Παναγιώτης Κ.

DOT ελαστικών - τι θα πάρετε;

   38 ψήφοι

  1. 1. Ποιό DOT θα προτιμούσατε;

    • Μιάς εβδομάδας
    • Ενός έτους

Please sign in or register to vote in this poll.

81 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Απλά πράγματα: Πάτε στον λαστιχά σας με το πίσω λάστιχο κομμάτια. Σας βγάζει δύο λάστιχα ίδια με το δικό σας, μόνο που το ένα είναι μιάς εβδομάδας και το άλλο ενός έτους. Ποιό απο τα δύο θα προτιμήσετε και, κυρίως, γιατί;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Ducati Multistrada S (1200cc) HJC RPHA 10 Plus Vespa PX 200 (200cc)

Δημοσιεύτηκε

Αν το λαστιχο της εβδομαδας ΔΕΝ εναι αυτο που θελω εγω να βαλω τοτε θα προτιμησω το λαστιχο του ετους.

Αν δεν ηταν στην βιτρινα να το καιει ο ηλιος και κρυβοταν σε μια αποθηκη τοτε δεν υπαρχει προβλημα...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Τα λάστιχα είναι και τα δύο αυτό ακριβώς που ψάχνετε (πχ Midgelli 180/55-17 V), και σωστά αποθηκευμένα.... Ποιό και ΓΙΑΤΙ;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Ducati Multistrada S (1200cc) HJC RPHA 10 Plus Vespa PX 200 (200cc)

Δημοσιεύτηκε

Αν και η απαντηση ειναι προφανης ΔΕΝ μπορω να καταλαβω που το πας.... :think:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Triumph Tiger 800 (800cc) Shoei XR-1100

Δημοσιεύτηκε

Ψήφισα και θα έπαιρνα του Έτους.

Ο λόγος; Κάπου είχα διαβάσει (δυστυχώς δεν θυμάμαι που) ότι καλό είναι τα λάστιχα να μένουν αποθηκευμένα για ένα διάστημα μετά την παραγωγή τους -σε κατάλληλο πάντα χώρο- προκειμένου να "σφίξει" η γόμα με τα λινά. Μάλιστα αναφερόταν ότι το καλύτερο είναι να μεσολαβεί ένα διάστημα κοντά στους 6 μήνες από την παραγωγή τους μέχρι και τη χρήση τους (και πάλι τονίζω ότι αυτό αφορά ελαστικά αποθηκευμένα στον κατάλληλο χώρο). Τώρα αν όντως αυτό ισχύει ειλικρινά θα σας γελάσω, αλλά μου δείχνει πιο πιστευτό από το -τεχνητός δημιουργημένο- αγώνα για το ποιος θα αγοράσει το πιο "φρέσκο λάστιχο", δημιούργημα -ως εικάζεται- των απανταχού παραεισαγωγέων ελαστικών...

Νομίζω ότι κάποια στιγμή ως γνώστης θα μας διαφωτίσεις επί τούτου Παναγιώτη. Πάντως τα Tourance EXP που έβαλα στο Vstrom πριν από 2 μήνες είχαν παραχθεί προ εξαμήνου και τώρα μετά από 3.000χλμ. δεν έχω να τους προσάψω τίποτα το αρνητικό.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW gs Shoei Hornet-DS

Δημοσιεύτηκε

Της "βδομαδας"!

Οσο "λαθος" και να ειναι οι συνθηκες αποθηκευσης, ΑΛΟΙΜΟΝΟ ΜΑΣ! αν παιζει ρολο η μια βδομαδα!! (Τι εχουμε φορεσει τοσα χρονια δλδ,ενα πραμα... :pray: )

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM Adventure S Arai RX-7 Corsair KTM Adventure S (950cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Ψήφισα ότι θα έπερνα του ενός έτους.

Απο γνώμες δεξιά και αριστερά έχουν ακουστεί διάφορα που μας έχουν κάνει εντύπωση, είτε θετική είτε αρνητική.

Πως και καλά το λάστιχο συνεχίζει να ωριμάζει και μετά την κατασκευή του καθώς κάποια στοιχεία του είναι ζωντανά κτλ.

Το άλλο που έχω ακούσει είναι πως το λάστιχο αρχίζει και σκληραίνει απο την στιγμή που θα έρθει σε επαφή με την άσφαλτο (ή και το χώμα). Συνεχίζει να σκληραίνει καθ' όλη την διάρκεια της ζωής του αλλά -όπως και ένα βρέφος- σημαντικοί είναι οι πρώτοι μήνες που θα χρησιμοποιηθεί.

Σάν συμπέρασμα σκέφτομαι πώς τέλεια θα ήταν βάλω λάστιχο που είναι κατασκευασμένο τουλάχιστον 3 μήνες και όχι περισότερο απο 6 μήνες.

Έτσι και το λάστιχο δέν θα είναι άγουρο ούτε και δεν θα έχει κάτσει στην αποθήκη πολύ διάστημα..

Σε καμία περίπτωση πάντως δεν θα έβαζα λάστιχο της μιάς εβδομάδας...

:lac:

Τροποποιήθηκε από τον tarantino

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda NT 700 VA MV Agusta Turismo Veloce (798cc)

Δημοσιεύτηκε

Εβδομάδας ψήφισα κι εγώ. Εφόσον είναι ολόιδια νομίζω ότι όσο πιο "φρέσκο", τόσο πιο καλό.

Βέβαια είναι λίγο σενάριο επιστημονικής φαντασίας γιατί μίας εβδομάδας λάστιχο να φτάσει στα μαγαζιά, λίγο δύσκολο μου φαίνεται...

Πάντα τα λάστιχα που έχω φορέσει (και που ήταν άψογα μετά από 100-200 χιλιόμετρα) ήταν 5-9 μηνών.

(Θα με σκάσεις όμως Παναγιώτη, πες μας ποιο είναι το σωστό! :surrender: )

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW K1300s (1300cc) Shoei XR 1100 ++ Zundapp Any (50cc)

Δημοσιεύτηκε

Κάπου έχει πάρει και εμένα το μάτι μου τη φάση σχετικά με την "ωρίμανση" ή πες το όπως θέλεις του υλικού του ελαστικού για κάποιο διάστημα. Πιθανώς να είναι ράδιο αρβύλα αλλά μου φαίνεται αρκετά λογικό για να με αποτρέψει να αγοράσω ένα λάστιχο μίας εβδομάδας.

Επίσης μια άλλη οπτική γωνία είναι και η ακόλουθη: θεωρώντας πως τα ελαστικά παράγονται σε παρτίδες στο εργοστάσιο (δεν το γνωρίζω, το υποθέτω), άσχετα από τον ποιοτικό έλεγχο που εφαρμόζεται θα μπορούσε να έχει διαφύγει μια ελατωματική παρτίδα στην αγορά. Θα προτιμούσα να το πληροφορηθώ αυτό από άλλους που τα έχουν φορέσει εντωμεταξύ, παρά να κάνω ο ίδιος το πειραματόζωο.

Γενικότερα αποφεύγω να αγοράζω κάτι με το που βγαίνει στην αγορά ακριβώς επειδή θεωρώ ότι σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να υπάρχει κάποιο πρόβλημα το οποίο ακόμα δεν έχει ταυτοποιήσει ο κατασκευαστής (ή έχει επιλέξει να αγνοήσει). Την πλέον αξιόπιστη κριτική τρίτων θεωρώ ότι την ασκούν οι χρήστες ενός προϊόντος (και βέβαια διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο η δική μου σύνθεση όλης της σχετικής πληροφορίας την οποία θα συγκεντρώσω).

Οπότε μεταξύ των δύο επιλέγω τα λάστιχα ενός έτους.

cheers.gif

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Cagiva SuperCity (125cc) Shark S500 Air Suzuki GSX-R (600 K5cc)

Δημοσιεύτηκε

Εγω παλι θα εβαζα οποιο μου εδινε πιο φτηνο, οποτε μαλλον το 'ετους'

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda xl1000v (1000cc) HJC HQ-1 Carbon MV Agusta f4750 (749cc)

Δημοσιεύτηκε

Μαρές αυτό το περί ωρίμανσης. Και η καλή φέτα θέλει τουλάχιστον ένα εξάμηνο.

Δεν θα διάλεγα κανέναν. Σιγά μην με ρωτούσε και σιγά μην απαντούσα (το πιθανότερο να γελούσα)μάλλον θα άφηνα τον ίδιο να βάλει όποιο θέλει. Αμα αρχίσω να αντιλαμβάνομαι τέτοιες διαφορές στα λάστιχα βλακωδώς κάθομαι και γράφω εδώ και δεν είμαι στο Πορτιμάνο ναουμ και δεν τρέχω πλάι στον Στόνερ (γιατί τον ροσέα τον έχω προσπεράσει στην προηγούμενη στροφή).-

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 RC8 Αλλος

Δημοσιεύτηκε

Αν δεν κάνω λάθος η θερμο-οξειδική ορίμανση ξεκινάει από την στιγμή που κατασκευάζεται το ελαστικό. Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο γρήγορα τοποθετηθεί τόσο καλύτερα. Βέβαια η ωρίμανση του δεν σταματάει όταν τοποθετηθεί. Απλά "εννοείται" πως τρώγεται πιο γρήγορα από ότι ωριμάζει (τώρα κατά πόσο συμβαίνει αυτό σε δρόμους γυαλί.. άλλο τόπικ). Παράλληλα οι περισσότεροι κατασκευαστές χρησιμοποιούν - στο τελικό στάδιο παραγωγής - υλικά.. επικαλύψεις αν θες οι οποίες προστατεύουν ως έναν βαθμό το ελαστικό μέχρι να τοποθετηθεί και να στρωθεί (=να φύγουν αυτά τα υλικά).

Μήπως όμως το παρατραβάμε; Πολλοί λένε πως αυτή η ωρίμανση.. ακόμη και 2 χρόνια μετά την κατασκευή.. είναι μικρότερης σημασίας από το πχ να οδηγείς με -1 psi στα ελαστικά σου. Άλλοι λένε πως 2-3 μέρες παρκαρισμένο στον ήλιο και υπό πίεση μπορούν να κάνουν περισσότερη ζημιά.

Εγώ θα τα έβαζα με την ίδια ευκολία. Το μόνο σημαντικό για μένα, η εγγύηση του επαγγελματία.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW K1300s (1300cc) Shoei XR 1100 ++ Zundapp Any (50cc)

Δημοσιεύτηκε

Μαρές αυτό το περί ωρίμανσης. Και η καλή φέτα θέλει τουλάχιστον ένα εξάμηνο.

Δεν θα διάλεγα κανέναν. Σιγά μην με ρωτούσε και σιγά μην απαντούσα (το πιθανότερο να γελούσα)μάλλον θα άφηνα τον ίδιο να βάλει όποιο θέλει. Αμα αρχίσω να αντιλαμβάνομαι τέτοιες διαφορές στα λάστιχα βλακωδώς κάθομαι και γράφω εδώ και δεν είμαι στο Πορτιμάνο ναουμ και δεν τρέχω πλάι στον Στόνερ (γιατί τον ροσέα τον έχω προσπεράσει στην προηγούμενη στροφή).-

Αλέκο,

respekt.gifworthy.gifrespekt.gifworthy.gif

αναιρώ όλες τις παπαριές που έγραψα στο παραπάνω πόστ μου ........

cheers.gif

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

το φρεσκοτερο.

τι ωριμανση κ μλκιες.

μεχρι και περσι οι εταιριες εβγαζαν λαστιχα "τελευταιας στιγμης" αναλογα των συνθηκων στην εκαστοτε πιστα και τα εδιναν στους αγωνιζομενους στο motogp.

αλλοιως θα τα χαν ετοιμα απο "περυσι" για να εχουν "ωριμασει" :tooth:

οσο πιο φρεσκο, τοσο μεγαλυτερη διαρκεια ζωης του (στις ιδιες συνθηκες) διοτι η διαδικασια σκληρυνσης (αρνητικο) αρχιζει απ τη στιγμη παραγωγης του.

Τροποποιήθηκε από τον harisdei

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW K1300s (1300cc) Shoei XR 1100 ++ Zundapp Any (50cc)

Δημοσιεύτηκε

Περιέργως η σχέση των ελαστικών που χρησιμοποιούνται στα motogp και αυτά που βάζω στο πρα-πρά μου για το δρόμο δε μου φαίνεται πως είναι και αρκετή για να συνάγω από αυτό κάποιο συμπέρασμα .....

think.gif

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha WR-250R Marushin

Δημοσιεύτηκε

ποιο από τα δύο ισχύει;

Άλλο ένα σημείο προσοχής είναι το γνωστό DOT που στην πράξη δείχνει την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού και απεικονίζεται συνήθως με τέσσερις αριθμούς: οι δύο πρώτοι δείχνουν την εβδομάδα του έτους και οι δύο τελευταίοι το έτος κατασκευής του ελαστικού. Δηλ, το DOT 3108 σημαίνει ότι το ελαστικό έχει κατασκευαστεί την 31η εβδομάδα του 2008.

Πηγή: «ΑΥΤΟ24»

DOT Σημαίνει ότι το ελαστικό είναι σύμφωνο με όλα τα πρότυπα ασφάλειας που ορίζονται από το Υπουργείο Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών (DOT). Δίπλα σε αυτό εμφανίζεται η ταυτότητα ή ο αριθμός σειράς παραγωγής του ελαστικού, ένας συνδυασμός αριθμών και γραμμάτων που περιλαμβάνει μέχρι και 12 ψηφία.
Πηγή: «goodyear»
Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε

Μην οξύνετε τα πνεύματα αγαπητοί, ειδικά οι "ελαφρά τη καρδία" χαρακτηρίζοντες τα μαλακίες..........

Το κάθε λάστιχο, αφού στρωθούν λινά πέλμα κλπ, μπαίνει στο καλούπι όπου και ψήνεται για χρονικό διάστημα που εξαρτάται απο τον τύπο, διάσταση κλπ. Πολλές φορές όμως, όταν υπάρχει πολλή φούρια για τις επερχόμενες - προσδοκόμενες παραγγελείες, τα εργοστάσια μικραίνουν αυτόν τον χρόνο ψησίματος ώστε να επιταχυνθεί ο ρυθμός παραγωγής, υπολογίζοντας πως μέχρι να φορεθεί το λάστιχο θα περάσουν ένας-δυο μήνες, διάστημα στο οποίο το "ψήσιμο" θα ολοκληρωθεί απο μόνο του. Αυτό το φαινόμενο είναι συχνό, ειδικά όταν για διάφορους λόγους μιά εταιρεία δεν έχει κάνει σωστή πρόβλεψη και προγραμματισμό σε κάποιες διαστάσεις, όπως πχ στο πρώτο Transalp, που κανείς δεν πρόβλεψε την τεράστια εμπορική του επιτυχία, και όταν άρχισε η ζήτηση, πιάστηκαν όλοι στον ύπνο.

Όσο για τα αγωνιστικά λάστιχα που ανέφερε κάποιος, άλλο το νήμα φίλε, και άλλο το κουβάρι. Εκείνα αγαπητέ είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα να φορεθούν για μια ώρα και 30 - 50 γύρους, σε σταθερές πάνω κάτω συνθήκες θερμοκρασίας - υγρασίας - οδοστρώματο, και απο μηχανές με παραπλήσιες ιπποδυνάμεις - βάρος κλπ. (Για περισσότερες πληροφορίες δες ΕΔΩ). Και εκεί φυσικά το "ψήσιμο" ολοκληρώνεται στον προβλεπόμενο χρόνο.

Για να πάμε λοιπόν πίσω στο θέμα μας, η σωστή επιλογή ΔΕΝ είναι το φρέσκο, είναι το "μπαγιάτικο".......:winking:

Για του λόγου το αληθές, έχω (σωστά αποθηκευμένο) πίσω λάστιχο για το Ντέρο αγορασμένο τον Αύγουστο του '09 που θα το φορέσω Ιούνιο - Ιούλιο.

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda CBR 600 RR 2005 Shark RSI

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Απλά πράγματα: Πάτε στον λαστιχά σας με το πίσω λάστιχο κομμάτια. Σας βγάζει δύο λάστιχα ίδια με το δικό σας, μόνο που το ένα είναι μιάς εβδομάδας και το άλλο ενός έτους. Ποιό απο τα δύο θα προτιμήσετε;

Βασικά κανένα γιατί θέλω να αλλάξω μάρκα στα λάστιχα, αλλά αν ήταν να βάλω πάλι το ίδιο πίσω θα ήταν αυτό της εβδομάδας.

και κυρίως, γιατί;

γιατί μπορώ.

!!! τελικά τα λάστιχα χρόνου είναι καλύτερα;

κοίτα να δείς τι μαθαίνεις , εγώ πάλι τα φρέσκα θα έβαζα πάντος.

Θα τα έψηνα στον δρόμο thumbsup.gif

Τροποποιήθηκε από τον anothercbrowner

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW K1300s (1300cc) Shoei XR 1100 ++ Zundapp Any (50cc)

Δημοσιεύτηκε

Μην οξύνετε τα πνεύματα αγαπητοί, ειδικά οι "ελαφρά τη καρδία" χαρακτηρίζοντες τα μαλακίες..........

....

Για το παραπάνω είπα να μην σχολιάσω (ήμουν στο τσάκ) αλλά μιας και το αναφέρεις +1_thumbsup.gif

_thumbsup.gif επίσης για το τόπικ και την πληροφόρηση

cheers.gif

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Fournarelli Ευρωπαϊκό (900+cc)

Δημοσιεύτηκε

Διαβαζω για να μαθαινω. Και να αναιρω εσφαλμενες μου, τελικα, αποψεις

Αλλα πριν απο αυτο το τοπικ αν με ρωτουσε καποιος στο δρομο πιθανοτατα να ελεγα και εγω το πλεον φρεσκο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 RC8 Αλλος

Δημοσιεύτηκε

Το κάθε λάστιχο, αφού στρωθούν λινά πέλμα κλπ, μπαίνει στο καλούπι όπου και ψήνεται για χρονικό διάστημα που εξαρτάται απο τον τύπο, διάσταση κλπ. Πολλές φορές όμως, όταν υπάρχει πολλή φούρια για τις επερχόμενες - προσδοκόμενες παραγγελείες, τα εργοστάσια μικραίνουν αυτόν τον χρόνο ψησίματος ώστε να επιταχυνθεί ο ρυθμός παραγωγής, υπολογίζοντας πως μέχρι να φορεθεί το λάστιχο θα περάσουν ένας-δυο μήνες, διάστημα στο οποίο το "ψήσιμο" θα ολοκληρωθεί απο μόνο του.

+1190 και από εμένα. Ευχαριστούμε Παναγιώτη!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW HP2 Sport (AX-1cc)

Δημοσιεύτηκε

Δεν θα επερνα κανενα, με το ζορι ισως επερνα του χρονου, η καλυτερη επιλογη ειναι να εχει 3 μηνες περιπου επανω του...οποτε θα πηγαινα σε αλλον λαστιχα

ή θα περιμενα να μου φερει....τον λογο απο οτι ειδα τον ειπατε :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Εγώ ξέρω ότι ο βουλκανισμός (κι όχι ωρίμανση :P ) συνεχίζεται από την κατασκευή του ελαστικού, έως το σημείο που θα το πετάξεις.

Αν μπορούσε κανείς να το παρομοιάσει όλο αυτό με την ζωή, θα έλεγε ότι το λάστιχο γεννιέται(κατασκευάζεται), ωριμάζει(προχωράει ο βουλκανισμός), γερνάει(συνεχίζεται ο βουλκανισμός) και πεθαίνει (τελειώνει ο βουλκανισμός). Άρα, όταν γεννιέται δεν έχει μεγάλες αντοχές στην ταλαιπωρεία όπως κι ένα μωρό, όταν ωριμάσει, είναι έτοιμο να δεχτεί τα πάνδεινα.Όταν γεράσει, αρχίζει να ξεραίνεται και να ρυτιδιάζει, και πεθαίνει όταν έχει γίνει σαν ξύλο.

Μιλάμε για καουτσούκ... το οποίο είναι ένας "ζωντανός" οργανισμός!

Βέβαια θα προτιμούσα ελαστικό 3μήνου έως 6μήνου κι όχι χρόνου ή εβδομάδας.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

περιεργως τα λαστιχα κατασκευαζονται με τον ιδιο τροπο ειτε για gp ειτε για καθημερινη χρηση.

το μονο που αλλαζει ειναι η "δοσολογια".

τωρα αν μιλαμε για το αν ενα λαστιχο ειναι ψημενο αρκετα η οχι ειναι αλλο θεμα στο οποιο δεν εχω γνωσεις φουρναρη να γνωριζω.

αν το ξερα για αψητο, θα το πετουσα στον μικροκυματων η θα το κανα φλαμπε στο καψιμο-εξω να ρθει στα ισα του που λεει και το παλληκαρι παραπανω. :tooth:

αν μιλαμε τεσπα για δυο λαστιχα "σωστα" ψημενα,το ενα με ηλικια μιας βδομαδας κ το αλλο ενος χρονου?

να παρω το σιτεμενο?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Αλλος Μέχρι ποσες? (....cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Εγώ ξέρω ότι ο βουλκανισμός (κι όχι ωρίμανση :P ) συνεχίζεται από την κατασκευή του ελαστικού, έως το σημείο που θα το πετάξεις.

Αν μπορούσε κανείς να το παρομοιάσει όλο αυτό με την ζωή, θα έλεγε ότι το λάστιχο γεννιέται(κατασκευάζεται), ωριμάζει(προχωράει ο βουλκανισμός), γερνάει(συνεχίζεται ο βουλκανισμός) και πεθαίνει (τελειώνει ο βουλκανισμός). Άρα, όταν γεννιέται δεν έχει μεγάλες αντοχές στην ταλαιπωρεία όπως κι ένα μωρό, όταν ωριμάσει, είναι έτοιμο να δεχτεί τα πάνδεινα.Όταν γεράσει, αρχίζει να ξεραίνεται και να ρυτιδιάζει, και πεθαίνει όταν έχει γίνει σαν ξύλο.

Μιλάμε για καουτσούκ... το οποίο είναι ένας "ζωντανός" οργανισμός! ..........................................

Στα παραπάνω να συμληρώσω πως ο ρυθμός γήρανσης του ελαστικού εξαρτάται και απο το πώς "ζει". Είναι ελάχιστος όταν είναι σωστά αποθηκευμένο, και στην ουσία η γήρανση αρχίζει απο την ώρα που το φοράμε. Κύριοι παράγοντες είναι η ηλιακή ακτινοβολία και ο αέρας, και τα δύο βοηθούν στο να στεγνώσει (άρα να αχρηστευτεί) πιο γρήγορα. Άρα, άλλο ρυθμό γήρανσης θα έχει σε μιά μηχανή που σκεπάζεται με κουκούλα στην πυλωτή ή μπαίνει σε γκαράζ, και σαφώς ταχύτερο αν την παρκάρουμε στο λιοπύρι ή δίπλα σε θάλασσα. Αυτο όμως που στην κυριολεξία "σκοτώνει" τα λάστιχα πάνω στην μηχανή είναι η χαμηλή πίεση.

Τροποποιήθηκε από τον Παναγιώτης Κ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα