W=μέχρι 270 χ.α.ω., (W)=πάνω απο 270 χ.α.ω., και Υ=μέχρι 300 χ.α.ω. και (Υ)= πάνω απο 300 χ.α.ω.

Και πάμε τώρα στο "δια ταύτα". Έστω λοιπόν ότι για το μηχανάκι μας το ίδιο λάστιχο, στην ίδια διάσταση βγαίνει σε δύο διαφορετικούς δείκτες ταχύτητας. Ποιόν απο τους δύο προτειμάμε και, το κυριώτερο, γιατί; Η απλή σκέψη είναι πώς αυτό με τον υψηλότερο δείκτη είναι καλύτερο λάστιχο, σωστά; ΛΑΘΟΣ................ Δεν είναι ούτε καλύτερο, ούτε χειρότερο λάστιχο, είναι ΑΛΛΟ λάστιχο. Μπορεί να έχει το ίδιο πέλμα, να είναι ο ίδιος τύπος, να έχει ίδια ή παραπλήσια τιμή αλλά είναι άλλο λάστιχο.

Για να γίνει κατανοητό ας πάρουμε ένα (τυχαίο) παράδειγμα. Έχουμε ας πούμε ένα Βαραντέρο που πίσω φοράει 150/70-17. Και έχουμε και δύο Michelin Anakee2 σε αυτήν ακριβώς την διάσταση, το ένα με δείκτη Η το άλλο με V. Και τα δύο καλύπτουν την θεωρητική τελική της μηχανής. Ποιό απο τα δύο φοράμε, και το κυριώτερο, γιατί;

Για να βρούμε αυτό το γιατί, πρέπει να εντοπίσουμε την διαφορά ανάμεσα στα δύο λάστιχα. Και η διαφορά τους δεν είναι ο δείκτης ταχύτητας καθαυτός. Με άλλα λόγια το V δεν είναι ένα Η που με έναν αφηρημένο και ίσως μαγικό τρόπο, καταφέρνει να κάνει ό,τι και το Η αλλά για μεγαλύτερη ταχύτητα. Είναι ενα λάστιχο με πιο ενισχυμένο σκελετό, πιό άκαμπτα μάγουλα και (ίσως) και διαφορετικό υλικό στο πέλμα. Και όλα αυτά είναι απαραίτητα για να μπορεί να ανταπεξέλθει στις υψηλότερες θερμοκρασίες και μεγαλύτερα φυγοκεντρικά φορτία που αναπτύσονται στις μεγαλύτερες ταχύτητες.

- Α, καλά λοιπόν, άρα είναι καλύτερο λάστιχο.

- Είπαμε όχι, δεν είναι καλύτερο λάσιχο, είναι άλλο λάστιχο. Γιατί όλα αυτά που το κάνουν να αντέχει στις υψηλότερες ταχύτητες, το κάνουν να δουλεύει διαφορετικά στις χαμηλότερες. Δεν ζεσταίνεται τόσο γρήγορα όσο το Η, και ενδεχομένως η ποιό σκληρή γόμα δεν έχει την πρόσφυση του Η.

Και πάμε πίσω στο Βαραντέρο μας. Τί θα μας δώσει το ένα και τί το άλλο λάστιχο. Το Η θα μας δώσει γρηγορότερο ζέσταμα, καλύτερο κράτημα και φρένο, το V καλύτερη χιλομετρική απόδοση (στην Ευρώπη). Ποιό απο τα δύο λοιπόν είναι καλύτερο; Προσωπικά επέλεξα τα Η.

Αρέσει σε 5 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Ducati 800ss Shoei XR 1000 Ducati 1098r (1098cc)

Δημοσιεύτηκε

ακριβος αυτο που λεω και εγω...καλητερα μικρος δηκτης ταχυτητας για να ζεσταινοντε πιο γρηγορα :_thumbsup::_thumbsup::_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Bombardier Learjet E-Ton maximum (19cc)

Δημοσιεύτηκε

Ωραιος :winking:

Εγω φοραω H στο versys μου και εχω προσφυση παντου και παντα, διοτι ειναι μονιμα ζεστα, χωρις να χανω σε αποδοση στο χρονο

Αλλο μαλακη γομα και αλλο μαλακος σκελετος*

*Ετσι καταφερνουν τον δεικτη ταχυτητας

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1290 SD GT (1301cc) Shoei NXR Flagger KTM 1290 SD GT (1301cc)

Δημοσιεύτηκε

έχει ξαναγίνει αυτή η συζήτηση θυμάμαι και θέλω να θέσω το εξής ερώτημα:

έστω ένα anakee2 (το αναφέρω γιατί δεν έχω υπόψιν μου ένα άλλο μη Ζ ελαστικό) με δείκτη Η ή V και ένα πχ supercorsa (το αναφέρω γιατί αυτά φοράω αυτή τη στιγμή) με δείκτη Ζ.

Ποιό έχει μαλακότερη γόμα από τα 2 και πιο ζεσταίνεται γρηγορότερα;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Το πόσο γρήγορα θα ζεσταθεί το λάστιχο εξαρτάται απο πολλές παραμέτρους, μερικές αφορούν το λάστιχο καί άλλες αφορούν την μηχανή (βάρος, ιπποδύναμη). Αν βγαίνανε στην ίδια διάσταση και φοριόταν στην ίδια μηχανή (και με το περιθώριο λάθους που θα πρέπει να αφήσουμε μιας και πρόκειται για διαφορετικές εταιρείες, και άρα σκελετούς, πέλματα και γόμες) θα έλεγα το Η. Αλλά το περιθώριο είναι πολύ μεγάλο και ούσιαστικά δεν υφίσταται σύγκριση. Και βέβαια μην ξεχνάς πως το ένα είναι On-οff λάστιχο και το άλλο είναι δρόμου - πίστας.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1290 SD GT (1301cc) Shoei NXR Flagger KTM 1290 SD GT (1301cc)

Δημοσιεύτηκε

ωραία ας αλλάξω τα δεδομένα.

Pirelli diablo (δεν βγαίνει πλέον) αν δεν κάνω λάθος το έβγαζε και με χαμηλότερο δείκτη ταχύτητος, σωστά; Η αν δεν κάνω λάθος.

Συνεπώς πάρε αυτά τα 2 λάστιχα και σύγκρινέ τα στην ίδια μοτοσυκλέτα, το Η θα ζεσταθεί γρηγορότερα;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Αυτό λέμε, στις ίδιες συνθήκες θα ζεσταθεί περισσότερο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1290 SD GT (1301cc) Shoei NXR Flagger KTM 1290 SD GT (1301cc)

Δημοσιεύτηκε

δεν ρώτησα για περισσότερο ή λιγότερο...ρωτάω για το ποιό από τα 2 θα ζεσταθεί γρηγορότερα

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Μα το περισσότερο αυτό σημαίνει.........

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1290 SD GT (1301cc) Shoei NXR Flagger KTM 1290 SD GT (1301cc)

Δημοσιεύτηκε

περισσότερο σημαίνει ότι θα πιάσει μεγαλύτερη θερμοκρασία

γρηγορότερα σημαίνει ότι μια Χ θερμοκρασία θα την πιάσει σε λιγότερο χρόνο.

αυτό λέμε και οι 2;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Μιας και το "ψυρίζεις" το θέμα, "περισσότερο στις ίδιες συνθήκες" θα πεί: Στο 100 μέτρα θα ζεσταθεί περισσότερο, στο χιλιόμετρο θα ζεσταθεί παρισσότερο, στα τρία χιλιόμετρα θα ζεσταθεί περισσότερο, κ.ο.κ. Άρα ζεσταίνεται και πιό γρήγορα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1290 SD GT (1301cc) Shoei NXR Flagger KTM 1290 SD GT (1301cc)

Δημοσιεύτηκε

δεν ψειρίζω τπτ, απλά διευκρινίζω.

μάλιστα, οκ δεκτή η απάντησή σου απλά αμφιβάλλω αν το diablo ζεσταίνεται γρηγορότερα από ένα supercorsa.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Ώπα, σόρρυ, τώρα είδα πως λες για δύο τελείως διαφορετικά λάστιχα, νόμιζα πως έλεγες για δύο ίδια (τα Diablo) με μόνη διαφορά στον δείκτη ταχύτητας, άλλωστε αυτό αναφέρω και στην αρχική δημοσίευση.

Στα λάστιχα που λές διαφέρουν κατά πολύ, τόσο ο σκελετός όσο και οι γόμμες, το ένα είναι σπορ-τούριστικό, το άλλο σπορ-πίστας, οπότε δεν γίνεται να υπάρξει ασφαλής σύγκριση.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1290 SD GT (1301cc) Shoei NXR Flagger KTM 1290 SD GT (1301cc)

Δημοσιεύτηκε

ναι αλλά σύμφωνα με τα λεγόμενά σου και το anakee με διαφορετικό δείκτη είναι διαφορετικό λάστιχο. Διαφορετικός σκελετός αλλά και γόμα. Άρα πως μπορείς να κάνεις σύγκριση;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Ναι, διαφορετικό αλλά παρόμοιο........

Το όλο θέμα έχει να κάνει με μερικές πληροφορίες για το τί είναι και πώς καθορίζονται οι δείκτες ταχύτητας, και με το : "έλα μωρέ, ίδια λάστιχα είναι, το V είναι και για παραπάνω χιλιόμετρα, άρα είναι καλύτερο" που έχω ακούσει πολλές φορές απο πολλούς όταν αναφέρονται στο ίδιο λάστιχο που βγαίνει με διαφορετικούς δείκτες.

Δεν έχει να κάνει με σύγκριση των Η με V γενικευμένα, μην το εστιάζουμε μόνο εκεί.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1290 SD GT (1301cc) Shoei NXR Flagger KTM 1290 SD GT (1301cc)

Δημοσιεύτηκε

απλά πιστεύω ότι το πόσο γρήγορα θα ζεσταθούν 2 λάστιχα και πως θα συμπεριφέρονται σε σε μια Χ ταχύτητα δεν έχει να κάνει με το δείκτη ταχύτητας αλλά με τη γόμα του ελαστικού.

Στο παράδειγμα που σου έφερα σύγκρινα μια σκληρή γόμα με μικρότερο δείκτη ταχύτητας με μια μαλακότερη με υψηλότερο δείκτη ταχύτητας.

Από το παραπάνω δεν βλέπω τον λόγο το ίδιο λάστιχο με μεγαλύτερο δείκτη ταχυτητας να πρέπει να έχει σκληρότερη γόμα όπως λες.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Μην το κουράζουμε το θέμα, αυτες οι συγκρίσεις που λές δεν έχουν σχέση με τι συγκεκριμένο θέμα, μπορούμε να το αναλύσουμε, αλλά όχι εδώ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1290 SD GT (1301cc) Shoei NXR Flagger KTM 1290 SD GT (1301cc)

Δημοσιεύτηκε

ωραία ας το αναλύσουμε αλλού...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Transalp 700ABS αργεί ακόμα ...

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Το Η θα μας δώσει γρηγορότερο ζέσταμα, καλύτερο κράτημα και φρένο, το V καλύτερη χιλομετρική απόδοση (στην Ευρώπη). Ποιό απο τα δύο λοιπόν είναι καλύτερο; Προσωπικά επέλεξα τα Η.

Κι εγώ έτσι σκέφτομαι για τη μοτοσυκλέτα. Απόλυτη προτεραιότητά μου είναι το γρήγορο ζέσταμα, το καλύτερο κράτημα και το φρένο με πληροφόρηση και όχι η χιλιομετρική απόδοση. Οπότε θα επέλεγα τον μικρότερο (από τους κατάλληλους) δείκτη ταχύτητας.

Off topic αλλά μου έχει γεννηθεί μια απορία:

Στο αυτοκίνητό μου (Toyota Corolla 1.4 VVTi, 97 ίππων με τελική ταχύτητα 190 χ.α.ω. στο κοντέρ,) όταν άλλαξα λάστιχα έβαλα και πάλι τα ελαστικά που φορούσε από το εργοστάσιο, δηλ. τα Michelin Energy Saver προδιαγραφών V ενώ βλέπω ότι και με προδιαγραφές Η θα ήμουν μέσα στα όρια. Γιατί όμως η Toyota είχε τοποθετήσει ελαστικά προδιαγραφών V σε ένα τέτοιων επιδόσεων αυτοκίνητο, δεδομένου μάλιστα ότι είναι και ακριβότερα;

Τροποποιήθηκε από τον Αιγαιοπλόος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Bombardier Learjet E-Ton maximum (19cc)

Δημοσιεύτηκε

Μην κουραζεστε

Να το κανω πιο απλα

ΕΚΤΟΣ ΠΙΣΤΑΣ το ελαστικο δεν προκειται ΠΟΤΕ να ζεσταθει οπως στην πιστα

Εκτος και αν πηγαινουμε πανω απο 200 για πολυ ωρα

Σε ολες τις αλλες συνθηκες το ελαστικο θα ειναι απο κρυο εως μετριο

Για αυτο διαλεγουμε τι ακριβως θελουμε απο την μοτο μας/οδηγηση μας, και επιλεγουμε αναλογο ελαστικο

Εδω να παραθεσω οτι ΑΛΛΟ μαλακη γομα, ΑΛΛΟ μαλακος σκελετος, και ΑΛΛΟ η αντοχη στο χρονο

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Off topic αλλά μου έχει γεννηθεί μια απορία:

Στο αυτοκίνητό μου (Toyota Corolla 1.4 VVTi, 97 ίππων με τελική ταχύτητα 190 χ.α.ω. στο κοντέρ,) όταν άλλαξα λάστιχα έβαλα και πάλι τα ελαστικά που φορούσε από το εργοστάσιο, δηλ. τα Michelin Energy Saver προδιαγραφών V ενώ βλέπω ότι και με προδιαγραφές Η θα ήμουν μέσα στα όρια. Γιατί όμως η Toyota είχε τοποθετήσει ελαστικά προδιαγραφών V σε ένα τέτοιων επιδόσεων αυτοκίνητο, δεδομένου μάλιστα ότι είναι και ακριβότερα;

Για πολλούς λόγους, δύο που μου έρχονται στα γρήγορα είναι πως την ίδια διάσταση βάζει και σε άλλα μοντέλα της που χρειάζονται V, άρα την συμφέρει (οικονομικά και αποθηκευτικά) να αγοραζει μεγαλύτερη ποσότητα απο έναν τύπο παρά τα μισά απο δύο τύπους. Ο δεύτερος, αυτά είχε εκείνη τη στιγμή, αυτά έβαλε.

...........Εδω να παραθεσω οτι ΑΛΛΟ μαλακη γομα, ΑΛΛΟ μαλακος σκελετος, και ΑΛΛΟ η αντοχη στο χρονο

Έτσι ακριβώς.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

Ωραιο θεμα_thumbsup.gif

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Fournarelli Ευρωπαϊκό (900+cc)

Δημοσιεύτηκε

Ωραιο θεμα. Και λιγα πραγματακια για το δεικτη φορτωσης που συνοδευει το δεικτη ταχυτητας θα ηταν εξαιρετικη προσθηκη.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha TDM (900cc) HJC FG-ST CRUCIAL MC1 Yamaha ??? (<1000cc)

Δημοσιεύτηκε

Ωραιο θεμα. Και λιγα πραγματακια για το δεικτη φορτωσης που συνοδευει το δεικτη ταχυτητας θα ηταν εξαιρετικη προσθηκη.

βρηκα αυτο

speed-load-tire-index-copy1.jpg

o δεικτης φορτωσης ειναι η τελευταια ενδειξη (91) τo W o δεικτης ταχυτητας

tyre-sizes.jpg

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Transalp (600cc) Suzuki Hayabusa (1340cc)

Δημοσιεύτηκε

βρηκα αυτο

speed-load-tire-index-copy1.jpg

o δεικτης φορτωσης ειναι η τελευταια ενδειξη (91) τo W o δεικτης ταχυτητας

tyre-sizes.jpg

:_thumbsup: :_thumbsup: :_thumbsup: :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα