ALX™

Μπαταρία Μπαταρία. Η γνωστή μας άγνωστη…

46 μηνύματα σε αυτό το θέμα

BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Ένα από τα βασικά εξαρτήματα σε ένα όχημα (αυτοκίνητο, μοτοσυκλέτα κτλ) είναι η μπαταρία. Ίσως θα έλεγα και το σπουδαιότερο αφού χωρίς αυτήν δεν μπορεί να λειτουργήσει σχεδόν τίποτα.

Τι γνωρίζουμε όμως γιʼ αυτήν; Πιστεύω ότι οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε πολύ λίγα πράγματα όσο αφορά τον τρόπο λειτουργίας της την συντήρηση της καθώς με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξουμε την κατάλληλη μπαταρία για το όχημά μας.

Γενικά Χαρακτηριστικά

Τι είναι μια μπαταρία

Η μπαταρία είναι ένας συσσωρευτής ηλεκτρικής ενέργειας. Η μικρότερη μονάδα της είναι ένα στοιχείο. Κατά κανόνα μια μπαταρία αποτελείται από μια σειρά στοιχείων τα οποία είναι μεταξύ τους συνδεδεμένα σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα. Η χημική ενέργεια η οποία συσσωρεύεται μέσα τους μετατρέπεται αυτομάτως σε ηλεκτρική ενέργεια, αν συνδεθεί ένας ηλεκτρικός καταναλωτής.

Το Ελληνικό όνομα είναι Συσσωρευτής ηλεκτρικής ενέργειας , (το όνομα μπαταρία είναι από το Ιταλικό Batteria που σημαίνει συστοιχία. Η μπαταρία είναι ένα ηλεκτρικό εξάρτημα ικανό να αποθηκεύει ηλεκτρισμό υπό μορφή χημικής ενέργειας. Η απόδοσή της εξαρτάται από τον τύπο κατασκευής της. Απόδοση είναι το ποσόν επί της εκατό της χημικής ενέργειας που μετατρέπεται σε ηλεκτρική. Το ιδανικό είναι όταν το 100% της χημικής ενέργειας μετατρέπεται σε ηλεκτρική, αλλά αυτό δεν συμβαίνει.

Ας δούμε όμως πως είναι κατασκευασμένη μια μπαταρία μόλυβδου.

Αυτή αποτελείται από μια σειρά στοιχείων όπου το κάθε ένα από αυτά έχει ηλεκτρεγερτική δύναμη (Τάση), όταν είναι τελείως φορτισμένο, 2,2 Volt. Έτσι λοιπόν για μια μπαταρία 12 Volt ονομαστική τάση, θα χρειαστούμε 6 τέτοια στοιχεία 6Χ2,2=13,2 Volt.

Το κάθε ένα από αυτά τα στοιχεία αποτελείται από μια πλάκα ενεργού μολύβδου Pb για τον θετικό πόλο, και μια πλάκα διοξειδίου του μολύβδου PbO2 για τον αρνητικό πόλο. Τα στοιχεία αυτά είναι βυθισμένα σε ένα ηλεκτρολύτη διάλυμα θειικού οξέος H2SO4 και αποσταγμένου νερού H2O.

Κατά την κανονική λειτουργία από χημική αντίδραση του θειικού οξέος με τα μολύβδινα στοιχεία παράγεται μικρή ποσότητα υδρογόνου και οξυγόνου. Αυτά τα δύο αέρια που παράγονται στον ένα πόλο της μπαταρίας απορροφώνται από τις χημικές αντιδράσεις του αντιθέτου πόλου.

Εάν όμως κακομεταχειριζόμαστε την μπαταρία η ισορροπία αυτή χαλάει δημιουργούνται μεγάλες ποσότητες αερίων η μπαταρία υποφέρει και λέμε τότε ότι η μπαταρία βράζει

Στην διπλανή εικόνα βλέπουμε σε τομή μια μπαταρία και έχουμε Batter1.jpg

1 Το κέλυφος

2 Τις πλάκες εσωτερικά θετικές και αρνητικές από μόλυβδο και οξείδιο του Μολύβδου

3 Διαχωριστικές πλάκες από συνθετικό υλικό

4 Τον ηλεκτρολύτη, διάλυμα θειικού οξέος σε νερό

5 Τους πόλους από μόλυβδο, Οι πόλοι είναι τα σημεία σύνδεσης της μπαταρίας με τα φορτία.

Batter2.jpg Μπαταρίες μόλυβδου κλασικές

Είναι εκείνες με τις τάπες που ξεβιδώνουν για να προσθέσουμε αποσταγμένο νερό. Οι τάπες έχουν μια μικρή τρύπα για τα αέρια που δημιουργούνται.

http://www.041.gr/images/Batter3.jpg

Μπαταρίες χωρίς συντήρηση ή με μικρή συντήρηση

Είναι οι περισσότερο διαδεδομένες σήμερα. Δεν υπάρχουν οι τάπες με την τρύπα αν και με λίγη προσπάθεια μπορείς να ανοίξεις το στοιχείο να προσθέσεις νερό και να μετρήσεις την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη. Χάρις στο σύστημα κλεισίματος των στοιχείων αν αναποδογυρίσουν για μικρό χρονικό διάστημα δεν χάνουν τα υγρά.

Μπαταρίες αυτοκινήτου

Είναι κατασκευασμένες για να έχουν κύκλους φόρτισης εκφόρτισης κατά μέσο όρο 5% της ολικής φόρτισης. Υποφέρουν εάν αδειάσουν πολύ και για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά έχουν την δυνατότητα να παρέχουν υψηλά στιγμιαία ρεύματα για την εκκίνηση των κινητήρων και είναι αρκετά ελαφριές. Συνήθως αντέχουν μερικές δεκάδες (τυπικά 50) κύκλους φόρτισης εκφόρτισης σε 80%.

Κυκλικές μπαταρίες

Είναι κατασκευασμένες για να παρέχουν ενέργεια για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ο μέσος όρος εκφόρτισης είναι 80% και αντέχουν από μερικές εκατοντάδες έως και 1000 κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης (Αναπηρικά καροτσάκια, τροχόσπιτα, συνεχής παροχή ρεύματος κλπ)

Αριθμοί που υπάρχουν στις Μπαταρίες

Ας προσπαθήσουμε τώρα να καταλάβουμε τι σημαίνουν οι αριθμοί που αναγράφονται στις μπαταρίες

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΤΑΣΗ: είναι τα Volt που μπορούμε να μετρήσουμε στους πόλους με ένα βολτόμετρο και την μπαταρία χωρίς φορτία που καταναλώνουν ρεύμα.

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: Είναι η ποσότητα της ενέργειας που η μπαταρία μπορεί να αποθηκεύσει μετριέται σε Amper /Ώρα Αh σε εκφόρτιση 1 ώρας 5 ωρών, 10 ωρών ή 20 ωρών ανάλογα με τα στοιχεία που δίνει ο κατασκευαστής.

ΡΕΥΜΑ ΑΙΧΜΗΣ: είναι το μέγιστο ρεύμα που η μπαταρία μπορεί να δώσει όταν είναι κρύα για περίπου 30 δευτερόλεπτα (συνήθως αναφερόμαστε σε 0 C0 ή –18 C0 στις χειρότερες συνθήκες. Όσο η τιμή αυτή είναι μεγαλύτερη τόσο η μπαταρία είναι σε θέση να βάλει μπρος τον κινητήρα κάτω από δύσκολες συνθήκες.

Γιατί μια μπαταρία καταστρέφεται ή γερνάει

Θα εξετάσουμε τις αιτίες που κάνουν μια μπαταρία άχρηστη

1. Εάν αφήσουμε μια μπαταρία για μεγάλο χρονικό διάστημα άδεια ή λίγο φορτισμένη τότε μια χημική αντίδραση στις πλάκες σχηματίζει οξείδια του μολύβδου κρυσταλλικά αδιάλυτα (είναι αυτή η άσπρη σκόνη που συχνά βλέπουμε στους πόλους των μπαταριών εάν δεν προσέχουμε να διατηρούνται καθαροί). Αυτή η ουσία γεμίζει σταδιακά την επιφάνια των μολύβδινων πλακών και εμποδίζει της χημικές αντιδράσεις που αποθηκεύουν ή προσφέρουν ενέργεια.

2. Λόγω της διαλυτότητας του μόλυβδου στο νερό και άλλους παράγοντες (διάφορες ακαθαρσίες στο διάλυμα κλπ) η μπαταρία χάνει σιγά σιγά την αποθηκευμένη ενέργεια ώσπου αδειάζει τελείως. Η διαρροή μπορεί να είναι έως 10% τον μήνα. Το αυτόματο άδειασμα εξαρτάται από την θερμοκρασία πχ μια μπαταρία στους 38 βαθμούς σε ένα μήνα χάνει περίπου ένα 7% στους 27 βαθμούς 5% ενώ στους 10 βαθμούς μόνο 1% Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να φορτίζουμε την μπαταρία μια φορά τον μήνα όταν δεν την χρησιμοποιούμε ώστε να είναι φορτισμένη πάνω από το 80%.

3. Οι πλάκες του μόλυβδου είναι κατασκευασμένες έχοντας σειρές από τετράγωνες εσοχές (κυψέλες) μέσα στις οποίες πρεσάρονται τα οξείδια του μόλυβδου με αυτό τον τρόπο οι μπαταρίες γίνονται ποιο ελαφριές αλλά και η επιφάνεια των πλακών με τον ηλεκτρολύτη μεγαλώνει και κατά συνέπεια και η χωρητικότητα. Το μειονέκτημα όμως είναι ότι όταν οι μπαταρίες κακομεταχειρίζονται τότε τα οξείδια ξεκολλούν και κάθονται στον πάτο προκαλώντας βραχυκύκλωμα μεταξύ των στοιχείων.

Έλεγχος και διάγνωση κατάστασης μπαταρίας

Ας αναλύσουμε τώρα τους διάφορους τρόπους διάγνωσης κατάστασης μιας μπαταρίας.

1. Το βραχυκύκλωμα ενός ή περισσοτέρων στοιχείων είναι εύκολο να το διαπιστώσουμε. Μετράμε με ένα βολτόμετρο την τάση στους πόλους χωρίς φορτίο και εάν πχ έχουμε ένα στοιχείο βραχυκυκλωμένο αντί για 12 V θα μετρήσουμε 10V εάν έχουμε δυο τότε θα μετρήσουμε 8V κλ. Η μπαταρία αυτή φυσικά είναι για πέταμα.

2. Τώρα στην περίπτωση διακοπής της συνέχειας των στοιχείων πάλι η διαπίστωση είναι εύκολη αφού στους πόλους θα έχουμε Τάση (0 Volt). Και στην περίπτωση αυτή η μπαταρία είναι για πέταμα.

3. Υπάρχουν όμως και ενδιάμεσες περιπτώσεις όπου οι μπαταρία μπορεί στην μέτρηση να μας δίνει 12 V αλλά κάτω από φορτίο να πέφτουν στα 10V (οι αιτίες που μπορεί να συμβεί αυτό είναι πολλές και δεν αξίζει να τις εξετάσουμε) στην περίπτωση αυτή μπορούμε να προσπαθήσουμε να σώσουμε για λίγο καιρό την μπαταρία φορτίζοντας την με πολύ λίγα Amper για πολλές ώρες. Τώρα δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί και αξίζει τον κόπο κάποιος να μπει σε αυτή την διαδικασία μιας και όπως ανέφερα παραπάνω η περαιτέρω ζωή της μπαταρίας θα είναι μικρή.

ΦΟΡΤΙΣΗ

Ας δούμε τώρα τι γίνεται όταν βάζουμε να φορτιστεί μια μπαταρία:

Ενώνοντας τα καλώδια του φωτιστή στους πόλους της μπαταρίας αρχίζει η χημική αντίδραση

Θεωρείται κανονική φόρτιση μιας μπαταρίας όταν αυτή γίνεται προσφέροντας ρεύμα ίσο με το 1/10 της χωρητικότητας της για 12 ώρες προσέχοντας η Tάση που εφαρμόζουμε να είναι ανάλογη με τον τύπο της στην θερμοκρασία των 20 βαθμών.

Για την Κλασική μπαταρία 13,4 έως 13,8 Volt

Για την Μπαταρία Ασβεστίου 13,8 έως 14,1 Volt

Παράδειγμα:

Στην κλασικού τύπου μπαταρία μας με χωρητικότητα 175 A/h με ασφάλεια μπορούμε να την φορτίσουμε με 18 Α για 12 ώρες 18Χ12=216 A/h η διαφορά των 41 A/h οφείλεται στο ότι η απόδοση της μπαταρίας δεν είναι 100% άρα ένα ποσό ενέργειας γίνεται θερμότητα .

Η τιμή του ρεύματος επιλέχθηκε (18 Α) είναι ότι καλύτερο ώστε η μπαταρία να φορτιστεί γρήγορα αλλά και με ασφάλεια.

Εάν όμως έχουμε στην διάθεση μας χρόνο μπορούμε να λιγοστέψουμε το ρεύμα φόρτισης και να αυξήσουμε τον χρόνο πχ 8-10 Α για 24-30 ώρες, χωρίς όμως να περάσουμε τις 48 ώρες.

Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε ότι τόσο η Τάση φόρτισης όσο και το σωστό ρεύμα είναι βασικά για την ζωή της μπαταρίας μας.

Πως θα διαπιστώσουμε πόσο γεμάτη είναι η μπαταρία μας

Υπάρχουν δυο έμμεσοι τρόποι για να γνωρίσουμε την κατάσταση φόρτισης μιας μπαταρίας

Ο πρώτος μετρώντας την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη με ένα όργανο το πυκνόμετρο το οποίο είναι αρκετά φθηνό και ο δεύτερος μετρώντας την τάση στους πόλους.

Για την μέτρηση της πυκνότητας στους 270 C. Ακολουθούμε τον παρακάτω πίνακα

Πυκνότητα 1,265 – φόρτιση 100%

Πυκνότητα 1,225 – φόρτιση 75%

Πυκνότητα 1,190 – φόρτιση 50%

Πυκνότητα 1,155 – φόρτιση 25%

Πυκνότητα 1,120 – φόρτιση τελείως άδεια

Καλό είναι να μετράμε την πυκνότητα όλων των στοιχείων ώστε να είμαστε σίγουροι ότι όλα είναι το ίδιο φορτισμένα.

Εάν η πρόσβαση στην μπαταρία δεν είναι εύκολη ώστε να μετρήσουμε την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη στα στοιχεία τότε μπορούμε να υπολογίσουμε την κατάσταση μετρώντας την τάση χωρίς φορτία με ένα ηλεκτρονικό βολτόμετρο ακριβείας

Φόρτιση 100% 12,6 V

Φόρτιση 75% 12,4 V

Φόρτιση 50% 12,2 V

Φόρτιση 25% 12,0 V

Φόρτιση 0 11,8 V

Εάν λοιπόν η τάση πέσει κάτω από 11,8 V σημαίνει ότι η μπαταρία είναι άδεια.

ΚΑΛΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

Να δούμε τώρα πως πρέπει να μεταχειριζόμαστε με τον καλύτερο τρόπο την μπαταρία μας

Να μη την αφήνουμε να αδειάσει τελείως(Τάση κάτω από 10,6 Volt) γιατί τότε δημιουργούνται καταστρεπτικές χημικές αντιδράσεις μη αναστρέψιμες

1. Να μη την υπερφορτίζουμε ή να την φορτίζουμε πολύ γρήγορα

2. Να μη της ζητάμε ποτέ πάρα πολύ ρεύμα εκτός από αυτό της εκκίνησης (ο τρόπος δοκιμής της μπαταρίας βραχυκυκλώνοντας με ένα καλώδιο τους πόλους είναι καταστροφή)

3. Να μη μένει παραπάνω από ένα μήνα χωρίς να φορτιστεί

4. Να μη μένει χωρίς ηλεκτρολύτη Θα πρέπει να ελέγχουμε συχνά την στάθμη του ηλεκτρολύτη ώστε να είναι οι πλάκες πάντα σκεπασμένες.

5. Να βρίσκεται σε στεγνό και καθαρό μέρος παρότι το κέλυφος των μπαταριών είναι κατασκευασμένο από μονωτικό υλικό έχει παρατηρηθεί ότι όταν είναι σε νερό ή σε λάδια γράσα κλπ υπάρχει διαρροή ρεύματος

Η διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας εξαρτάται από το πώς χρησιμοποιούμε το όχημά μας.

1 παράδειγμα

Μεταχειρίζομαι το όχημά μου καθημερινά και μεταχειρίζομαι το ραδιοκασετόφωνο και όλα τα ηλεκτρικά που υπάρχουν στο όχημα μόνο όταν δουλεύει ο κινητήρας.

Λοιπόν σε ένα χρόνο θα κάνω περίπου 400-500 εκκινήσεις του κινητήρα (για κάθε εκκίνηση ξοδεύω περίπου 1-2 Ah και αδειάζω την μπαταρία μου κατά 5%. Κάθε φορά που αφήνω το αυτοκίνητο η μπαταρία μου είναι σχεδόν γεμάτη. Με αυτές τις συνθήκες η μπαταρία θα έχει μεγάλη διάρκεια ζωής.

2 παράδειγμα

Μεταχειρίζομαι το όχημά μου μόνο το καλοκαίρι και παραμένει σταματημένο από τον Νοέμβριο έως τον Μάιο (γεωργικά μηχανήματα), η μπαταρία μένει χωρίς χρήση για 5 μήνες . Τον Μάιο θα την βρω σχεδόν άδεια ίσως μπορέσει να κάνει μια δύο εκκινήσεις και μετά ο κινητήρας θα την φορτίσει και όλα θα φαίνονται κανονικά. Όμως η ζημιά έχει ήδη γίνει στις πλάκες και η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι μόνο 40% της ονομαστικής. Έτσι εάν για κάποιο λόγο ο κινητήρας μου δεν πάρει μπρος με την πρώτη και αναγκασθώ να κάνω μερικές προσπάθειες τότε σίγουρα θα μείνω από μπαταρία.

Κάτω από τέτοιες συνθήκες μια μπαταρία καινούργια θα θελήσει άλλαγμα μέσα σε ένα χρόνο.

Εκτός εάν τον χειμώνα κάθε μηνά την φορτίζω ή εάν έχω την δυνατότητα την κρατώ συνέχεια υπό τάση με ένα καλό ηλεκτρονικό φορτιστή.

3 παράδειγμα

Χρησιμοποιώ το όχημά μου τακτικά, μεταχειρίζομαι το ραδιοκασετόφωνο και όλα τα ηλεκτρικά που υπάρχουν στο όχημα και όταν ο κινητήρας είναι σταματημένος, αλλά ταυτόχρονα κάνω πολύ χρήση του οχήματος άρα και πολλές φορτίσεις και εκφορτίσεις της μπαταρίας μεταξύ 40% και 80% . Στην περίπτωση αυτή η μπαταρία εργάζεται πολύ αλλά αντέχει την καθημερινή χρήση και οι πλάκες αυτοκαθαριζονται από τα οξείδια. Μια τέτοια μπαταρία έχει μέσο όρο ζωής τα 2-3 χρόνια μετά θα πρέπει να την προσέχουμε.

Σύνδεση περισσότερων Μπαταριών

Οι μπαταρίες θεωρητικά μπορούν να συνδεθούν σε σειρά και να αυξηθεί η τελική Τάση πχ δυο μπαταρίες 12 V σε σειρά θα δώσουν 24 V. Αυτή η σύνδεση μπορεί να γίνει χωρίς κανένα κίνδυνο όταν τα όργανα του οχήματος λειτουργούν με 24V.

Εάν συνδέσουμε δύο οι περισσότερες μπαταρίες παράλληλα τότε ενώ η Τάση παραμένει αμετάβλητη. Θεωρητικά αυξάνεται η χωρητικότητα του συστήματος, δηλαδή εάν συνδέσουμε δυο μπαταρίες 12 V και χωρητικότητα 120 Α/h τότε θα έχουμε Τάση πάντα 12V αλλά η χωρητικότητα θα γίνει 240 A/h.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Μια τέτοια σύνδεση δεν πρέπει να την κάνουμε ποτέ με διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες, ή αν δεν είναι συγχρόνως φορτισμένες. Και εξηγώ το γιατί.

Α) Ας υποθέσουμε ότι έχουμε δυο μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας. Μόλις γίνει η ένωση και μάλιστα οι μπαταρίες είναι κοντά η μια στην άλλη και με καλά καλώδια τότε αυτόματα θα περάσει μια πολύ μεγάλη ποσότητα ρεύματος από την μια μπαταρία στην άλλη για να έλθει η ισορροπία και αυτό είναι καταστροφή για τις πλάκες της μπαταρίας.

Β) Στην περίπτωση που και οι δύο μπαταρίες είναι ακριβώς ίδιες ακόμα και ίδια μάρκα, πάλι είναι πολύ επικίνδυνη η παράλληλη σύνδεση γιατί είναι αδύνατο οι δυο μπαταρίες να είναι ακριβώς το ίδιο φορτισμένες , έτσι λοιπόν κατά την στιγμή της σύνδεσης πάλι θα έχουμε μια καταστροφική μεταφορά υψηλού ρεύματος από την μια στην άλλη.

Φορτιστές

Υπάρχουν πολλοί και σε διαφορετικές τιμές

Απλοί φορτιστές οι οποίοι αποτελούνται από ένα μετασχηματιστή και μια γέφυρα ανόρθωσης είναι οι πιο οικονομικοί αλλά χρησιμεύουν μόνο για περιστασιακές φορτίσεις κάτω από έλεγχο γιατί δεν έχουν σταθεροποιημένη ούτε την τάση αλλά ούτε και την ένταση του ρεύματος .Μόνο ορισμένοι διαθέτουν θερμική ασφάλεια η οποία διακόπτει το κύκλωμα σε περίπτωση υπερθέρμανσης.

Ορισμένοι λίγο καλύτεροι διαθέτουν δυο σκάλες φόρτισης, χαμηλό και υψηλό ρεύμα καθώς και αμπερόμετρο.

Αυτόματοι φορτιστές

Αυτός ο τύπος των φορτιστών διακόπτει την λειτουργία του αυτόματα όταν η μπαταρία έχει φορτιστεί και η τάση είναι περίπου στα 14 Volt.

Φορτιστές αυτόματοι με διατήρηση τάσης

Είναι ο καλύτερος συνδυασμός τιμής και λειτουργίας. Διατηρούν σταθερή την τάση στην τιμή συντήρησης δηλαδή 13,6 V και δίνουν τόσο ρεύμα όσο ζητά η μπαταρία έως την πλήρη φόρτιση της. Αυτό σημαίνει ότι στην αρχή με την μπαταρία άδεια το ρεύμα είναι αρκετά υψηλό και σιγά σιγά όταν η φόρτιση προχωρά λιγοστεύει. Το καλό με αυτούς τους φορτιστές είναι ότι μπορούμε να τους έχουμε συνέχεια στην μπαταρία και να την διατηρεί συνέχεια φορτισμένη χωρίς πρόβλημα.

Φορτιστές αυτόματοι ελεγχόμενοι από μικροεπεξεργαστή Batter4.jpg

Είναι φυσικά οι καλλίτεροι και οι ποιο ακριβοί. Είναι έτσι προγραμματισμένοι ώστε να παρέχουν το απαιτούμενο ρεύμα στην σωστή Τάση όσο προχωρά η φόρτιση, να φορτίζουν την μπαταρία 100% και να την διατηρούν φορτισμένη παρέχοντας το απαιτούμενο ρεύμα.

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΟΝΤΑΣ

1. Θα πρέπει να αγοράζουμε τον τύπο μπαταρίας που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.

2. Εάν χρειαζόμαστε δυο θα πρέπει να είναι σε όλα όμοιες

3. Θα πρέπει να αποθηκεύεται σε μέρος στεγνό και καθαρό, και να αερίζεται κανονικά έστω και εάν είναι κλειστού τύπου

4. Οι πόλοι πρέπει να είναι πάντα καθαροί και πολύ καλά σφιγμένοι οι ακροδέκτες.

5. Να ελέγχουμε συχνά ιδίως το καλοκαίρι την στάθμη του ηλεκτρολύτη εάν δεν είναι κλειστού τύπου.

6. Να μην μεταχειριζόμαστε ηλεκτρικά όργανα, για μεγάλα χρονικά διαστήματα με σβηστό τον κινητήρα.

Να μη εμπιστευόμαστε ποτέ τις μπαταρίες που έστω και μια φορά έχουν αδειάσει κάτω από το 50%, έστω και εάν δείχνουν ότι ξαναγέμισαν.

Όπως πολλές φορές ανάφερα παραπάνω εάν η Τάση της μπαταρίας μας πέσει κάτω από 10,8 ο κίνδυνος για την ζωή της μπαταρίας είναι άμεσος. Γι αυτό δεν πρέπει να αφήνουμε την μπαταρία άδεια περισσότερο από 24 ώρες.

Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός…

Αναξιόπιστες χαρακτηρίστηκαν οι περισσότερες από τις 16 μπαταρίες, που ελέγχθηκαν από το Ίδρυμα Ελέγχου Προϊόντων στη Γερμανία (STIFTUNG WARENTEST) και τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό TEST τον Νοέμβριο του 2004.

Σε μερικές μάλιστα, όπως στη Bären Profi, διαπιστώθηκε πως αναγράφονται στην ετικέτα, λανθασμένες επιδόσεις, τόσο για τη χωρητικότητα όσο και για τα αμπέρ εκκίνησης.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα που παρουσιάζουν οι περισσότερες μπαταρίες, είναι:

Η μεγάλη κατανάλωση υγρών, οι δυσκολίες στην εκφόρτιση και επαναφόρτιση, αναγραφή λανθασμένων επιδόσεων στην ετικέτα και γρήγορη οξείδωση των πλακών.

Στη διάρκεια ζωής, έμειναν οι περισσότερες κάτω από τη βάση. Τα μεγαλύτερα προβλήματα σ΄ αυτό είχε η Varta Silver Dynamic.

Μόνο 3 μπαταρίες χαρακτηρίστηκαν από το Ίδρυμα, αξιόπιστες και κατάλληλες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των νέας τεχνολογίας αυτοκινήτων, τα οποία είναι εξοπλισμένα με πολλά ηλεκτρονικά όργανα και ηλεκτρικούς καταναλωτές.

Κορυφαία αυτών και νικήτρια του διαγωνισμού, με βαθμό άριστα, η μπαταρία Banner.

Batter5.jpg

Η βαθμολόγηση που έδωσε το ίδρυμα για την κάθε μπαταρία που συμμετείχε στο τεστ:

Κατασκευαστής

Βαθμολόγηση

Banner Power Bull Άριστη

Moll Καλή

Arktis Qualitaetsbatterie Καλή

EverStart Ικανοποιητική

Bosch Ικανοποιητική

Motorkraft Ικανοποιητική

Varta Ικανοποιητική

Dynamic Ικανοποιητική

Arktis Ανεπαρκής

S-Power Ανεπαρκής

Car-Jack Ανεπαρκής

Speed + Go Ανεπαρκής

Bären Profi Ανεπαρκής

Eurostart Ανεπαρκής

Eurostar Ανεπαρκής

High Power Ανεπαρκής

041.gr

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
AGV Stealth Aprilia RSV4! (1200cc)

Δημοσιεύτηκε

Τι λες τωρα.... :P

Δασκαλος!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki GSF BANDIT SA AGV Stealth Yamaha YBR RR! (hehe) (400cccc)

Δημοσιεύτηκε

Ε, λοιπόν ΜΠΡΑΒΟ από εμένα για ένα τέτοιο άρθρο!

Ευτυχώς που υπάρχουν κι αυτά και..ξεστραβωνόμαστε!

:respekt: :respekt: :respekt::clapping: :clapping: :clapping:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Peugeot Jet Force (125cc) Nolan N-Com Peugeot Jet-force (125cc)

Δημοσιεύτηκε

:_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW gs Shoei Hornet-DS

Δημοσιεύτηκε

Να μην ξεχναμε και τα LINKS! :)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 Aventura Honda Το τελω Αννιτα

Δημοσιεύτηκε

....

041.gr

Να μην ξεχναμε και τα LINKS! :)

Αμεσως εσυ, τον εφαγες :P

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Fazer Shoei X-Eleven Yamaha R1 (2008) (1000cccc)

Δημοσιεύτηκε

:_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Puch maxi-s Ducati 1198

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Αλεξανδρε πολυ ωραιο θεμα αλλα την yuasa δεν ειδα μεσα :huh:

Τροποποιήθηκε από τον skordilis

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW gs Shoei Hornet-DS

Δημοσιεύτηκε

Αμεσως εσυ, τον εφαγες :P

Εμ, ετσι που ηταν γραμμενο, τι να καταλαβεις? :baby:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

πολυ καλο θεμα, αληθεια η yuasa τι λεει;;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Εμ, ετσι που ηταν γραμμενο, τι να καταλαβεις? :baby:

Πως τι να καταλαάβεις? Αφού 041.gr το λένε το site... τι να έγραφα? :what:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Honda

Δημοσιεύτηκε

Πολύ καλό το θέμα για τις μπαταρίες.

Μια ερώτηση θέλω να κάνω και νομίζω ότι είναι σχετική με το θέμα.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος φόρτισης μιας μπαταρίας με τη μηχανή εν κινήσει?

Πολλές στροφές, χαμηλές ταχύτητες ή δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο, δηλαδή και μόνο στο ρελαντί είσαι κομπλέ?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki GSR ABS BMW F800GS (800cc)

Δημοσιεύτηκε

Πολύ καλό το θέμα για τις μπαταρίες.

Μια ερώτηση θέλω να κάνω και νομίζω ότι είναι σχετική με το θέμα.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος φόρτισης μιας μπαταρίας με τη μηχανή εν κινήσει?

Πολλές στροφές, χαμηλές ταχύτητες ή δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο, δηλαδή και μόνο στο ρελαντί είσαι κομπλέ?

Στο ρελαντί δεν φορτίζει, ανάλογα την μηχανή θέλει να έχει και τις ανάλογες στροφές. Στο δικό μου πχ μετά τις 4500-5000 στροφές το δυναμό φορτίζει την μπαταρία.

Γενικότερα αν θες να φορτίσεις την μπαταρία να οδηγείς με μια σχέση κάτω από αυτήν που οδηγείς συνήθως και θα φορτίσει μια χαρά. Αρκεί να μην έχει αδειάσει τελείως πιο πριν...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Honda

Δημοσιεύτηκε

Στο ρελαντί δεν φορτίζει, ανάλογα την μηχανή θέλει να έχει και τις ανάλογες στροφές. Στο δικό μου πχ μετά τις 4500-5000 στροφές το δυναμό φορτίζει την μπαταρία.

Γενικότερα αν θες να φορτίσεις την μπαταρία να οδηγείς με μια σχέση κάτω από αυτήν που οδηγείς συνήθως και θα φορτίσει μια χαρά. Αρκεί να μην έχει αδειάσει τελείως πιο πριν...

Όμορφα, ευχαριστώ.

Σε περίπτωση που έχει αδειάσει τελείως πριν, πρέπει να αντικαθίσταται με καινούρια ακόμα κι αν είναι μόνο ενός χρόνου?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda NC700XD '12

Δημοσιεύτηκε

Στο ρελαντί παίζει να μην μπορεί να τη φορτίσει, ειδικά αν υπάρχουν και άλλοι καταναλωτές, όπως φλας, φορτιστής GPS κλπ...

Συνήθως τα αλτερνέιτορ δίνουν τη μέγιστη ισχύ στις 5.000 στροφές αλλά δεν χρειάζεται να φτάσεις σε αυτές τις στροφές...

Γενικά ειναι δύσκολο να σου προτείνει κανείς κάτι. Κάθε αλτερνέιτορ και κάθε ανορθωτής / ρυθμιστής δουλεύει διαφορετικά... Το μόνο που μπορείς να κανείς ειναι να παρακολουθείς την μπαταρία και να καταγράφεις την πορεία της για να βγάλεις συμπέρασμα.

Αν η μπαταρία σου βγάζει πάνω από 4-5 χρόνια μην ασχολείσαι! Ο,τι κάνεις ήδη ειναι αρκετό!

Αν οχι τότε οι διαδρομές που κάνεις δεν επαρκούν οπότε θα χρειαστείς και έναν συντηρητή. Άλλη λύση πιθανώς ειναι να πας σε LiFePO4 που δεν έχουν τα προβλήματα των μπαταριών μολύβδου και μπορούν να φορτίσουν πολύ πιο γρήγορα...

Όμορφα, ευχαριστώ.

Σε περίπτωση που έχει αδειάσει τελείως πριν, πρέπει να αντικαθίσταται με καινούρια ακόμα κι αν είναι μόνο ενός χρόνου?

Δεν είναι απαραίτητο να έχει καταστραφεί. Μπορεί να την αναστήσει η διαδικασία της αποθειίκωσης (desulfation) και μια καλή φόρτιση. Βέβαια θα έχει χάσει. Δεν θα μπορεί να αποθηκεύσει το 100% της αρχικής της χωρητικότητας.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki GSR ABS BMW F800GS (800cc)

Δημοσιεύτηκε

Όμορφα, ευχαριστώ.

Σε περίπτωση που έχει αδειάσει τελείως πριν, πρέπει να αντικαθίσταται με καινούρια ακόμα κι αν είναι μόνο ενός χρόνου?

Σε περίπτωση που έχει αδειάσει τελείως αν είναι σχετικά καινούργια δεν σημαίνει ότι έχει χαλάσει, απλά δεν πρόκειται να φορτίσει πλήρως μόνο με το δυναμό, θέλει να την πας σε ένα συνεργείο και να στην φορτίσουν αν δεν έχεις εσύ δικό σου φορτιστή,

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Honda

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Varadero (1000cc) Shoei NXR

Δημοσιεύτηκε

Όσο δεν την κινούμε, κάνει να έχουμε μόνιμα τον φορτιστή πάνω στη μπαταρία ή όχι?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda NC700XD '12

Δημοσιεύτηκε

Συντηρητή ναι, φορτιστή όχι.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Varadero (1000cc) Shoei NXR

Δημοσιεύτηκε

Θενκς

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha fazer s2 Suzuki /GSX-S/BusaGen2

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Κορυφαία αυτών και νικήτρια του διαγωνισμού, με βαθμό άριστα, η μπαταρία Banner.

Batter5.jpg

Η βαθμολόγηση που έδωσε το ίδρυμα για την κάθε μπαταρία που συμμετείχε στο τεστ:

Κατασκευαστής

Βαθμολόγηση

Banner Power Bull Άριστη

Moll Καλή

Arktis Qualitaetsbatterie Καλή

EverStart Ικανοποιητική

Bosch Ικανοποιητική

Motorkraft Ικανοποιητική

Varta Ικανοποιητική

Dynamic Ικανοποιητική

Arktis Ανεπαρκής

S-Power Ανεπαρκής

Car-Jack Ανεπαρκής

Speed + Go Ανεπαρκής

Bären Profi Ανεπαρκής

Eurostart Ανεπαρκής

Eurostar Ανεπαρκής

High Power Ανεπαρκής

Μια μπανερ θα μας σωσει!!!

Τροποποιήθηκε από τον Peiraiwths
Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki GSR ABS BMW F800GS (800cc)

Δημοσιεύτηκε

Κορυφαία αυτών και νικήτρια του διαγωνισμού, με βαθμό άριστα, η μπαταρία Banner.

Batter5.jpg

Η βαθμολόγηση που έδωσε το ίδρυμα για την κάθε μπαταρία που συμμετείχε στο τεστ:

Κατασκευαστής

Βαθμολόγηση

Banner Power Bull Άριστη

Moll Καλή

Arktis Qualitaetsbatterie Καλή

EverStart Ικανοποιητική

Bosch Ικανοποιητική

Motorkraft Ικανοποιητική

Varta Ικανοποιητική

Dynamic Ικανοποιητική

Arktis Ανεπαρκής

S-Power Ανεπαρκής

Car-Jack Ανεπαρκής

Speed + Go Ανεπαρκής

Bären Profi Ανεπαρκής

Eurostart Ανεπαρκής

Eurostar Ανεπαρκής

High Power Ανεπαρκής

Μια μπανερ θα μας σωσει!!!

Αυτοκινήτου ή μηχανής; με τι κριτήρια; έχεις κάποιο λινκ;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha fazer s2 Suzuki /GSX-S/BusaGen2

Δημοσιεύτηκε

Δεν εχω το λινκ του ιδρυματος! Αυτα τα εγραψε αλλος...στο εδω θεμα. Πριν 15 μερες αλλαξα μπαταρια στο αυτοκινητο κ εβαλα αυτη

http://www.kiriazisbatteries.gr/full_product.php?prod_id=1275495338

Ο κυριαζης μου ειπε οτι ειναι κορυφαια επιλογη κ να ξεχασω τις επωνυμες που πλεον δεν εχουν την παλια ποιοτητα.Θα δειξει ποσο θα κρατησει. Οποιος εχει βαλει μπανερ στο αυτοκινητο του ας μας πει εντυπωσεις.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Και γιατί λείπουν οι γνωστές μάρκες από την σύγκριση;

Που είναι π.χ. οι mitsuba;

Τροποποιήθηκε από τον FlyingInADream

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda VFR A8 ABS

Δημοσιεύτηκε

Προσωπικά φοράω 4 χρόνια την Haijiu και δε μασάει τίποτα ^_^

Made in China ftw!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα