ALX™

Ανορθωτής...αυτός ο γνωστός...άγνωστος.


113 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Triumph tiger 1050 Nolan X-Lite X-601r KTM 990 smt...

Δημοσιεύτηκε

ωραίος ο άλεξ :_rock-on:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW R 1200 GS BMW S1000 XR

Δημοσιεύτηκε

... παρα πολυ καλο ποστ! ... οσο ζω μαθαίνω! :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 RC8 Αλλος

Δημοσιεύτηκε

Πολύ καλό θέμα. :respekt:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha WR 200 Fox V2 Yamaha R6 2006+ (600cc)

Δημοσιεύτηκε

Παρα πολυ καλο post!!!!!!!Μπραβο ΑLX!!!!! :thumbsup1: Να μαθαινουμε κ εμεις οι νεοι!!!!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 Aventura Honda Το τελω Αννιτα

Δημοσιεύτηκε

πολυ καλο, μαθαμε και τον ανορθωτη ναουμ .

μια μικρη παρατηρηση . τα φωτα αναμενα , ναι βοηθανε τον ανορθωτη, αλλα καταστρεφουν της λαμπες πιο γρηγορα :P αστιακι χεχε :lol:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki v-strom Shoei XR 1100 Ducati Panigale (1199cc)

Δημοσιεύτηκε

Πολύ καλό.Να μαθαίνουμε και τίποτες :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki V-Strom Ducati Multistrada (1200cc)

Δημοσιεύτηκε

Εύγε νέε μου... όπως πάντα άψογες οι πληροφορίες σου!!! :_rock-on:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki DL650 BMW

Δημοσιεύτηκε

τα δυο τα ηξερα αλλα το τριτο...τωρα το εμαθα.γυρασκω αει διδασκομενος.

ευχαριστω τον αλεξ για τις γνωσεις που μας παρεχει σε τακτα χρονικα διαστηματα

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Shoei XR 1100 Yamaha FJR

Δημοσιεύτηκε

Μπράβο ALX :_thumbsup: πολύ καλό πόστ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
ποδαράτος (0cc) Shark RSF2i Aprilia Shiver GT

Δημοσιεύτηκε

Πολύ καλό κείμενο Άλεξ, έχω όμως 2-3 διορθώσεις:

Στη πρώτη σειρά αποκαλείς τον ανορθωτή "ή voltage regulator", ενώ πιο κάτω σωστά διευκρινίζεις ότι αυτό που αποκαλούμε ως ανορθωτή είναι στην ουσία ανορθωτής + σταθεροποιητής τάσης (rectifier + voltage regulator).

Οι γεννήτριες που έχουν οι μοτοσυκλέτες (με πιθανή εξαίρεση τις BMW R και νομίζω και τις K) έχουν μόνιμους μαγνήτες. Έτσι η τάση που βγάζουν εξαρτάται από τις στροφές του κινητήρα γι αυτό και χρειαζόμαστε ένα επιπλέον κύκλωμα που να σταθεροποιεί τη τάση. Στα παπιά και τις παλιές, μικρές μηχανές, η σταθεροποίηση δεν γίνεται πολύ σωστά και γι αυτό βλέπουμε τα φώτα να παίζουν ανάλογα με τις στροφές. Οι γεννήτριες των αυτοκινήτων έχουν ηλεκτρομαγνήτες που μεταβάλλουν το μαγνητικό τους πεδίο ώστε η τάση στην έξοδο του στάτορα να παραμένει σταθερή. Δηλαδή και εδώ έχουμε σταθεροποίηση τάσης, απλώς είναι "εσωτερική" μέσα στη γεννήτρια.

Αυτό που έχεις κάνει λάθος όμως είναι το:

"Κι η τρίτη δουλειά του (και πιο επίπονη γι' αυτόν) είναι να "καταναλώσει" την περίσσεια ηλεκτρική ενέργεια που λαμβάνει από την γεννήτρια.

Τι εννοούμε όμως περίσσεια ηλεκτρική ενέργεια? Γιατί είναι περίσσεια? Και γιατί να το κάνει αυτό?"

Όταν λέμε ότι μια μοτοσυκλέτα έχει γεννήτρια πχ 310W (η δική μου) αυτό δεν σημαίνει ότι αποδίδει συνεχώς 310W αλλά ότι μπορεί να δώσει έως και 310W ανάλογα με τη ζήτηση που υπάρχει. Αν δεν υπάρχει φορτίο, η γεννήτρια δεν απορροφάει ενέργεια από τον κινητήρα. Αυτό θεωρητικά μπορεί να φανεί ακόμα και με μια δυναμομέτρηση αλλά οι διαφορές στην πράξη είναι πολύ μικρές (μιλάμε για μισό ίππο περίπου).

Η γεννήτρια λοιπόν τραβάει από τον κινητήρα μόνο ό,τι καταναλώνεται στο κύκλωμα (+ τις απώλειες προφανώς). Άρα δεν υπάρχει "περισσευούμενη" ενέργεια για να καταναλωθεί.

Ο ανορθωτής + σταθεροποιητής τάσης έχει ψύκτρες για να απομακρύνεται η θερμότητα που παράγεται λόγω των απωλειών στη λειτουργία του, όχι γιατί πρέπει επίτηδες να "κάψει" ενέργεια. Επομένως και το συμπέρασμα ότι καλύτερα με τα φώτα ανοιχτά είναι λάθος.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW Ρ1200ΓΣ

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Ευγε θειο, πολυ καλο το ποστ σου! :D Εχω ομως μια σοβαρη διαφωνια σε αυτο

Κι η τρίτη δουλειά του (και πιο επίπονη γι' αυτόν) είναι να "καταναλώσει" την περίσσεια ηλεκτρική ενέργεια που λαμβάνει από την γεννήτρια.

Τι εννοούμε όμως περίσσεια ηλεκτρική ενέργεια? Γιατί είναι περίσσεια? Και γιατί να το κάνει αυτό?

Το κάνει γιατί η μπαταρία μας δεν χρειάζεται πάντα όλο αυτό το ρεύμα που παράγει (ασταμάτητα) η γεννήτρια. Και δεν το χρειάζεται, διότι κάποια στιγμή θα φορτιστεί πλήρως όσο η γεννήτρια την τροφοδοτεί με ρεύμα. Ειδικά όταν δεν υπάρχουν μεγάλες καταναλώσεις (όπως είναι τα φώτα, επειδή αυτά μπορεί να είναι σβηστά)

το οποιο φοβαμαι πως δεν ισχυει. Θα σου πω πώς δουλευει και στο αυτοκινητο και μετα στη μοτο το συστημα προστασιας της μπαταριας απο υπερφορτιση. Στο αυτοκινητο τα χρεη του μαγνητη-ροτορα αναλαμβανει ενας ηλεκτρομαγνητης ο οποιος ειναι με δαχτυλιδια στην τροφοδοσια του οποτε και οι μαγνητικοι του πολοι (βορειος-νοτιος) σταθεροι ως προς τη θεση τους στο ροτορα. Ο ροτορας περιστρεφεται με τη βοηθεια του ιμαντα και παραγει ενεργεια ικανη να δωσει ρευματα ισχυος εως και 50A ενω σε μεγαλα αυτοκινητα (κυριως τζιπ κλπ) που οι αναγκες ειναι ακομα μεγαλυτερες, ρευματα εως και 65Α. Τι γινεται ομως στην περιπτωση που οι αναγκες μας σε ενεργεια ειναι μικροτερες απο τη μεγιστη που μπορει να παρεχει το συστημα? Θα καταστρεψουμε τη μπαταρια? Σαφως και οχι! Υπαρχει ο λεγομενος αυτοματος (μπορει να τον εχετε ακουσει και ως καρβουνακια-ψυκτρες μονο και μονο επειδη πανε σετ αυτα τα δυο) ο οποιος τι κανει, ελεγχει διαρκως την πολικη ταση (δηλαδή την ταση στα ακρα της μπαταριας) και αυξομειωνει την ταση, με τη βοηθεια τρανζιστορ ισχυος, στα δαχτυλιδια του ροτορα με αποτελεσμα να μεταβαλλει την ισχυ του μαγνητικου πεδιου του ροτορα. Ασθενες μαγνητικο πεδιο, μικρη ταση παραγει το δυναμο. Ισχυρο μαγνητικο πεδιο, υψηλη ταση παραγει το δυναμο.

Στη μοτοσικλετα δεν υπαρχει λογος για δυναμο κλπ καθως οι αγαγκες για ισχυ ειναι εξαιρετικα μικροτερες αρα με μια απλη γεννητρια μονιμων μαγνητων κανεις τη δουλεια σου. Τι γινεται ομως με την προστασια απο την υπερφορτιση της μπαταριας? Εκει υπαρχει αναλογη συσκευη με αυτην του αυτοκινητου με τρανζιστορ ισχυος (και παλι) τα οποια αυξομειωνουν το duty cycle* οπως λεγεται της παραγομενης συνεχους τασης. Μεγαλη αναγκη για ενεργεια? μεγαλωνει το duty cycle αρα εχουμε μεγαλη προσφορα ενεργειας. Μικρη αναγκη για ενεργεια? Μικραινει το duty cycle αρα κι η προσφερομενη ισχυς. Βρηκα ενα σχεδιο και το εκανα ετσι ωστε να φαινεται αυτο που λεω. Με μπλε γραμμη ειναι η μικρη παροχη ενεργειας, με κοκκινη η μεγαλη.

post-4884-1236704191_thumb.png

Τοσο το δυναμο του αυτοκινητο οσο και της μηχανης παραγουν τριφασικη εναλλασσομενη ταση για αυτο και ο πιο σωστος ορος ειναι alternator απο τον αγγλικο ορο alternative current. Τοσο στο δυναμο του αυτοκινητου οσο και της μηχανης, η ηλεκτρονικη διαταξη ελεγχου φορτισης της μπαταριας εχει αναγκη απο ψυξη. Στο αυτοκινητο αυτο γινεται απο τη φτερωτη ψυξης της γεννητριας (εξαναγκασμενη ψυξη) ενω στη μηχανη γινεται με παθητικη ψυξη. Αρα οι ψυκτρες στον αυτοματο δεν ειναι για να αποβαλλεται η θερμοκρασια που παραγεται απο την περισσια ενεργειας αλλα για την ψυξη των διοδων του ανορθωτη και των τρανζιστορ ισχυος που ρυθμιζουν την ταση. :)

*Το duty cycle ειναι το ποσοστο του ενεργου χρονου στη διαρκεια μιας περιοδου. Αν δηλαδη η περιοδος ειναι 1 sec και του duty cycle ειναι 50% σημαινει οτι εχουμε ταση για 0,5sec και παει λεγοντας

edit: με προλαβε ο συνονοματος! :D

Τροποποιήθηκε από τον hayabusas

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 Aventura Honda Το τελω Αννιτα

Δημοσιεύτηκε

Ο ανορθωτής + σταθεροποιητής τάσης έχει ψύκτρες για να απομακρύνεται η θερμότητα που παράγεται λόγω των απωλειών στη λειτουργία του, όχι γιατί πρέπει επίτηδες να "κάψει" ενέργεια. Επομένως και το συμπέρασμα ότι καλύτερα με τα φώτα ανοιχτά είναι λάθος.

πιο λιανα ? :0

οκ λυθηκε , αν και το εκανες επιστημη ολοκληρη ρε Γιωργη, δεν σκαμπαζω εγω απο φυσικη :D

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Γι αυτό είμαστε εδώ ρε μάγκες, για να αλληλοσυμπληρωνόμαστε :respekt:

Εγώ εξάλλου δεν είμαι του Πολυτεχνείου για να ξέρω τόσες πολλές λεπτομέρειες (ειδικά τις ηλεκτρονικές). Και πραγματικά, πίστευα πως ο ανορθωτής καίει λόγω της περίσσειας ηλεκτρικής ενέργειας. (είναι πάντως, εντελώς σίγουρο αυτό? :unsure: )

Θα έκανα edit αλλά αφού εσείς έχετε quotάρει θα φαίνεται μλκία η διόρθωση. Ας μείνει έτσι λοιπόν. Οι αναγνώστες όπως και να χει θα καταλάβουν τι παίζει. :)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Ducati Monster Shoei XR 1000 Ducati

Δημοσιεύτηκε

Kαλή φάση. Ιδέα δεν είχα ο λεβέντης!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW Ρ1200ΓΣ

Δημοσιεύτηκε

Κανε edit στο ποστ σου Αλεξ, κοψε-ραψε και σβησε τα δικα μου, δεν εχω προβλημα. :)

Δυστυχως, ειναι σιγουρο αυτο που σου λεω! :D Με την ιδια λογικη και οι γεννητριες της ΔΕΗ θα δουλευαν παντα στο 100% και θα επρεπε να υπαρχουν "στοιχεια" για να καταναλωνεται η περισσια της παραγομενης ισχυος. Θα ειχαμε δηλαδη κατι τερααααστιες σομπες οταν δεν καταναλωναμε ολη την παραγομενη ενεργεια. :)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda CBR 600F4i Shoei XR 1000 Honda CBR f4i (600cc)

Δημοσιεύτηκε

Πολύ ενημερωτικό το θρεντ παιδιά, μπράβο στον ALX για την αρχή ( και συνέχεια μεγάλης σειράς ωραίων παρουσιάσεων τεχνικών θεμάτων) και στους Hayabusas & Zorz για τη διευκρίνηση. Μ'αρέσει αυτό στο Mybike. Ψάχνεις? Βρίσκεις!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Aprilia Sportcity (200cc) Shark S800 Ducati 1198 R Corse (1198cc)

Δημοσιεύτηκε

Πολύ ωραίο θέμα ΑLX!!!!!

Ευτυχώς που έχουμε τέτοια αρθράκια να μας ξεστραβώνουν... :_thumbsup: :_thumbsup: :_thumbsup:

Και πάλι μπράβο σου λοιπόν!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha TRACER (900cc) Arai RX-7 Corsair Αλλος ? (?cc)

Δημοσιεύτηκε

Μαθαμε επιτελους τι ακριβως κανει αυτος ο κυριος B)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha

Δημοσιεύτηκε

τζαματα! ποτε δεν σκαμπαζα τιποτε απο ηλεκτρικα θεματα! ενα καλωδιο που ειναι για την γειωση τι κανει? για πειτε με λεπτομερειες παρακαλω και οχι ντοματες!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW Ρ1200ΓΣ

Δημοσιεύτηκε

τζαματα! ποτε δεν σκαμπαζα τιποτε απο ηλεκτρικα θεματα! ενα καλωδιο που ειναι για την γειωση τι κανει? για πειτε με λεπτομερειες παρακαλω και οχι ντοματες!

Εχει επικρατησει τα οχηματα να εχουν αρνητικη γειωση, δηλαδη ο αρνητικος πολος της μπαταριας να γειωνεται στο σασι του οχηματος. Η γειωση που βλεπεις ειναι απλα ο αρνητικος πολος, αν αναφερεσαι στον ανορθωτη. :) Αν απαντησα ντοματα σορρυ, αλλα κι εσυ μη ρωτας αγγουρια! :lol:

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki v-strom Shoei XR 1100 Ducati Panigale (1199cc)

Δημοσιεύτηκε

Εχει επικρατησει τα οχηματα να εχουν αρνητικη γειωση, δηλαδη ο αρνητικος πολος της μπαταριας να γειωνεται στο σασι του οχηματος. Η γειωση που βλεπεις ειναι απλα ο αρνητικος πολος, αν αναφερεσαι στον ανορθωτη. :) Αν απαντησα ντοματα σορρυ, αλλα κι εσυ μη ρωτας αγγουρια! :lol:

:lol: :lol: :lol:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha TDM HJC CL-15

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

πιο λιανα ? :0

οκ λυθηκε , αν και το εκανες επιστημη ολοκληρη ρε Γιωργη, δεν σκαμπαζω εγω απο φυσικη :D

πολύ χοντρικά αυτό που λένε τα παιδιά είναι οτι το κύκλωμα που φροντίζει το ρεύμα που βγαίνει απο την γεννήτρια αποτελείται απο 2 κομάτια το rectifier και regulator ή αλλιώς ανορθωτή και εξομαλυντή (σταθεροποιητή) τα οποία φροντίζουν την ανόρθωση και εξομάλυνση του ρεύματος ώστε να είναι στη σωστή τάση για να φορτίζεται η μπαταρία μας. Τώρα κάπου πρέπει να υπάρχει και κάποιο κύκλωμα που να ελέγχει για την υπερφόρτωση της μπαταρίας αλλά δεν είμαι σίγουρος ποιο απο τα 2 το κάνει αυτό (μάλλον ο εξομαλυντής; )

Α και το τελικό συμπέρασμα είναι οτι η παραγωγή ενέργειας δεν είναι στο φουλ συνέχεια αλλά ανάλογα τις στροφές.

Τροποποιήθηκε από τον nickapos

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
DR 650 SE Highland V2 (950cc)

Δημοσιεύτηκε

Η γεννήτρια λοιπόν τραβάει από τον κινητήρα μόνο ό,τι καταναλώνεται στο κύκλωμα (+ τις απώλειες προφανώς). Άρα δεν υπάρχει "περισσευούμενη" ενέργεια για να καταναλωθεί.

Ο ανορθωτής + σταθεροποιητής τάσης έχει ψύκτρες για να απομακρύνεται η θερμότητα που παράγεται λόγω των απωλειών στη λειτουργία του, όχι γιατί πρέπει επίτηδες να "κάψει" ενέργεια.

Με απλά λόγια ο ανορθωτής όταν "αντιληφθεί" ότι η τάση της μπαταρίας ξεπερνάει τα όρια που έχει λειτουργεί σαν διακόπτης."Κλείνει" την έξοδο του ρεύματος προς την μπαταρία.Ο διακόπτης όμως είναι ένα μηχανικό στοιχείο.Κάνει επαφή ή δεν κάνει.Οι διάταξη του ανορθωτή επειδή είναι ηλεκτρονική δέν μπορεί να λειτουργήσει κατα αυτόν τον τρόπο.Μπορεί όμως να κάνει το ρέυμα να παρακάμψει την μπαταρία στέλνοντας το από άλλη διαδρομή.Και αυτό κάνει.Βραχυκυκλώνοντας εσωτερικά "αποτρέπει" το ρέυμα από το να "παει" στην μπαταρία.Το ρεύμα όμως συνεχίζει να κυκλοφορεί μέσα στον ανορθωτή όσο υπάρχει η παράκαμψη.Εκεί καταναλώνει την ενέργεια που τροφοδοτέι η γεννήτρια.Για αυτό ο ALX ανέφερε οτι καταναλώνει εσωτερικά την ηλεκτρική ενέργεια.

Για να μιλήσουμε και λίγο ποιό δόκιμα.

Η διάταξη του ανορθωτή αποτελείται από μια γέφυρα διοδων (ένα ζέυγος για κάθε φάση, συνδεδεμένο μεταξύ ανόδου της μίας διόδου και καθόδου της άλλης) και ένα θυρίστορ για κάθε φάση συνδεδεμένο αναστροφα σε σχέση με τις διόδους.Στα άκρα της γέφυρας είναι συνδεδμένο παράλληλα ένα κύκλωμα ελέγχου.Στο κύκλωμα ελέγχου συνδέονται όλες οι πύλες των θυρίστορ.Στην έξοδο του ανορθωτή είναι παράλληλα συνδεδεμένη η μπαταρία ενώ το φορτίο (υπόλοιπο κύκλωμα της μοτοσυκλέτας) έιναι σε σειρά.

Όταν η τάση που τροφοδοτεί τον ελεγκτη γίνει μεγαλύτερη τις προκαθορισμένες τιμές , ο ελεγκτης τροφοδοτεί τάση στις πύλες των θυρίστορ εξαναγκάζοντας τα σε αγωγιμότητα.Δημιουργείται έτσι βραχυκύκλωμα στην γέφυρα με αποτέλεσμα να μην βγάζει τάση στην έξοδο.

post-2932-1236739855_thumb.jpg

Εκει υπαρχει αναλογη συσκευη με αυτην του αυτοκινητου με τρανζιστορ ισχυος (και παλι) τα οποια αυξομειωνουν το duty cycle* οπως λεγεται της παραγομενης συνεχους τασης. Μεγαλη αναγκη για ενεργεια? μεγαλωνει το duty cycle αρα εχουμε μεγαλη προσφορα ενεργειας. Μικρη αναγκη για ενεργεια? Μικραινει το duty cycle αρα κι η προσφερομενη ισχυς. Βρηκα ενα σχεδιο και το εκανα ετσι ωστε να φαινεται αυτο που λεω. Με μπλε γραμμη ειναι η μικρη παροχη ενεργειας, με κοκκινη η μεγαλη.

post-4884-1236704191_thumb.png

Η τεχνική που αναφέρεις (PWM) δεν χρησμιοποιειται στους ανορθωτές των μοτοσυκλετών(rectifier/regulator) Αφενώς γιατι είναι πέρίπλοκη διάταξη και δεν προσφέρεται για τόσο απλές απαιτήσεις λόγο κόστους και αφετέρου γιατί το κύκλωμα δεν είναι δυνατόν να χωρέσει σε τόσο περιορισμένο χώρο όσο το package ανός ανορθωτή.

rect2_mono.bmp

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki XF650-Freewind Nolan N84 N-Com

Δημοσιεύτηκε

Πολύ ωραίο άρθρο παιδιά.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα