ALX™

Μεταλλικά vs οργανικά vs κεραμικά (τακάκια)


21 μηνύματα σε αυτό το θέμα

BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Πολλές φορές έχουμε αναρωτηθεί ποια τακάκια είναι καλύτερα. Τα κεραμικά ή τα μεταλλικά?

Αυτός ο οδηγός έχει σκοπό να εξηγήσει τα υπέρ και τα κατά. Πριν από χρόνια, τα φρένα κατασκευαζόντουσαν με ίνες αμιάντου.

Τα φρένα αμιάντου όμως άρχισαν να καταργούνται σταδιακά, και η καινούρια τεχνολογία μας έφερε δύο νέα είδη.

Τα λεγόμενα "οργανικά" αλλά και τα μεταλλικά τακάκια (συμπεριλαμβανομένων των ημι-μεταλλικών που είναι ένα υβρίδιο ανάμεσα σε οργανικά και μεταλλικά)

Τα οργανικά τακάκια κατασκευάζονται από κομματάκια kevlar ή από fiberglass (ως συνδετικό μέσο) και τα μεταλλικά τακάκια είναι ένα κράμα σκόνης και ινών σιδήρου.

Τα μειονεκτήματα των μεταλλικών ινών στα μεταλλικά τακάκια :

  1. Διαστέλλονται και συστέλλονται συνεχώς πράγμα που τείνει να αποσταθεροποιήσει την συγκόλλησή τους με την μεταλλική βάση τους.
  2. Τείνουν να δημιουργούν εξογκώματα στην επιφάνεια τους από την μετατόπιση της σκόνης σιδήρου και των ινών, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν θόρυβο κατά την πέδηση αλλά και αυλάκια στη δισκόπλακα.
  3. Έχουν μεγάλη αγωγιμότητα στην μεταφορά θερμότητας προς τα έμβολα, που μπορούν να προκαλέσουν πιο εύκολο βρασμό των υγρών των φρένων.

Το πλεονέκτημα των μεταλλικών τακακιών είναι ότι έχουν πολύ καλύτερη ανθεκτικότητα στη φθορά από τα οργανικά τακάκια και ειδικά σε υψηλές θερμοκρασίες.

Στη δεκαετία του '80, η κατασκευάστρια εταιρία τακακιών Akebono, ανέπτυξε μια νέα τεχνολογία, φτιάχνοντας τα κεραμικά τακάκια, τα οποία είχαν πραγματικά αυξημένη ικανότητα τριβής περνώντας την τεχνολογία των τακακιών σε ένα νέο επίπεδο!

Τα κεραμικά τακάκια εξακολουθούν να αποτελούν ένα οργανικό κράμα (απαλλαγμένα από αμίαντο), αλλά με πολύ καλύτερη απόδοση φρεναρίσματος.

Τα κεραμικά τακάκια έχουν το πλεονέκτημα της μεγάλης σταθερότητας στις υψηλές θερμοκρασίες αλλά και το πλεονέκτημα του να μην χρειάζεται περισσότερη πίεση της μανέτας από τον αναβάτη για να πάρει το ίδιο αποτέλεσμα πέδησης! (στα μεταλλικά αλλά και στα οργανικά τακάκια,πρέπει να εξασκείς μεγαλύτερη πίεση κατά το φρενάρισμα όταν αυτά έχουν ζεσταθεί για να πάρεις το επιθυμητό φρενάρισμα)

Επίσης τα κεραμικά τακάκια είναι πολύ αθόρυβα κατά το φρενάρισμα και η απόδοσή τους είναι άριστη σε όλες τις συνθήκες!

Τα κεραμικά τακάκια έχουν επίσης το μεγάλο πλεονέκτημα της υψηλής θερμικής αντίστασης στις διαστολές/συστολές και βελτιώνουν κατά πολύ την σταθερότητα της απόδοσης του φρεναρίσματος. Επίσης βελτιώνουν και την αίσθηση της μανέτας ή του πεντάλ.

Τα περισσότερα οχήματα σήμερα βγαίνουν από τα εργοστάσια με κεραμικά τακάκια.

Σε γενικές γραμμές, τα κεραμικά τακάκια ενδείκνυνται για την καθημερινή οδήγηση στο δρόμο, ενώ τα μεταλλικά τακάκια για αγωνιστική χρήση, (πίστα)

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μάρκες κεραμικών τακακιών, αλλά μερικοί κατασκευαστές πωλούν κεραμικά τακάκια που μέσα έχουν και μέταλλο. Το πραγματικά κεραμικό τακάκι, δεν πρέπει να φέρει μέσα σίδερο! Αν δεν είστε σίγουροι αν αγοράσατε πραγματικά κεραμικά τακάκια, μπορείτε να δοκιμάσετε να κολλήσετε πάνω τους έναν μαγνήτη ώστε να δείτε αν κολλάει.

Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα επιδόσεων μεταξύ διαφόρων κεραμικών τακακιών. Γι' αυτό καλό είναι να επιλέγετε τακάκια που είναι πιο κοντά στα χαρακτηριστικά των "μαμά" τακακιών.

Κάποιοι κατασκευαστές κεραμικών τακακιών (μεταξύ αυτών και η Akebono) έχουν υποβάλει τα προϊόντα τους σε πολλά τεστ κι έχουν μείνει πολύ ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα.

Μερικές μάρκες κεραμικών τακακιών, τείνουν να φθείρουν πολύ τις δισκόπλακες. Γι' αυτό προσοχή (!) συνιστάται οι δισκόπλακες να είναι φτιαγμένες από υψηλής ποιότητας μέταλλο. Διαφορετικά, δεν συνιστάται η χρήση αυτών των κεραμικών τακακιών.

Για την μέγιστη ασφάλειά σας πάντως, είναι εξίσου σημαντικό να εξεταστούν και άλλα σημεία του συστήματος πέδησης.

Οι επιδόσεις πέδησης επηρεάζονται σε μεγαλύτερο βαθμό (κατά σειρά σπουδαιότητας) από:

1. την κατάσταση των ελαστικών

2. τα τακάκια

3. τις δισκόπλακες

4. τα σωληνάκια των φρένων

5. τα υγρά των φρένων

Εύκολα γίνεται κατανοητό πως όσο καλά φρένα και να έχεις, τον πρωτεύοντα ρόλο στην ικανότητα πέδησης, δεν την παίζουν τα φρένα, αλλά τα ελαστικά.

Δεδομένου λοιπόν ότι έχουμε καλά ελαστικά, προχωράμε στα υπόλοιπα μέρη του συστήματος πέδησης με την σειρά σπουδαιότητας όπως αναφέρεται πιο πάνω.

Τροποποιήθηκε από τον ALX
Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

ωραιο θεμα αλλα εγω παντως χρησιμποιω μεταλλικα τακακια εμπρος και πισω και δεν εχω κανενα προβλημα εντος πολης (οχι πιστα)

βεβαια δεν εχω χρησιμοποιησει ποτε κεραμικα και δεν ξερω αν ειαι καλυτερα παντως γενικα ειμαι ικανοποιημενος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Κι εγώ μεταλλικά χρησιμοποιώ, αλλά σε κάποια αλλαγή μάλλον θα δοκιμάσω και τα κεραμικά να δω τι σόι πράγμα είναι...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

δεν ξερω τι να σου πω.. εγω προσφατα αλλαξα μπρος πισω τακακια και πισω εβαλα της galfer τα μεταλικα (25 ευρω) μιας και εχω δισκοπλακα της ιδιας εταιριας και εμπρος εβαλα απο τα brake shop (σωστος ιδιοκτητης-πωλητης) τα ebc τα μεταλλικα μιας και αυτα φορουσα στην μηχανη οταν την πρωτο πηρα..

τον ρωτησα στο μαγαζι να αλλαζα μαρκα για να δοκιμασω κατι αλλο και μου ειπε πως τα ebc ειναι τα καλυτερα για tdm, και πως αν ειμουν ευχαρηστημενος να μην αλλαζα... ετσι και εκανα..

τι θελω να πω.. αξιζει να μπεις στην διαδηκασια να αλλαξεις υλικο και μαρκα χωρις να εισαι σιγουρος για το αποτελεσμα;; και αν δεν σου κανουν τελικα;; τσαμπα τοσα χρηματα;

δυσκολη η αποφαση..

Τροποποιήθηκε από τον HLIAS

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Το "ευχαριστημένος" είναι πολύ σχετικό. Τι πάει να πει ευχαριστημένος?

Αν δεν πάθεις, δεν θα μάθεις λέγανε οι παλιοί, οπότε αν δεν δοκιμάσεις, δεν θα ξέρεις αν είσαι πραγματικά ευχαριστημένος.

Μπορεί να βάλεις τα κεραμικά και να πεις "...και νόμιζα ότι είχα φρένα με τα μεταλλικά!" (μπορεί βέβαια και να μην το πεις)

...αλλά αν δεν τα βάλεις, δεν θα το μάθεις ποτέ! :D

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

σωστο και αυτο αλεξ.. αλλα τωρα τα αγορασα.. δεν με πειθεις βρες αλλο τροπο2funny.gif

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Ducati Multistrada S (1200cc) HJC RPHA 10 Plus Vespa PX 200 (200cc)

Δημοσιεύτηκε

Εγω νομιζω πως το ER φοραει μεταλλικα και θελω να δοκιμασω να βαλω οργανικα μπροστα (πισω λεω να κρατησω τα μεταλλικα).

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM Duke (390cc) HJC is-17

Δημοσιεύτηκε

Εγω νομιζω πως το ER φοραει μεταλλικα και θελω να δοκιμασω να βαλω οργανικα μπροστα (πισω λεω να κρατησω τα μεταλλικα).

για βαλε και πες μας και μας τοτενες :winking:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Transalp 700ABS αργεί ακόμα ...

Δημοσιεύτηκε

Σε γενικές γραμμές, τα κεραμικά τακάκια ενδείκνυνται για την καθημερινή οδήγηση στο δρόμο, ενώ τα μεταλλικά τακάκια για αγωνιστική χρήση, (πίστα)

Αυτό είναι το πιο σημαντικό, κατ' εμέ. Το ότι δεν είναι καλά μόνο στις υψηλές θερμοκρασίες αλλά σε όλο το φάσμα θερμοκρασιών, από τελείως κρύα μέχρι πολύ ζεστά.

Στα πολύ θετικά στοιχεία τους κατατάσσω και το ότι απαιτούν την ίδια πίεση στη μανέτα (για το ίδιο αποτέλεσμα πέδησης) είτε έχεις μόλις ξεκινήσει από το σπίτι σου είτε κατεβαίνες την Κατάρα. Πολύ σημαντικό.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Crypton X

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

πολύ χρήσιμο post ALX!!!

για άλλη μια φορά ΜΠΡΑΒΟ - ΕΥΓΕ

τα δικά μου τελικά τι είναι??

http://bikepics.com/pictures/1916948/

γράφουνε ένα organic ένα carbon graphite or sintered...

τελικά τι είναι??? :unsure:

extra απο το internet

High quality replacement brake pads made in the UK using Dupont Kevlar Aramid fibres the EBC organic range delivers a brake pad that will brake better and last longer and produce silent powerful braking. Ideal for all scooters.

These pads were tested by the German Motorrad Magazine and found to be the longest lasting organic pads in the test. Great brakes and great value for money.

TUV tested and granted KBA approval and also tested and approved to the new R90 European Brakes safety regulation.

Τροποποιήθηκε από τον nikosm1993

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM Super Duke R KTM Super Duke (1290cc)

Δημοσιεύτηκε

Νice post! :clapping2:

Nα συμπληρώσω με την σειρά μου,πως καλό θα ήταν τα κεραμικά τακάκια να συνοδεύονται από πολύ καλής ποιότητας after market δισκόπλακες.Εκτός κι αν είστε σίγουροι ότι οι μανίσιοι δίσκοι είναι όντως πολύ καλής ποιότητας.

Στο δικό μου φοράω εδώ και ένα χρόνο πάνω κάτω κεραμικά τακάκια της brembo κι είμαι πολύ ευχαριστημένος.Κάτι που δεν αναφέρθηκε στο τόπικ του alx είναι πως τα κεραμικά τακάκια είναι dust free.Δεν βγάζουν αυτή τη σκόνη που βγάζουν τα μεταλλικά και λερώνουν τις ζάντες.Στις μοτοσυκλέτες δεν είναι μεγάλο πρόβλημα η σκόνη,αλλά στα αυτοκίνητα,όσοι βάλουν θα τα εκτιμήσουν δεόντως.

Ακόμα ένα χρήσιμο ποστ alx όπως πολλά άλλα που έχεις κάνει κατά καιρούς.Πόντος λοιπόν από μένα! :_thumbsup:

πολύ χρήσιμο post ALX!!!

για άλλη μια φορά ΜΠΡΑΒΟ - ΕΥΓΕ

τα δικά μου τελικά τι είναι??

http://bikepics.com/pictures/1916948/

γράφουνε ένα organic ένα carbon graphite or sintered...

τελικά τι είναι??? :unsure:

extra απο το internet

Τα δικά σου είναι απλά οργανικά τακάκια.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

τα κεραμικα τακακια τα βγαζουν ολες οι εταιριες;; ή οχι;

και οι τιμες τους πως ειναι;; ειναι ακριβοτερα απο τα μεταλλικα;

Τροποποιήθηκε από τον HLIAS

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki Super Sherpa (250cc)

Δημοσιεύτηκε

Δε ξέρω τι φοράει το δικό μου και ντρέπομαι γι'αυτό!

Θα μάθω και θα το ψάξω λίγο μπας και βελτιώσουμε λίγο τη κατάσταση.

Ήδη βλέπω τη πίσω δισκόπλακα με πατουρίτσα κι αγχώθηκα λιγουλάκι

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Δε ξέρω τι φοράει το δικό μου και ντρέπομαι γι'αυτό!

Θα μάθω και θα το ψάξω λίγο μπας και βελτιώσουμε λίγο τη κατάσταση.

Ήδη βλέπω τη πίσω δισκόπλακα με πατουρίτσα κι αγχώθηκα λιγουλάκι

Ορεστη με μια προχειρη αναζητηση που εκανα το ΚΤΜ σου πρεπει να φοραει οργανικα GG type

εγω βρηκα τα τακακια για το 06-08 μοντ.. το δικο σου τι ειναι;

Τροποποιήθηκε από τον HLIAS

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki Super Sherpa (250cc)

Δημοσιεύτηκε

07 είναι το δικό μου, θενκ γιου Λιάκο!

Κι είναι ακριβά τα μαμημένα!

Που να βάλω και τίποτα πιο εκκεντρικό.

Μου τη σπάει πάντως που ψιλοσφυρίζουν σε πολύ πάτημα με λίγα χιλιόμετρα προς στάση.

Θα ρωτήσω το μηχανικό και θα επανέλθω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

07 είναι το δικό μου, θενκ γιου Λιάκο!

Κι είναι ακριβά τα μαμημένα!

Που να βάλω και τίποτα πιο εκκεντρικό.

Μου τη σπάει πάντως που ψιλοσφυρίζουν σε πολύ πάτημα με λίγα χιλιόμετρα προς στάση.

Θα ρωτήσω το μηχανικό και θα επανέλθω.

2 ζευγαρια για μπροστα μαζι με μεταφορικα 50 ευρω απο αγγλια... γνωριζεις τιμες απο εδω;; εγω μιλαω για τα ebc GG type (τα standard δηλαδη)

εχει και πιο φθηνα με 9, κατι λιρες τα ΚΥΟΤΟ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki Super Sherpa (250cc)

Δημοσιεύτηκε

Μάλλον δε τη ψάχνω και πολύ όσο θα έπρεπε. Δε περίμενα να έχει τόσο μεγάλη διαφορά στη τιμή!

Μ'έχουν πιάσει οι βαρεμάρες μου, μου φαίνεται.

Στείλε link γιατί τα 2 ζεύγη μπροστά τα παίρνω σχεδόν 100ευρώ! διπλά λεφτά!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

Μάλλον δε τη ψάχνω και πολύ όσο θα έπρεπε. Δε περίμενα να έχει τόσο μεγάλη διαφορά στη τιμή!

Μ'έχουν πιάσει οι βαρεμάρες μου, μου φαίνεται.

Στείλε link γιατί τα 2 ζεύγη μπροστά τα παίρνω σχεδόν 100ευρώ! διπλά λεφτά!

παρε την σελιδα και ψαξτα με την ησυχια σου ΕΔΩ

εχει παα πολλ αανταλλακτικα

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki Super Sherpa (250cc)

Δημοσιεύτηκε

Σωστόστ!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

Σωστόστ!

εεε αυτο ειναι δικο μουbruce_h4h.gif

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

τα κεραμικα τακακια τα βγαζουν ολες οι εταιριες;; ή οχι;

και οι τιμες τους πως ειναι;; ειναι ακριβοτερα απο τα μεταλλικα;

αυτο το γνωριζει κανεις;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα