ALX™

Κινητήρας Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας


312 μηνύματα σε αυτό το θέμα

BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Ολα οσα πρεπει να ξερουμε για το λαδι της μοτοσυκλετας μας.

Ενα πολυ εξειδικευμενο κειμενο το οποιο καποιο μερος του προερχεται απο τον Κο Κωστοπουλο (οσο αναφορα τουλαχιστον τα στοιχεια που μας δινει για την συσταση των λαδιων και τον ευχαριστω πρωτος εγω).

Εχω συμπληρωσει και γω αρκετα πραγματα που δεν τα αναφερει αλλα πιστευω οτι ειναι εξισου σημαντικα.

Διαβαστε λοιπον

Εχω ψαχτει με το θεμα των λιπαντικων αρκετα μπορω να πω τον τελευταιο καιρο λογο BMW που διαφοροποιηται απο τις αλλες μοτοσυκλετες.

Κι αυτο που καταλαβα ολον αυτο τον καιρο που ασχοληθηκα με το θεμα,ειναι οτι δεν εχει σημασια ποιας εταιριας και ποιο ειδος λιπαντικων θα χρησιμοποιησουμε,αλλα τι προσφερει αυτο το συγκεκριμενο λιπαντικο στην μοτοσυκλετα μας.

Τα full synthetic super duper λιπαντικα της καθε εταιριας που κοστιζουν εως και 15 Ε το λιτρο δεν ειναι παντα και τα καλυτερα για τον κινητηρα της μοτοσυκλετας μας,παρολο που υποσχονται λαγους με πετραχειλια.Και καλα κανουν και υποσχονται,αλλα δεν αφορουν ολες τις μοτοσυκλετες και δεν πρεπει να την «παταμε».

Η εξηγηση ειναι απλη.Υπαρχουν διαφορες κατηγοριες κινητηρων που αν μη τι αλλο ο καθε ενας απο αυτους χρειαζεται το «δικο του» λαδι.Κι οταν λεω δικο του,εννοω το λαδι που θα τον προστατευει απολυτα(οσο απολυτα μπορει) χωρις να το πληρωνεις χρυσο εφοσον δεν χρειαζεται.

Αν πχ εχεις μια μοτοσυκλετα σαν το ZX12 , το Hayabusa , ή το XX δεν μπορεις να του βαλεις ενα απλο ορυκτελαιο και να εχεις απαιτηση να σου προστατεψει τον κινητηρα.Ειναι φυσην αδυνατο ενα απλο ορυκτελαιο να σου προσφερει την προστασια που χρειαζονται οι κινητηρες αυτων των μοτοσυκλετων με τις επιδοσεις που εχουν.Εκει αναγκαστικα πηγαινεις στην ανωτερη ποιοτητα λιπαντικων που συνηθως ειναι τα συνθετικα λαδια και επιλεγεις εφοσον συμβουλευθεις και το μανουαλ του κατασκευαστη(απαραιτητα)

Αν τωρα εχεις μια μονοκυλινδρη μοτοσυκλετα μεσαιου ή μικρου κυβισμου σε καλυπτει κι ενα ημισυνθετικο λαδι ή ακομα και ενα ορυκτελαιο.Ολα αυτα βεβαια οπως ειπα αφου συμβουλευθεις και το μανουαλ της μοτοσυκλετας που αναγραφει τους τυπους λαδιων που χρειαζεται να μπαινουν σ αυτον τον κινητηρα.

Οι πολλοι και διαφοροι κινητηρες ειναι η αιτια που υπαρχουν τοσοι διαφορετικοι τυποι λαδιων στο εμποριο,αλλιως τα λαδια θα ηταν σαν τα υγρα φρενων,τα οποια εχουν ΜΙΑ συσταση ανεξαρτητα απο ποια εταιρια βγαινουν και κραταει αυτη η συσταση μεχρι να βγει καποια καλυτερη.

Οταν λες DOT 4 ...ειναι DOT 4 παει και τελειωσε ειτε την βγαζει η Bosch ειτε η ipone ειτε οποιοσδηποτε αλλος.

Ετσι θα υπηρχε ΕΝΑ ειδος λαδιου και αυτο θα χρησιμοποιουσαν ολοι στις μοτοσυκλετες τους.

Ομως δεν ειναι ετσι και αρα περα απο το τι λεει το μανουαλ,πρεπει κι εμεις να ψαχτουμε λιγακι ωστε να βρουμε ενα λαδι που θα ειναι ισαξιο ή και καλυτερο απο αυτο που προτεινει η καθε εταιρια μοτοσυκλετων για το συγκεκριμενο μοντελο της,αλλα χωρις να υπερβαλουμε κι ολας βαζοντας οπως ειπα πιο πανω ενα λαδι που δεν χρειαζεται να το βαλουμε,γιατι απλα δεν κερδιζουμε κατι,αλλα ισως ακομα κι αυτο το καλυτερο λαδι τελικα δεν κανει για την μοτοσυκλετα μας!

Το κυριο κριτηριο επιλογης ενος λιπαντικου απο ολους μας,ειναι συνηθως το ιξωδες και η χημικη του συσταση (συνθετικο-ημισυνθετικο-ορυκτελαιο)

Ειναι σημαντικο να επιλεγεις το σωστο ιξωδες αναλογα με τις κλιματολογικες συνθηκες της χωρας διαμονης σου.Ο Νορβηγος δεν βαζει το ιδιο ιξωδες στο ΧΧ με τον Ελληνα που εχει ΧΧ παρολο που εχουν τις ιδιες μοτοσυκλετες!

Ο Νορβηγος σπανια θα χρειαστει ιξωδες μεγαλυτερο του 30 αλλα ο Ελληνας θελει τουλαχιστον του 50 ως προς τις μεγιστες θερμοκρασιες.

Γι αυτο βλεπουμε πανω στα μπουκαλια των λιπαντικων τα νουμερα 20-50........15 - 40 ........10- 40 κτλ

Ο πρωτος αριθμος δηλωνει εως ποιες χαμηλες θερμοκρασιες μπορει να λειτουργησει σωστα το λαδι χωρις να παγωσει,και ο δευτερος αριθμος δηλωνει εως ποιες υψηλες θερμοκρασιες μπορει το λαδι να προστατευει τον κινητηρας μας χωρις να γινει «νερο» (οι αριθμοι, ΔΕΝ είναι σε βαθμούς θερμοκρασιας)

Απο κει και περα σημαντικο ρολο παιζουν τα διαφορα προσθετα που εχει το καθε λαδι.Αυτα τα προσθετα στα τελευταιας γενιας λαδια ειναι ο φωσφορος,ο ψευδαργυρος,το βοριο,το ασβεστιο και το μαγνησιο.

Τα δυο πρωτα (ο φωσφορος και ο ψευδαργυρος τα επονομαζομενα και ως ενα στοιχειο ZDDP) ειναι αντιτριβικα τα οποια προστατευουν τα σημεια τριβης μεταλλου με μεταλλο,οπως τον κυλινδρο με τα ελατηρια,τα εδρανα των εκκεντροφορων,τα ρουλεμαν κα, οταν η πιεση του λαδιου ειναι μικρη και δεν μπορει να δημιουργησει αυτο το φιλμ λαδιου πανω σ αυτες τις επιφανειες που χρειαζεται.Αυτα τα δυο χημικα στοιχεια τα συναντουμε στα λαδια με ΑPI μεταγεννεστερο του SG.

Tο API (Αmerican Petroleum Institute) ειναι ενας δευτερος κωδικος πανω στις συσκευασιες των λιπαντικων που συνηθως βρισκεται στο πισω μερος και δηλωνει ποια προσθετα περιεχει και σε τι ποσοτητα,αλλα θα τα πουμε πιο κατω γι αυτα.

Συνεχιζοντας για τα προσθετα που ανεφερα πιο πανω,τα υπολοιπα 3 ( Το Βοριο,Ασβεστιο και Μαγνησιο) ειναι αυτα που ουδετεροποιουν τα οξεα (διοξειδιο - σουλφουρικο οξυ κτλ) που δημιουργουνται απο την καυση της βενζινης σε συνδυασμο με το οξυγονο και μια μικρη ποσοτητα λαδιου που καιγεται με σκοπο να μην διαβρωνουν τα μεταλλικα και ελαστικα μερη (τσιμουχες-φλατζες) του κινητηρα μας.

Tα τελευταιας γενιας λιπαντικα εχουν API: SJ το οποιο σημαινει οτι περιεχουν αντιτριβικα Φωσφορου και Ψευδαργυρου (ZDDP) αλλα προσεξτε κατι εδω!

Ναι μεν ειναι οτι καλυτερο εχει να επιδειξει η τεχνολογια των λιπαντικων εως τωρα,ομως απ την αλλη αυτα τα λαδια ΔΕΝ πρεπει να χρησιμοποιουνται στις μοτοσυκλετες.Αυτα τα λαδια προοριζονται για αυτοκινητα τα οποια εχουν ξηρο συμπλεκτη ή ακομα και για καποιες μοτοσυκλετες οπως η δικη μου και γενικα ολες οι BMW (εκτος της σειράς F) ή τα Guzzi κτλ.

Αν κοιταξει καποιος λοιπον τα API των καθαρα μοτοσυκλετιστικων λαδιων,δεν θα δει σε καμια μαρκα και μοντελο λιπαντικου τον κωδικο SJ ή ακομα και τον παλιοτερο SH,αλλα μονο SG (ή ακομα παλιοτερο)που θεωρειται ο πιο εξελιγμενος τυπος λαδιου που μπορει να χρησιμοποιησει μια μοτοσυκλετα με δισκους που δουλευουν μεσα σε λαδι ο οποιος μαλιστα ειχε προδιαγραφες του 1993 παρακαλω κι εκει εμεινε!!!Ενω οι προδιαγραφες SJ ειναι κι αυτες αρκετα παλιες και ειναι του 1996!!!

Για να επανελθω στα προηγουμενα ,αυτο συμβαινει διοτι τα αντιτριβικα ZDDP που περιεχουν τα λαδια με API SH και SJ σε πολλες των περιπτωσεων αναγκαζουν τους δισκους να «πατιναρουν» χωρις λογο ακομα κι αν ειναι καινουριοι.(Το προβλημα βεβαια διορθωνεται αν αλλαχθει το λιπαντικο (Μην πανικοβαλεστε αν κανετε λαθος καποια φορα )

Με την εισοδο ομως των καταλυτων στα αυτοκινητα και τις μοτοσυκλετες που οπως πανε τα πραγματα καποια στιγμη θα γινει στανταρ και σ αυτες,ερχονται νεα προβληματα.(Μιλαω μονο για τις μοτοσυκλετες με ξηρο συμπλεκτη που μπορουν να χρησιμοποιησουν λιπαντικα με αντιτριβικα.)και για τα αυτοκινητα (που εχουμε σχεδον ολοι μας)Για τις αλλες μοτοσυκλετες που χρησιμοποιουν λαδια με API SG ή παλιοτερο,κανενα προβλημα.

Τα προβληματα αυτα εχουν να κανουν με το αν τα αντιτριβικα προσθετα που κανουν καλο στον κινητηρα μας,κανουν το ιδιο καλο ή κακο και στον καταλυτη μας.Και η απαντηση ειναι «κανουν κακο».Οχι τοσο ο ψευδαργυρος,οσο ο φωσφορος ο οποιος μειωνει δραματικα την ζωη του καταλυτη αν υπαρχει σε μεγαλες ποσοτητες σε καποιο συγκεκριμενο λαδι καποιας εταιριας που θα χρησιμοποιηθει.Κι αυτο γιατι το λαδι καιγεται και αναγκαστικα περναει στην εξατμιση.

Οι νεες προδιαγραφες που θα ερθουν ( οι SK ισως) μιλανε για μειωση του ποσοστου φωσφορου.

Τελικα αξιζει να πληρωνεις εως και τριπλασιες τιμες παραπανω για τα ακριβα λιπαντικα σε σχεση με τα φθηνοτερα;

Η απαντηση ειναι εμμεση και λεει οτι «τα φθηνοτερα λαδια προοριζονται για τους κατοχους αυτοκινητων που δεν μπορει η αγορα να αντεξει το κοστος των επιπλεον προσθετων στα λαδια που προοριζονται για την κατα πολυ μικροτερη μεριδα αγορας των μοτοσυκλετων»

Με λιγα και πιο απλα λογια,τα ακριβοτερα λαδια ειναι καλυτερα απο τα φθηνοτερα και αξιζει να τα αγοραζουμε για τις μοτοσυκλετες μας,αρκει να αγοραζουμε αυτα που πρεπει και οχι τα ακριβοτερα απ ολα μονο και μονο επειδη ειναι τα ακριβοτερα...αρα και τα καλυτερα.

Το ειπα και παραπανω οτι καθε κινητηρας θελει το λαδι του.Δεν ειναι ολοι οι κινητηρες το ιδιο και δεν εχουν τις ιδιες απαιτησεις.Και θα ειναι υπερβολη να βαλεις σε ενα KLR 250 το ακριβοτερο μοτοσυκλετιστικο συνθετικο λαδι,νομιζοντας οτι ετσι προστατευεις καλυτερα τον κινητηρα σου.Σε πολλες των περιπτωσεων αυτο ειναι μια εντελως λαθος επιλογη.

Αν μη τι αλλο,το θεμα λιπαντικα ειναι το αλφα και το ωμεγα της σωστης συντηρησης της μοτοσυκλετας μας!!!!

Τροποποιήθηκε από τον innova 04
Προσθήκη ετικετών.
Αρέσει σε 7 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda CBR Movistar MV Agusta F4 (1000cc)

Δημοσιεύτηκε

Εξαιρετικό post θα έλεγα.

Το μόνο κολιμα που έχω συγκεκριμένα με την δικιά σου όσο αφορα το Manual είναι οτι προτίνουν Agip Και Ip και αυτό γιατι συνεργάζονται. Έτσι πολύ απλά είδα τα specifications που θα πρέπει να έχει το λάδι και κοιτάω να βρω κάτι άλλο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Aprilia Tuono (1000cc) Uvex Helix RS 750 Carbon

Δημοσιεύτηκε

alx poly kalo post ontos...

egw thelw na pw oti exw dei se mixanakia na kaine to sinthetiko ladi sa trela kai prepei genika na psaxnomaste me ayta ta pragmata

tora apo eteria se eteria kai mixanaki se mixanaki ta pragmata alazoun

se honda CBR 600 kai hornet 600 ta motul sinthetika de douleyan kala to sasman akougotan poly kai idika sthn proth kai deytera

sta suzuki genika oti kai na valeis douleyoun kala (ta sasman) alla ayto de simenei oti exeis kai thn kaliterh prostasia

ta ladia apo oti mou exoun pei gia xrish mesa sth polh kalo einai na alazonte ana 4000km (kai oxi 6000 pou lene oi eteries)

giati to ladi exei thn tash na sapounopiite (opote xaneis prostasia) me ta pola stamata ksekina

egw prosopika ana 3000km alazw ladia filtro kai panta vgenoun kenouria (ta teleytea ta pire enas spataneos na ta valei sto papi tou :) )

sthn teleytea alagh evala spectro (i know psiloagnosta) alla mou ta sistise o filos pou exei to ktm sinergio (pou exw pei kai se alla posts)

kai omologw oti to mixanaki douleyei kalitera apo oti me ta motul pou protinei kai poulaei h suzuki

(nai sto service pou kanete se eksousiodotimena osoi exete suzuki sas vazoun motul)

h alithia einai oti oi eteries kanoun diafores simfonies me tous kataskeyastes motosikletwn kai ta protinomena den einai panta ta kalitera

px

honda -> agip

suzuki -> motul

(oi ales de kserw)

Vasilis

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

spectro (i know psiloagnosta)

<{POST_SNAPBACK}>

Καθόλου αγνωστα και μαλιστα απο τα καλυτερα λαδια.Ασχετα αν ο κοσμος δεν τα ξερει και πεφτει με τα μουτρα στα Motul που για μενα ειναι απο τα χειροτερα που κυκλοφορουν,και δεν ξερω γιατι εχουν πιασει τοσο πολυ στην αγορα!

Επισης παρα πολυ καλα λαδια ειναι τα Castrol GTX και φτηνα μαλιστα.

Κι αν βρειτε και τα Mobil 1.Ισως οτι καλυτερο ειχε κυκλοφορησει απο λαδι.Δυστηχως ομως ειναι δυσευρετα :( αφου η Mobil εκλεισε σαν εταιρια αλλα τα λαδια της κυκλοφορουν ακομα.

Και κατι αλλο.Τα λαδια ΔΕΝ πρεπει να αλλαζονται πολυ νωρις.Ειναι λαθος επειδή το λάδι είναι ακόμα μια χαρά.

Το λιγοτερο που θα τα αφησεις (ακομα και τα ορυκτελαια) ειναι 2500χιλ.

Αυτοι που τα αλλαζουν νωρίτερα από 2000-2500 χιλ κανουν κακο και στην τσεπη τους.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Aprilia Tuono (1000cc) Uvex Helix RS 750 Carbon

Δημοσιεύτηκε

alx paizei rolo kai to an einai idropsikto/aeropsikto an einai monokilindro 2kilindro 4kilindro 8kilindro (plaka kanw)

Vasilis

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM lc4 640 KTM SMR (560cc)

Δημοσιεύτηκε

alx episis paizei rolo ti xrisi kanei to mixanaki, se enduro typou wr 450, exc 525 klp ... o kataskeuastis epibalei allagi kathe 1500, i kai ligotero

poly kalo to post

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Ενταξει...εδω μιλαμε για νορμαλ καταστασεις.Οταν μιλαμε για ερασιτεχνικη ή επαγκελματικη αγωνιστικη οδηγηση,αλλαζουν τα δεδομενα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki Burgman

Δημοσιεύτηκε

Στο manual του κατασκευαστή (έχω ένα scooter piaggio x8 200) προτείνεται λάδι 5W/40 συνθετικό το οποίο υπερβαίνει τις προδιαγραφές API SJ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW gs

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Γειά σας παληκάρια.

Βλέπω οτι έχει να γραφεί εδω απο πέρυσι.Προτού κλείσει χρόνο άγραφο κάτι στο τόπικ,(χε χε) να προλάβω να ρωτήσω να ρωτήσω κάτι. :blush2:

Μετα το πόστ του ΑΛΧ πήγα και κοίταξα τα Motul που αγοράζω,(και νόμιζα οτι είναι τα καλύτερα), απο κάποιο συνεργείο και τα Motul που πήρα απο κάποιο κατάστημα.(Και λέω κι'εγώ γιατί είναι τόσο φτηνά).Μιλάω για τα Motul 5100 15-50 ημισυνθετικά.

Απο το συνεργείο που τα παίρνω ακριβότερα είναι API SG CCMC G4.

Ενώ απο το κατάστημα είναι API SG/SH/SJ/SL.(Και πολύ φθηνότερα).Δέν τα έχω βάλει ακόμα.

Τι γίνεται ρε παιδιά, τελικά δεν είναι να τα βάζω τα δεύτερα έτσι ?

Για απαντάτε να δούμε τι θα κάνουμε,γιατι δεν λέει να καίμε τσιμούχες και φλάντζες χωρίς λόγο έτσι ?

ΑΛΧ τι λές κι εσύ ?? :/ :/

EDIT. Για να συμπληρώσω, το μάνουαλ λέει.ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΟΣ ΤΥΠΟΣ ΛΑΔΙΟΥ ΑPI SE,SF,ή SG,SH ή SJ με JASO MA.

Δηλαδή, κάνουν όλοι οι τύποι ? Τι γίνεται ?

Τροποποιήθηκε από τον zikos

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Εγω βαση των κωδικων που βλεπω,μαλλον τα δευτερα δεν προοριζονται για μηχανακια (ή προοριζονται για μηχανακια με δισκους που δεν δουλευουν μεσα στο λαδι BMW/Moto Guzzi/Ducati) ή για αυτοκινητα.

Ολα τα λαδια με γραμματα μεταγενεστερα του G (SG) oπως τα SJ SL κτλ,περιεχουν αντριτριβικα προσθετα που ΙΣΩΣ (δεν ειναι 100% σιγουρο) δημιουργησουν πατιναρισμα στους δισκους.Γι αυτο τα καθαρα μοτοσυκλετιστικα λαδια ειναι με κωδικους μεχρι SG.

Οι υπολοιποι κωδικοι που συνηθως συνοδευουν το SG (οπως το CC,CD κτλ) ειναι καποια προσθετα που συνδιαζονται με τα προσθετα του λαδιου.Τωρα τι ακριβως κανουν και τι ειναι,δεν ξερω να σου απαντησω.

Παντως με μια ματια,πιστευω οτι πρεπει να παιρνεις τα λαδια του συνεργειου κι οχι του καταστηματος,αν ντε και καλα θες να συνεχισεις να βαζεις τα μοτουλ.

Αν και το μηχανακι σου δεν εχει ιδιαιτερες απαιτησεις λιπανσης για να του βαζεις ημισυνθετικο.

Εγω θα σου προτεινα τα Castrol GTX.Φοβερο λαδι.

Καθε ποτε τα αλλαζεις τα 5100 που βαζεις?

Edit

Τωρα ειδα τι γραφει το μανουαλ σου.Αφου σου λεει λοιπον SJ και SH παει να πει οτι μπορεις να βαλεις και τετοια λαδια αλλα σε συνδιασμο με JASO MA.

Δεν ξερω τι ειναι το JASO MA,αλλα φανταζομαι θα ειναι κατι που δεν θα αφηνει τους δισκους να πατιναρουν απο τα αντιτριβικα που περιεχει το λαδι.Η τεχνολογια προχωραει και το δικο μου κειμενο (και τα στοιχεια του) ειναι παλια τωρα πια .

Αρα με λιγα λογια θα πρεπει αν θελεις να βαλεις λαδια με API μεταγενεστερο του SG,να προσεχεις να ειναι compined με αυτο το JASO MA.

Αλλιως βαζε τα SG.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
ποδαράτος (0cc) Shark RSF2i Aprilia Shiver GT

Δημοσιεύτηκε

Οι υπολοιποι κωδικοι που συνηθως συνοδευουν το SG (οπως το CC,CD κτλ) ειναι καποια προσθετα που συνδιαζονται με τα προσθετα του λαδιου.

Οι κωδικοί Cτάδε είναι για κινητήρες Diesel.

Δεν ξερω τι ειναι το JASO MA,αλλα φανταζομαι θα ειναι κατι που δεν θα αφηνει τους δισκους να πατιναρουν απο τα αντιτριβικα που περιεχει το λαδι.Η τεχνολογια προχωραει και το δικο μου κειμενο (και τα στοιχεια του) ειναι παλια τωρα πια .

Αρα με λιγα λογια θα πρεπει αν θελεις να βαλεις λαδια με API μεταγενεστερο του SG,να προσεχεις να ειναι compined με αυτο το JASO MA.

Αλλιως βαζε τα SG.

JASO = το ιαπωνικό αντίστοιχο του API, είναι απλώς μια άλλη σειρά προτύπων. Δεν είναι ανάγκη να ψάχνεις και για τα 2.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW gs

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ για την απάντηση.

Όταν λές castrol GTX εννοείς μοτοσυκλετίστικο ή το κανονικό (αυτοκινήτου ?)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW R 1100 GS (1100cc) Schuberth S1 Pro Ducati ST4 S (996cc)

Δημοσιεύτηκε

Γειά σας παληκάρια.

Απο το συνεργείο που τα παίρνω ακριβότερα είναι API SG CCMC G4.

Ενώ απο το κατάστημα είναι API SG/SH/SJ/SL.(Και πολύ φθηνότερα).Δέν τα έχω βάλει ακόμα.

Τι γίνεται ρε παιδιά, τελικά δεν είναι να τα βάζω τα δεύτερα έτσι ?

Μηπως πηρες 4100 ( αυτοκινητου ) και οχι 5100 ( μοτοσυκλετας ) ???

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM sx (250cc)

Δημοσιεύτηκε

re paidia poy tha broume katalogo me epeksigiseis ton rpodriagrafon mixanelaion?????????????????????????????????

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda VARADERO (1000cc)

Δημοσιεύτηκε

Μια παρατήρηση σχετικά με τα χημικά πρόσθετα. Αλλάζοντας λάδια πχ SJ με SG, πρέπει να ξεπλύνουμε τον κινητήρα βάζοντας λίγο λάδι πρώτα και βγάζοντάς το. Επίσης πρέπει ν αλλάζουμε το φίλτρο, ασχέτως αν το είχαμε αλλάξει λίγο πρίν. Κι αυτό, διότι τα διαφορετικά πρόσθετα των SG, SJ, SH κλπ, αντιδρούν μεταξύ τους δημιουργώντας χημικές ενώσεις νέες που διαβρώνουν τά μέταλλα, ειδικά αν μπλέκουμε συχνά διαφορετικούς τύπους λαδιών.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Deauville 2007 Arai Astro-Light

Δημοσιεύτηκε

Για όσους δεν το έχουν υπόψη τους υπάρχει ένα site που μπορεί κανείς να βρει Mobil 1 μοτοσικλέτας καθώς και αρκετά άλλα. Πιστεύω ότι έχει και καλές τιμές. Προσοχή, αλλαγές λαδιού δεν κάνουν, μόνο πουλάνε.

www.trade-wind.gr

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki ZZR1400 ABS Shoei XR 1000 Yamaha YZ250

Δημοσιεύτηκε

Δεν κάνει ΚΑΚΟ αν αλλάζεις τα λάδια σε συχνούς χρόνους, πριν την συνήθες αλλαγή των τάδε χιλιομέτρων που αλλάζεις...

Αν ήταν έτσι τότε το καινούργιο λάδι θα έκανε κακό στον κινητήρα στα πρώτα 1000-2000 χιλιόμετρα!!!

Εξ' άλλου είναι επιβεβλημένο να αλλάζεις τα λάδια κάθε χρόνο σε ένα μοτέρ που το έχεις σε ακινησία είτε γιατί το κινείς μόνο καλοκαίρι ή μόνο χειμώνα για πολύ λίγα χιλιόμετερα ακόμα και αν έχει κάνει 1 χιλιόμετρο!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki ZZR1400 Arai RX7 Corsair Kawasaki ZZR1400 (1352cc)

Δημοσιεύτηκε

Δεν κάνει ΚΑΚΟ αν αλλάζεις τα λάδια σε συχνούς χρόνους, πριν την συνήθες αλλαγή των τάδε χιλιομέτρων που αλλάζεις...

Αν ήταν έτσι τότε το καινούργιο λάδι θα έκανε κακό στον κινητήρα στα πρώτα 1000-2000 χιλιόμετρα!!!

Εξ' άλλου είναι επιβεβλημένο να αλλάζεις τα λάδια κάθε χρόνο σε ένα μοτέρ που το έχεις σε ακινησία είτε γιατί το κινείς μόνο καλοκαίρι ή μόνο χειμώνα για πολύ λίγα χιλιόμετερα ακόμα και αν έχει κάνει 1 χιλιόμετρο!

Σωστά!!

Δεν είναι τυχαίο που σε πολλές αντιπροσωπείες μιλούν πχ για service κάθε 6000km ή κάθε έτος (ότι έρθει πιο γρήγορα)

Αυτό εφάρμοζα πχ και στη ZZR1100 που είχα, όπως θα εφαρμόσω και στη νέα μου.

Αν πχ κάνω το πρώτο service 20 Νοεμβρίου πχ θα κάνω service είτε μετά από 12000km που αναφέρει το manual) είτε κάποια στιγμή κοντά στις 20/11/08

Και βεβαίως, κάθε αλλαγή λαδιών πρέπει να συνοδεύεται και από αλλαγή φίλτρου (και μάλιστα του επίσημου ανταλλακτικού)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki VSTROM (1000cc) Shoei XR 1000 Suzuki busa (1348cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

πολυ καλο ποστ!!!

εγω εχω παθη "ζημια" απο συνθετικα λαδια (BELRAY EXS) με ενα TDM-850 του '98, οταν Αυγουστο δικαβαλος και τριβαλιτσος εκανα

1800χλμ με θερμοκρασιες καυσωνα και πλακωμενος γιατι ηθελα να δω οσα μερη παραπανω μπορουσα σε 3 μερες (γιαννενα,πρεσπες,

καστορια βεργινα κλπ) γυρνωντας μου ειχε καψη περιπου 1,5 λιτρο λαδι και επαθα εγκεφαλικο και εμφραγμα μαζι!!

απο τοτε μονο ημισυνθετικο στο μοτερι... (5100)

το JASO ειναι αμερικανικη προδιαγραφη αν δεν κανω λαθος και επισης εχω ακουση οτι παιζουν και μαιμου λαδια

Τροποποιήθηκε από τον ravkas

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW GS 1150 ADV XCTing X-City Sport Suzuki shogun (110cc)

Δημοσιεύτηκε

το JASO ειναι αμερικανικη προδιαγραφη αν δεν κανω λαθος και επισης εχω ακουση οτι παιζουν και μαιμου λαδια

αυτο το εχω ακουσει και γω λες........

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda CBR 600RR Arai RX-7 Corsair

Δημοσιεύτηκε

Τα JASO δεν είναι αμερικάωικη προδιαγραφή αλλά ιαπωνική.

Το 1999 η SUZUKI έβγαλε τα νέα τζιξερ τα οποία χρειαζόταν κορυφαία λάδια τα οποία όμως δημιουργούσαν πατινάρισμα στο συμπλέκτη.Ετσι μαζί με τις άλλες ιαπωνικές εταιρίες απαίτησαν νέες προδιαγραφές λαδιών μόνο για μοτοσυκλέτες.Αυτες είναι oi JASO,και όσα λάδια έχουν τέτοια πιστοποίηση έχουν ένα τετράγωνο σηματάκι με τα γράμματα ΜΑ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki bandit 650 s AGV Stealth BMW r1200rt (1200cc)

Δημοσιεύτηκε

όντως το jaso είναι ιαπωνική προδιαγραφή

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki ZZR1400 ABS Shoei XR 1000 Yamaha YZ250

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

πολυ καλο ποστ!!!

εγω εχω παθη "ζημια" απο συνθετικα λαδια (BELRAY EXS) με ενα TDM-850 του '98, οταν Αυγουστο δικαβαλος και τριβαλιτσος εκανα

1800χλμ με θερμοκρασιες καυσωνα και πλακωμενος γιατι ηθελα να δω οσα μερη παραπανω μπορουσα σε 3 μερες (γιαννενα,πρεσπες,

καστορια βεργινα κλπ) γυρνωντας μου ειχε καψη περιπου 1,5 λιτρο λαδι και επαθα εγκεφαλικο και εμφραγμα μαζι!!

απο τοτε μονο ημισυνθετικο στο μοτερι... (5100)

το JASO ειναι αμερικανικη προδιαγραφη αν δεν κανω λαθος και επισης εχω ακουση οτι παιζουν και μαιμου λαδια

Το αυτό έπαθα και εγώ με την πρώτη αλλαγή που μου κάνανε οι φωστήρες στην κεντρική αντιπροσωπεία της KAWASAKI και μου βάλανε full συνθετικό SHELL (αυτή τη μάρκα προτείνει η KAWASAKI), και έκανα ταξίδι στην Ευρώπη και με χρήση 6.000km είχε κάψει μισό λίτρο περίπου και λίγο παραπάνω.

Από τότε και μετά, βάζω και εγώ το 5100 που το θεωρώ καλό ημισυνθετικό λάδι με καλή τιμή, και για 6.000km δεν μου καίει σταγόνα!

Τροποποιήθηκε από τον ZZR1400

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Cb 600 F Hornet AGV GP1 Honda Cb 1100 R 08 (1100cc)

Δημοσιεύτηκε

Polu Kalo Post Wntos.....Pantos Emena Sto Hornet Dn Douleuoun K Polu Kala Ta Full Synthetika Ths Shell K Lew Na Dokimasw Ta Hmi/Synthetika K'i'as T'allazw Pio Syxna.....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Deauville 2007 Arai Astro-Light

Δημοσιεύτηκε

Να και μια ανάλυση λαδιών από Honda Varadero, τους έγραψα:

Κυρίως μικρές αποστάσεις, φίλτρο λαδιού αλλαγμένο πριν 9,000 χλμ, λάδια στον κινητήρα ένα έτος και 5,000 χλμ. Μπορώ να κρατήσω το λάδι αυτό παραπάνω από ένα χρόνο;

Η ανάλυση-απάντηση.

Τα λάδια τα άλλαξα με ίδια, αυτή την φορά μαζί με φίλτρο λαδιού (amsoil).

Το flashpoint έχει πέσει αρκετά 385 από 453 καινούργιο

Μάλλον ποιό ενδιαφέρον είναι πόσο λίγο έχει πέσει το TBN :

MCF από 11 --> 8,8(Κάτω από 2,5 έχουν τελειώσει :mellow: τα λάδια)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα