Ταξιδευτής

Η αληθεια πισω απο τα HID (Xenon) kits


304 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Honda RC36 II Arai Chaser V Honda RC36 II

Δημοσιεύτηκε

H Daniel Stern Lighting ειναι η μεγαλυτερη εταιρια επιστημονικων συμβουλων και προμηθευτης αυτοκινητοβιομηχανιων σε θεματα φωτισμου στις ΗΠΑ. Το παρακατω κειμενο ειναι μεταφρασμενο απο Αγγλικα και ειναι δικο τους.

http://www.danielsternlighting.com/tech/bu...onversions.html

Ωστε εχετε διαβασει για τις λαμπες HID και σκεφτεστε να τις βαλετε στο αυτοκινητο σας. Μερικα κλικ στο internet και εχετε ηδη βρει μερικα μαγαζια που υποσχονται να σας πουλησουν μια πληρη μετατροπη που ταιριαζει σε οποιοδηποτε τυπο αυτοκινητου και για ολους τους τυπους λαμπτηρων αλογονου. ΣΤΟΠ! Κρυψτε αυτη τη πιστωτικη καρτα.

Ενα κιτ HID αποτελειται απο τους ενισχυτες ρευματος (HID Ballasts) και λαμπτηρες για τοποθετηση σε προβολεα αλογονου. Συχνα αυτα τα προιοντα διαφημιζονται χρησιμοποιοντας το ονομα καποιας επωνυμης και εγκριτες εταιριες φωτισμου (Philis, Osram, Hella) για να δωσουν στον αγοραστη την ψευδαισθηση της νομιμοτητας.

ΓΕΓΟΝΟΣ: Παροτι καποια απο τα επιμερους τμηματα ειναι μερικες φορες κατασκευασμενα απο τις προαναφερθεισες εταιριες, αυτα τα τμηματα ΔΕΝ χρησιμοποιουνται οπως ειχε σχεδιασει/προβλεψει ο κατασκευαστης. Εγκριτες εταιριες οπως η Philips, Osram, Hella κλπ ποτε δεν εγκρινουν αυτο το ειδος της μεταποιημενης χρησης των προιοντων τους.

Οι προβολεις αλογονου και οι προβολεις HID απαιτουν πολυ διαφορετικα οπτικα για να παραγουν ασφαλη και αποτελεσματικη -για να μην πουμε και νομιμη- δεσμη φωτος. Γιατι; Λογω των πολυ διαφορετικων χαρακτηριστικων των δυο ειδων της φωτεινης πηγης.

Ενας ηλεκτρικος λαμπτηρας αλογονου εχει μια κυλινδρικη φωτεινη πηγη: το πυρακτωμενο νημα. Το κενο που περιβαλλει τον φωτεινο αυτο κυλινδρο ειναι εντελως σκοτεινο, και ετσι η μεγαλυτερη αντιθεση μεταξυ φωτεινου και σκοτεινου ειναι κατα μηκος των ακρων του φωτεινου κυλινδρου. Οι ακρες του νηματος του κυλινδρου σβηνουν απο το φωτεινο προς το σκοτεινο.

Ενας λαμπτηρας HID, απο την αλλη, εχει μια πηγη φωτισμου με ελλειπτικο σχημα -- το τοξο της ηλεκτρικης εκκενωσης. Καθως περναει απο το κενο αναμεσα σε 2 ηλεκτροδια, η θερμοτητα του το κανει να προσπαθει να ανυψωθει -εξ ου και το ελλειπτικο σχημα. Το κενο που περιβαλλει την ελλειπτικη εκκενωση λαμπει σε βαθμιδες... οσο πιο κοντα στην ελλειψη τοσο μεγαλυτερη η λαμψη. Οι ακρες του τοξου ειναι τα πιο φωτεινα σημεια, και οι περιοχες αμεσως μετα τα σημεια αυτα ειναι εντελως σκοτεινες. Ετσι η μεγαλυτερη αντιθεση μεταξυ φωτεινου και σκοτεινου σε αυτη την περιπτωση ειναι στις ΑΚΡΕΣ της φωτιστικης ελλειψης.

Το παρακατω διαγραμμα δειχνει τα πολυ διαφορετικα χαρακτηριστικα μεταξυ νηματος και βολταικου τοξου:

Οταν σχεδιαζει κανεις τα οπτικα (γυαλι και/η κατοπτρο) για ενα προβολεα, τα χαρακτηριστικα της φωτιστικης πηγης ειναι ο πλεον καθοριστικος παραγοντας, γυρω απο τον οποιον θα πρεπει να σχεδιαστουν ολα τα υπολοιπα.

Αν πας και αλλαξεις τη φωτιστικη πηγη, τοτε ουσιαστικα κανεις το αντιστοιχο με το να βαλεις τα γυαλια μυωπιας ενος αλλου ανθρωπου: κατα πασα πιθανοτητα θα κανουν στο προσωπο σου αλλα δεν θα βλεπεις τιποτα.

Παρακατω ειναι μερικα τεστ που εγιναν απο τον DOT και τα εργαστηρια CalCoast Labs σε προβολεις αλογονου εφοδιασμενους με "HID kits":

Test #1, with 9004 "HID kit" vs. 9004 bulb

Test #2, with 9006 "HID kit" vs. 9006 bulb

Test #3, with 9004 "HID kit" vs. 9004 bulb

Kαι εδω ειναι ενα Βρετανικο ντοκιμαντερ που δειχνει τα αποτελεσματα της εγκαταστασης ενος HID kit σε προβολες αλογονου σχεδιασμενους κανονικα να εχουν αποτομη αποκοπη φωτος στην μεσαια σκαλα:

http://www.youtube.com/watch?v=yVuSSdZNsZwΜπορειτε να διαβασετε μερικα απο τα πορισματα του DOT σχετικα:

http://dsl.torque.ne...A_Crackdown.jpg

http://isearch.nhtsa.../deetz.ztv.html

http://isearch.nhtsa...les/Shih.3.html

http://isearch.nhtsa...es/kim.ztv.html

Και επισης μπορειτε να δειτε τι αναφερουν στη Γερμανια σχετικα:

Hella_No_Retrofit.jpg

καθως και στο Hong Kong:

Hong_Kong_No_Retrofit.jpg

Μερικοι μαρκετιστες HID kits θα προσπαθησουν να σας πουν οτι τα κιτ αυτα ειναι τεχνικων παρανομα μονο και μονο γιατι οι νομοι των ΗΠΑ αναφορικα με τα φωτιστικα σωματα ειναι απαρχαιωμενοι. Αυτο ειναι λαθος: οι πλεον εγκριτοι επιστημονικοι φορεις και νομοθεσιες λενε ενα πραγμα: ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ!

(συνεχιζεται...)

Αρέσει σε 7 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda RC36 II Arai Chaser V Honda RC36 II

Δημοσιεύτηκε

Τωρα, τι γινεται με αυτες τις περιπτωσεις που η αποκοπη της δεσμης φαινεται να παραμενει το ιδιο αποτομη;

Μην ξεγελιεστε - ειναι λαθος να κρινουμε το σχημα της δεσμης φωτος μονο απο την αποκοπη της. Σε πολλα φωτιστικα σωματα, ειδικα τυπου projector, η αποκοπη θα παραμεινει η ιδια ασχετα απο την φωτιστικη πηγη πισω της. Αυτο συμβαινει λογω του τροπου που λειτουργει ενας προβολεας projector. Η αποκοπη στη συγκεκριμενη περιπτωση ειναι απλα χαριν σε ενα μικρο μεταλλικο γεισο που βρισκεται πισω απο το γυαλι.

Εκει που παιζουν ρολο τα οπτικα ειναι στην διανομη/διαχυση του φωτος κατω απο την περιοχη αποκοπης.

Και βεβαια, οπως με ολους τους προβολεις οχηματων (και γενικοτερα ολα τα οπτικα συστηματα), τα οπτικα υπολογιζονται βαση οχι μονο του που βρισκεται η φωτιστικη πηγη μεσα στον προβολεα (εστιακο μηκος) αλλα επισης βαση των επιμερους φωτομετρικων χαρακτηριστικων της πηγης... Ποια τμηματα της ειναι πιο φωτεινα, ποια σκοτεινοτερα, που ειναι τα ακρα της, αν τα ακρα ειναι ευδιακριτα η θολα κλπ.

Αν τα παραπανω δεν ειναι αρκετος λογος να απορριψει κανεις την ιδεα μιας λαμπας HID εκει που μονο μια λαμπα αλογονου θα επρεπε να ειναι, υπαρχουν και αλλοι σοβαροι λογοι για να μην το κανει καποιος:

Ολες οι διαθεσιμες λαμπες HID εχουν διαμηκες τοξο (το τοξο ακολουθει πορεια απο μπρος προς τα πισω) σε σχεση με το κατοπτρο, ενω πολλοι δημοφιλεις λαμπτηρες αλογονου εχουν το νημα σε εγκαρσια η διαγωνια πορεια. Σε αυτη την περιπτωση ειναι αδυνατον να υπολογισει κανεις εστω και στο περιπου την θεση και πορεια του φωτιστικου τοξου με μια λαμπα HID!

Ακομα και αν η λαμπα αλογονου σας εχει διαμηκες νημα μεσα στο κατοπτρο, αυτο δεν σημαινει οτι μπορειτε να βαλετε μια λαμπα HID στη θεση της, για ολους τους παραπανω λογους.

Ενα σχετικα νεο "κολπο" ειναι καψουλες HID τοποθετημενες μεσα σε μια ηλεκτρομαγνητικη βαση που μετακινειται μπρος πισω. Αυτες πωλουνται ως κιτ "διπλης δεσμης" για οσους εχουν τη μεσαια και μεγαλη σκαλα σε ενα λαμπτηρα, οπως οι 9004, 9007, Η4 και Η13.

Ο λογος που οι αληθινοι ΟΕΜ κατασκευαστες HID δεν υιοθετησαν αυτη τη λυση (παροτι την ηξεραν απο τα μεσα της δεκαετιας του '90) ειναι γιατι ηταν αδυνατον να ελεχθει η θεση του τοξου με ακριβεια ωστε να καταληγει στο ιδιο σημειο καθε φορα που μετακινουνταν μπρος πισω.

Στην αγορα των ΟΕΜ κατασκευαστων οντως υπαρχουν συστηματα διπλης δεσμης απο μια καψουλα HID (τα λεγομενα BiXenon) αλλα αυτα βασιζονται σε ενα ηλεκτρινα μετακινουμενο κατοπτρο ενω η λαμπα HID παραμενει στη θεση της. Οι μεγαλοι κατασκευαστες εχουν μεγαλα χρηματικα ποσα για σχεδιασμο και εξελιξη στην διαθεση τους, και αν θεωρουσαν οτι η μετακινουμενη καψουλα ηταν ο καλυτερος τροπος να δημιουργηθουν bixenon συστηματα, τοτε θα το ειχαν κανει.

Τα HID kits επ ουδενι δεν λυνουν το προβλημα της ακριβους θεσης της καψουλας και με το να βγαζουν αυτα τα "στο περιπου" συστηματα και να τα αποκαλουν σωστα ειναι σαν να πηγαινει κανεις στο νοσοκομειο με σπασμενα πλευρα και στραμπουληγμενο αστραγαλο και να σου λεει η νοσοκομα οτι "ολα οκ, πηγαινετε σπιτι, βαλαμε ναρθηκα στον αστραγαλο"!

Το πιο επικινδυνο κομματι των aftermarket HID kits ειναι οτι οταν τα τοποθετει κανεις, εχει την ψευδαισθηση οτι η αποδοση των προβολεων βελτιωθηκε κατακορυφα -κατι περα για περα παραπλανητικο! Η αποδοση του προβολεα μοιαζει να ειναι "καλυτερη" λογω του μεγαλυτερου επιπεδου ΕΜΠΡΟΣΘΙΟΥ φωτισμου (στο δρομο ακριβως μπροστα απο το οχημα).

Στην πραγματικοτητα η φωτιστικη δεσμη που παραγεται απο αυτου του ειδους τις μετατροπες παντα δινει ΛΙΓΟΤΕΡΟ φως ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, και πολυ συχνα υπαρχει μια επικινδυνη ελλειψη φωτος εκει που θα επρεπε να υπαρχει το μεγιστο δυνατο φως.

Το αποτελεσμα αυτης της ψευδαισθησης ειναι οτι μπορεις να δεις καλυτερα απο την πραγματικοτητα, και αυτο δεν ειναι καθολου ασφαλες.

Ειναι πολυ δυσκολο να υπολογισει κανεις την αποδοση φωτος ενος προβολεα χωρις καταλληλες γνωσεις, πολυ εκπαιδευση και ειδικο μετρητικο εξοπλισμο, διοτι οι προσωπικες αισθησεις του ανθρωπου ειναι πολυ παραπλανητικες. Εχοντας μεγαλη ποσοτητα εντονου φωτισμου στο προσκηνιο (δηλαδη στο δρομο ακριβως μπροστα μας και στα πλαγια) ειναι πολυ παρηγορο και προκαλει μια εντονη εντυπωση "καλου προβολεα".

Το προβλημα βρισκεται στο οτι οχι μονο ο κοντινος φωτισμος ειναι δευτερευουσας σημασιας οταν κινουμαστε με πανω απο 50 χαω, αλλα εχοντας πολυ εντονο κοντινο φωτισμο κανει τις κορες των ματιων να κλεινουν, χειροτερευοντας την μακρυνη οραση! Και ολα αυτα ενω εχουμε την ψευδαισθηση της επιπλεον ασφαλειας!

Και αυτα βεβαια χωρις να υπολογιζουμε τα τεραστια ποσα ανακλασης στους αλλους οδηγους και ακομα και σε εμας, που προκαλουνται απο τετοια kit HID.

Oι προβολεις HID επισης απαιτουν προσεκτικη αδιαβροχοποιηση και ηλεκτρικη θωρακιση λογω των υψηλων τασεων που απαιτουνται. Ολα τα ανασφαλη kit HID δινουν τη δυνατοτητα να βαλει καποιος ενα λαμπτηρα HID στη θεση που θα επρεπε να βρισκεται ενας λαμπτηρας αλογονου, αλλα αυτο ειναι παρανομο και επικινδυνο, ανεξαρτητα απο οτι ισχυριζονται οσοι τα πουλανε και απο τη παρανομη χρηση γνωστων λογοτυπων για να πεισουν τον αγοραστη οτι ειναι νομιμα.

Για να λειτουργησει σωστα και με ασφαλεια, ενας προβολεας HID πρεπει να εχει σχεδιαστει εξαρχης ως τετοιος.

Τι λεει ο νομος για ολα αυτα; Σε ολες τις χωρες του "πρωτου κοσμου" η τοποθετηση HID kit σε προβολεις αλογονου ειναι ξεκαθαρα παρανομη. Καποιοι στην Αμερικη απορριπτουν τη νομοθεσια αυτη γιατι ειναι τοσο αυστηρη που αποκλειει και αρκετους σωστους προβολεις γενικοτερα, αλλα στην περιπτωση της τοποθετησης λαμπτηρων HID σε προβολεις αλογονου η νομοθεσια και ολοι οι επιστημονικοι φορεις ειναι ξεκαθαροι: ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ!

Ο μονος ασφαλης και νομιμος τροπος να βαλει κανεις ενα συστημα HID στο οχημα του ειναι να αντικαταστησει ολοκληρο το φωτιστικο σωμα -δηλαδη, το εστιακο γυαλι, το κατοπτρο, το λαμπτηρα... τα παντα- με οπτικα σχεδιασμενα ειδικα για χρηση με HID συστηματα.

Aυτο στα αυτοκινητα ειναι δυνατον να γινει, αγοραζοντας εναν προβολεα HID σε κομματια (πχ η Hella εχει διαθεσει στην αγορα καποιους προβολεις που διατιθενται τμηματικα ειτε με λαμπτηρες HID ειτε αλογονου) ειτε αγοραζοντας ενα φωτιστικο σωμα HID απο αλλο αυτοκινητο και φτιαχνοντας custom βασεις κλπ.

Στις μοτοσυκλετες η τοποθετηση ενος ολοκληρου προβολεα αυτοκινητου προφανως δεν γινεται, οποτε η παραπανω λυση ΔΕΝ ειναι εφαρμοσιμη.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κατα καιρους μας ρωτανε να σχολιασουμε πανω στις "νεες εξελιξεις" στα HID kits, λεγοντας οτι αυτες μπορει να καθιστουν την παρουσα αναλυση ακυρη. Παρακαλουμε, καταλαβετε οτι οι μαρκετιστες παντα θα βρισκουν διαφορες νεες ψευδοεπιστημονικες εξηγησεις, για να σας κανουν να αγορασετε τα προιοντα τους.

Αυτο το αρθρο ομως δεν θα καταστει ποτε ακυρο, πολυ απλα γιατι τα προβληματα με τα HID kits ειναι προβληματα εννοιολογικα και οχι προβληματα εφαρμογης. Επομενως δεν μπορουν να ξεπεραστουν με προσθετη ερευνα και αναπτυξη κατα τον ιδιο τροπο που δεν θα μπορουσε να σας δωσει καποιος τα γυαλια αλλου και να σας κανει να δειτε σωστα με αυτα.

Αρέσει σε 5 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
DL 650 V-Strom Suzuki

Δημοσιεύτηκε

Μπράβο.

Τέτοια posts είναι σημαντικά σε ένα forum μοτοσυκλέτας.

Μπράβο και πάλι

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

Τέτοια posts είναι σημαντικά σε ένα forum μοτοσυκλέτας.

Μπράβο και πάλι

Ναι ναι ΜΠΡΑΒΟ ρε...μας γμσες την ψυχολογια... :( :( :( Μας ανετρεψες τα παντα και παλι ΜΠΡΑΒΟ... :beee::tooth:

Για sticky το κοβω το θεματακι!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki Dead-Versys AGV Stealth Ducati STREETFIGHTER (1100cc)

Δημοσιεύτηκε

+1 icky sticky ticky ....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda RC36 II Arai Chaser V Honda RC36 II

Δημοσιεύτηκε

Τι ειναι τελικα οι λαμπες ...Xenon;

Καταρχας να ξεκαθαρισουμε κατι: Οι λαμπτηρες HID (High Intensity Discharge) ΚΑΚΩΣ λεγονται λαμπτηρες Xenon. Ειναι ειρωνικο ισως οτι το xenon ως αεριο χρησιμοποιειται περισσοτερο στις λαμπες αλογονου παρα στις λαμπες HID.

Οι λαμπτηρες αλογονου λειτουργουν με ενα πολυ λεπτο νημα απο το οποιο περναει ηλεκτρισμος, το θερμαινει και ακτινοβολει θερμοκρασια και φως. Το νημα αυτο ειναι φτιαγμενο απο βολφραιμιο. Καθως το νημα θερμαινεται τα ατομα του βολφραιμιου αποκολλουνται απο αυτο και προσκολλουνται στη σχετικα κρυα επιφανεια του γυαλιου του λαμπτηρα (για αυτο κ ενας καμμενος λαμπτηρας ειναι συχνα μαυρος). Οταν εφευρεθηκαν οι λαμπες αλογονου ομως, ανακαλυψαν οτι ενα νημα βολφραιμιου σε κενο ειχε πολυ μικρη ζωη και καιγοταν πολυ συντομα με τη χρηση.

Ετσι χρησιμοποιηθηκαν ευγενη αερια, τα ατομα των οποιων οντας μεγαλυτερα απο τα ατομα του βολφραιμιου, αναγκαζαν τα ατομα του νηματος να επιστρεφουν σε αυτο και να μην ξεφευγουν, παρατεινοντας ετσι κατα πολυ τη ζωη του νηματος. (Βεβαια σε καποια στιγμη το νημα παλι καιγοταν πολυ απλα γιατι μια μικρη ποσοτητα ατομων παλι ξεφευγε).

Τα ευγενη αερια που χρησιμοποιουνταν ηταν αργον, κρυπτον, και -μαντεψτε- ξενον! :)

Αυτο ειχε ως αποτελεσμα πολλες μαρκετιστικες "απατες" με λαμπτηρες αλογονου που χρηζονταν λαμπτηρες Ξενον, θελοντας να εννοησουν προφανως τους λαμπτηρες HID.

Οι λαμπτηρες HID απο την αλλη για να λειτουργησουν εχουν ενα μειγμα αεριων αλατων και αλκαλικων μεταλλων, ενω οπως αναφερθηκε και πιο πανω το αεριο Ξενον χρησιμοποιειται σε μικρη ποσοτητα για την αρχικη εκκενωση.

Ποιες ειναι οι αληθινες λαμπες HID;

Οι ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΙ λαμπτηρες HID υπαρχουν σε 2 standars σημερα ΜΟΝΟ: τον D2S και τον D2R.

Ο D2S χρησιμοποιει μια βαση γνωστη ως D2 και μια διαφανη καψουλα. Ο D2R χρησιμοποιει την ιδια βαση αλλα εχει μια μεταλλικη γραμμη που διατρεχει την μια ακρη της καψουλας για να καταπολεμησει το ανεπιθυμητο "θαμπωμα" (glare) σε κατοπτρα.

Ο D2R χρησιμοποειται σε εφαρμογες οπου υπαρχει κατοπτρο, ενω ο D2S σε προβολεα τυπου projector.

"Μα" θα μου πειτε "αφου υπαρχουν ενα σωρο αλλοι τυποι λαμπτηρων HID στην αγορα (Η1, Η3, Η4, Η7 κλπ) και απο πολλες μαρκες."

Η αληθεια ομως ειναι ΠΟΛΥ διαφορετικη απο οτι νομιζετε!

ΑΥΤΟΣ ειναι ενας αυθεντικος λαμπτηρας HID:

d2s.jpg

Δεν μοιαζει και πολυ με τους λαμπτηρες στα HID kit που κυκλοφορανε ε;

Δειτε και εναν λαμπτηρα αλογονου:

9006bulb.gif

Αυτο μοιαζει πολυ περισσοτερο ετσι; :rolleyes:Ο λογος ειναι απλος: οι λαμπτηρες στα "κιτ HID" ειναι στην ουσια μια ....πατεντα. Χρησιμοποιουν τη βαση απο τους απλους λαμπτηρες αλογονου και την καψουλα μιας λαμπας D2S η D2R. :rolleyes:

Ερωτηση προς οσους εχετε κιτ HID: τι μαρκα ειναι η λαμπα σας;;;

Εχω διαβασει και ακουσει κατα καιρους τα παντα. Καποιοι λενε Philips, αλλοι Osram, αλλοι Bosch, αλλοι Hella, κοκ. Αλλα οτι και αν απαντησετε ΔΕΝ εισαστε σιγουροι για την απαντηση σας, ετσι δεν ειναι; ;)

Μεχρι στιγμης,οι μονες ΔΥΟ εταιριες που κατασκευαζουν τους λαμπτηρες D2S/R ειναι η Philips και η Osram/Sylvania.

Οι λαμπτηρες πατεντα που λανθασμενα ξερει ο πολυς κοσμος ως HID απο τα κιτ ειναι κατασκευης στην Ταιβαν και Κορεα (και πιο προσφατα Κινα.)

Οι λαμπτηρες της Philips/Osram εχουν ζωη μεταξυ 2000-2500 ωρων λειτουργιας.

Eκτεταμενες ερευνες απο τις αυτοκινητοβιομηχανιες εδειξαν οτι ενας μεσος λαμπτηρας κατασκευης στην Ταιβαν η Κορεα εχει προσδοκιμο ζωης μολις 176 ωρες!

Αυτο ειναι λογω των τεραστιων ατελειων που απορρεουν απο τις κακες κατασκευαστικες τεχνικες. Αυτες οι μικρες εταιριες πολυ απλα δεν εχουν το τεραστιο R&D που χρειαζεται μεταξυ αλλων για να εξελιχθουν οι καταλληλες διαδικασιες εκχυσης σωστων χημικων μειγματων μεσα στις καψουλες για να μην διαβρωνονται τα ηλεκτροδια.

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Fazer Shoei X-Eleven Yamaha R1 (2008) (1000cccc)

Δημοσιεύτηκε

sticky ΛΕΕΕΕΜΕΕΕ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Suzuki

Δημοσιεύτηκε

Πολύ καλό θέμα...πάρα πολύ καλό.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda RC36 II Arai Chaser V Honda RC36 II

Δημοσιεύτηκε

Οι αυτοκινητοβιομηχανιες που χρησιμοποιουν αποκλειστικα Philips η Osram περιλαμβανουν τις: Acura, Audi, BMW, Cadillac, Chrysler, Ferrari, Ford, GM, Honda, Infiniti, Jaguar, Lexus, Lincoln, Mercedes, Nissan, Porsche, Saab, Toyota (2003), VW. Κανενας αλλος κατασκευαστης στον κοσμο δεν χρησιμοποιει αλλη μαρκα.

Το κολπο με τα Kelvin

Οι λαμπτηρες με τις διαφορες θερμοκρασιες Kelvin ειναι πιθανα ενα απο τα μεγαλυτερα και πιο απατηλα κολπα που χρησιμοποιουνται στο internet σημερα.

Για την ιστορια: Η υψηλοτερη χρωματικη θερμοκρασια λαμπτηρα για την Osram-Sylvania ειναι 5400Κ και για την Philips ειναι 5800Κ (στην αγορα πωλουνται ως 6000Κ Ultinon).

Πουθενα μεχρι και σημερα στις σελιδες η βιβλιογραφιες των εταιριων αυτων δεν αναφερεται, επικροτειται η προσφερεται καποιος λαμπτηρας με μεγαλυτερες χρωματικες θερμοκρασιες.

Υπαρχουν πολλες εταιριες και εμποροι στην αγορα που διαφημιζουν HID kits με λαμπες των 7000K, 8000K, και ακομα και 12000K.

Οι περισσοτεροι απο αυτους βρισκονται στο ebay, σε forums, ιστοσελιδες και τοπικα μαγαζια με "βελτιωτικα" ειδη. 100% των ανθρωπων που αγοραζουν αυτα τα κιτ το κανουν επειδη δεν εχουν τη γνωση, η εχουν παραπλανηθει να πιστευουν τα παρακατω 3 πραγματα: οτι αυτες οι λαμπες ειναι πιο φωτεινες (απο τις λαμπες με λιγοτερα Κ), οτι ειναι λογικο να κοστιζουν παραπανω και οτι θα αποδιδουν καλυτερα.

Και τα 3 επιχειρηματα ειναι απολυτως ψευδη!

Η αληθεια ειναι απλη... Η Philips ειναι ο νουμερο ενα κατασκευαστης HID λαμπτηρων. Ο Philips OEM D2S λαμπτηρας εχει χρωματικη θερμοκρασια 4100K στα 12.8 volts και παραγει 3200 lumens φωτος.

Ο Philips Ultinon D2S εχει 5800K στα 12.8 volts και παραγει 2400 lumens.

Οπως βλεπετε με τους αλλους παραγοντες σταθερους, η φωτεινοτητα μιας λαμπας HID ΠΕΦΤΕΙ οσο ανεβαινουμε το χρωματικο φασμα. Η Vision, ενας Κορεατικος κατασκευαστης λαμπτηρων φτιαχνει μια λαμπα 8000Κ που διαφημιζουν οτι εχει 2000 lumens φωτος. Αυτο ειναι οριακα -αν και καθολου- καλυτερη αποδοση απο εναν λαμπτηρα αλογονου, και θα παραγει περισσοτερο θαμπωμα και καταπονηση στα ματια, παρα αποδοση.

Ολοι οι κατασκευαστες στον κοσμο (περιλαμβανομενων της BMW και της Audi) χρησιμοποιουν τον στανταρ 4100Κ λαμπτηρα HID. Χωρις εξαιρεσεις. Ο λογος ειναι διοτι στα 4100Κ ειναι το λευκο φως της ημερας και ενας τετοιος λαμπτηρας παραγει το ιδιο λευκο που ειναι το πιο ξεκουραστο χρωμα στο ματι και δινει την πιο ανετη αντιθεση στο δρομο.

Τα φωτα πολλων οχηματων HID φαινονται να "μπλεδιζουν" ενω χρησιμοποιουν λευκο λαμπτηρα. Αυτο συμβαινει λογω του κατοπτρου τυπου projector που χρησιμοποιουν. Τα οπτικα του τμηματα (φακοι, καμπυλωτητα, μικροσκοπικες εσοχες που εχει το γυαλι εσκεμμενα κλπ) προκαλουν ενα εφφε πρισματος. Το ασπρο φως διασπαται στα βασικα του χρωματα και μιας και το μπλε φως ως κυμματομορφη εχει υψηλη ενεργεια απορροφαται τελευταιο και ετσι ταξιδευει μακρυτερα.

Αυτο το πρισματικο εφφε παρατηρειται μονο στις ακρες του φωτιστικου σωματος, ενω η δεσμη καθεαυτη παραμενει το λευκο της ημερας.

Το να προσπαθει κανεις να μιμηθει αυτο το εφφε με ενα λαμπτηρα μπλε η μωβ φωτος δεν κανει τιποτα παρα μονο να μειωνει κατακορυφα την φωτιστικη αποδοση, αλλα πιο σημαντικο βαζει σε κινδυνο τους αλλους χρηστες του δρομου γυρω του.

Οι λαμπες των κιτ διαχεουν το φως ανεξελεγκτα;

Το μπλε φως εχει αυτο που ονομαζουμε πολυ υψηλη διαχυτικη πυκνοτητα (very high diffuse density), που το κανει να διαχεεται προς τα εξω αντι για εμπρος.

Αυτο εχει ως αποτελεσμα μια εκτεταμενη λαμψη ΕΞΩ απο την φωτεινη δεσμη που τυφλωνει τους διερχομενους οδηγους. Ενας τετοιος λαμπτηρας HID παραγει αυτο που λεγεται "color bleed" (χρωματικη διαχυση) γυρω απο το προβολεα, γυρω απο τα αντικειμενα που φωτιζει, γυρω απο τη δεσμη φωτος και γυρω απο το σημειο αποκοπης. Αυτο το φαινομενο ειναι γνωστο ως "θαμπωμα".

Ας δουμε ομως μερικα ξεκαθαρα παραδειγματα.

Εδω βλεπετε 2 λαμπες HID στα 8000Κ στην μεσαια σκαλα, και μια ακομα στο δεξι φαναρι ομιχλης. Ο αριστερος φανος ομιχλης ειναι απειραχτος για λογους συγκρισης.

8000kglare2.jpg

Αυτο που προσπαθουμε να δειξουμε εδω ειναι η πολυ μεγαλη διαχυση φωτος (η θαμπωμα) που προερχεται απο τις λαμπες των 8000Κ. Αυτη η διαχυση ειναι που τυφλωνει τους διερχομενους οδηγους.

Το μεγαλο λαθος που κανει ο περισσοτερος κοσμος ειναι να θεωρει αυτη τη θαμπαδα ως αυξηση της φωτεινοτητας ενω ειναι ξεκαθαρο οτι τα κερδη σε φωτεινοτητα ειναι ελαχιστα.

8000kglare3.jpg

Αξιζει λοιπον τον κοπο και το κακο που κανετε στους αλλους οδηγους;

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda CBF 600S Caberg Rhyno BMW R 1200 RT (1170cc)

Δημοσιεύτηκε

Παρα πολυ καλο θεμα! Συγχαρητηρια και σ' ευχαριστω πολυ!!! Και προβληματιζομουνα πολυ αυτο τον καιρο. Αρχιζα να βλεπω με πολυ καλο ματι την ιδεα να βαλω xenon στη μηχανη που σκεφτομαι να αγορασω....

.... αντιο xenon....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Fz1-S (1000cc) Shark RSI

Δημοσιεύτηκε

καθηστε ρε παιδια γιατι θα τρελαθουμε!!!δλδ επειδη καποιος ποσταρει ενα αρθρο του στυλ "μη βαζετε ξενον" παει να πει οτι πρεπει να το κανουμε...?επειδη καποιος ποσταρισε σε ενα forum να μην τις βαζουμε γιατι "δεν αξιζει να κανουμε κακο στους αλλους οδηγους?"κ γω εχω ξενον κ τις 2 σκαλες.κ χτυπανε κ ψηλα κιολας.τι παει να πει αυτο οτι πρεπει να τις βγαλω κιολας?θα παω να τις ρυθμισω να χτυπανε λιγο πιο κατω κ τελειωσε το θεμα.να σας κανω κ γω ενα ερωτημα?αξιζει να κανουμε κακο στο περιβαλλον με το να κυκλοφορουμε με τις μηχανες μας...?ή με τα αυτοκινητα μας...?ή αξιζει να βαζουμε ελευθερες εξατμισεις εκπεμποντας περισσοτερους ρυπους προς το περιαβαλλον?κ μπορω να βαλω κ αλλα ερωτηματα του ιδιου στυλ για πολλα πραγματα.το θεμα ειναι οτι βγαινει καποιος κ ποσταρει για ενα πραγμα(θεωρωντας οτι κ καλα ειναι κατι που αφορα την ασφαλεια ολων μας-εμενα προσωπικα μου φαινεται σαν ποσταρισμα για την "εισπραξη" πολλων "μπραβο" κ "πολυ καλο αρθρο" κ αλλα τετοια)κ επηρεαζονται αρκετοι.πολλα ποστ ειναι πιστευω για το θεαθηναι οπως κ σε αλλα forum βεβαια.παραθετω τη γνωμη μου για αυτο το αρθρο.δεν λεω οτι δεν ειναι καλο να ξερουμε αυτα τα πραγματα αλλα οταν ο αλλος μου λεει "αξιζει να κανεις κακο στους αλλους?"του κανω κ εγω το εξης ερωτημα:αξιζει να κανεις κακο στο περιβαλλον με το να κυκλοφορεις με τη μηχανη,το αυτοκινητο...?δεν αξιζει αλλα το κανεις.κ ολοι το κανουμε.κ καλα κανουμε.τι θελω να πω?στη μηχανη μου κ ξενον θα βαλω κ ελευθερη εξατμιση κ pc3 κ οτι γουσταρω θα βαλω.κ αν τα βαζω αυτα δεν ειναι επειδη νομιζω οτι θα βλεπω καλυτερα ή οτι θα παρω αλογα....ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΤΑ ΒΑΖΩ ΓΙΑΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΝΑ ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ ΜΟΥ.ειτε αυτα λεγονται ξενον ειτε εξατμιση την οποια εκτος απ'το να τη βλεπω γουσταρω να ακουω κ το θορυβο που κανει.τωρα το αν καποιους τους ενοχλουν αυτα τι να κανω?να μην τα βαλω?δικα μου ειναι τα λεφτα κ οπου θελω τα σκορπαω.το ξαναλεω δεν ποσταρω ολα αυτα για να κανω αντιπαραθεση με καποιον αλλα επειδη θεωρω οτι το συγκεκριμενο αρθρο δεν εχει να μου προσφερει κατι.να ηταν κατι σχετικο με λαστιχα,φρενα κατι τελοσπαντων πιο χρησιμο ναι.αλλα σορυ δεν μου κανει κλικ κατι σε αυτο το αρθρο για να πω "μπραβο καλο ποστ"κ αλλα τετοια

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki Dead-Versys AGV Stealth Ducati STREETFIGHTER (1100cc)

Δημοσιεύτηκε

καθηστε ρε παιδια γιατι θα τρελαθουμε!!!......

Απλά και γρήγορα...το να ρυπάινεις δεν πιστέυω οτι συγκρίνεται με το να τυφλώνεις τον απέναντι... Σίγουρα η ρύπανση ειναι τρομερά επιβλαβές για την ατμόσφαιρα και την γή μας αλλα αυτό ειναι άλλο τοπικ...

...το να τυφλώνεις ομως ειναι πολύ πιο επικίνδυνο.. και σε καθιστά άμεσα υπεύθυνο σε περίπτωση ατυχήματος..

Δηλαδή αν προκαλέσεις ατύχημα με ψευτοXENON οι οποιές στην ουσία ειναι παράνομες αν είναι εκτός ΟΕΜ...

..

τότε την γ@μησες πιστεύω κανονικά...

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

καθηστε ρε παιδια γιατι θα τρελαθουμε!!!

Κανεις δεν προκειται να τρελλαθει,επειδη διαβαζει αποψεις πανω σε ενα θεμα...και απορω γιατι θετεις θεμα "τρελλας"... :huh: Το να εκφραζει καποιος/καποιοι διαφορετικες αποψεις,σωστες ή λαθος για ενα θεμα στο οποιο εγω ειχα αλλη αποψη,εαν αυτο μου δινει την ευκαιρια να μαθω κατι περισσοτερο απο αυτα που μεχρι σημερα ηξερα,αυτο για μενα ειναι ΓΝΩΣΗ... :_thumbsup: Εξαρταται απο τον καθενα μας πώς αντιλαμβανεται το θεμα γνωση αλλά και ποια απο αυτα που θα ακουσει κραταει και ποια προσπερναει...Το μεγαλο κερδος ομως ειναι οτι μεσα απο τη συζητηση,με εμπεριστατωμενες αποψεις,παντα κερδισμενος βγαινει αυτος που ΘΕΛΕΙ να ΜΑΘΕΙ. Χωρις "τρέλλες" χωρις "διαμαχες",ομορφα κι ωραια!Διοτι ΚΑΝΕΙΣ δεν μας επιβαλλει την αποψη του,εαν δεν θελουμε.Απλα φροντιζουμε να ακουμε και την αλλη αποψη και να συμπληρωνουμε τη δικη μας γνωση. :)

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda RC36 II Arai Chaser V Honda RC36 II

Δημοσιεύτηκε

δεν λεω οτι δεν ειναι καλο να ξερουμε αυτα τα πραγματα αλλα οταν ο αλλος μου λεει "αξιζει να κανεις κακο στους αλλους?"

Bρε συ Kyko, την παραπανω "ατακα" δεν την λεω εγω, αλλα ο συγγραφεας του αρχικου αρθρου που μεταφραζω απο χθες! :lol:

Περα απο αυτο, το αρθρο δεν το εγραψα για να εισπραξω μπραβο και ευσημα! (Λες και αλλη αναγκη δεν ειχα απο το να ακουσω μπραβο μεσα σε ενα φορουμ για μηχανες :rolleyes: )

Καταλαβαινω οτι ειναι "σπαστικο" να κανεις κατι για καλυτερα και να ερχεται καποιος αγνωστος και να σου τη σπαει λεγοντας οτι αυτο που εκανες ειναι τελικα χειροτερο απο το αρχικο, αλλα αν διαβασεις τα παραπανω ψυχραιμα και με ανοιχτο μυαλο θα καταλαβεις.

Προφανως δεν προσπαθω να σε πεισω για τιποτα! Αν σου αρεσουν τα μπλε φωτα κλπ τοτε μαζι σου, αλλα εγω θεωρω οτι πρεπει να ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ δημοσια τους φιλους μου για το ΓΕΓΟΝΟΣ οτι τα "κιτ HID" ειναι μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ απατη και μαλιστα ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ για την ασφαλεια του αναβατη!

Να το ξαναγραψω γιατι δεν ετυχε προσοχης μαλλον:

Στην πραγματικοτητα η φωτιστικη δεσμη που παραγεται απο αυτου του

ειδους τις μετατροπες παντα δινει ΛΙΓΟΤΕΡΟ φως ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, και πολυ

συχνα υπαρχει μια επικινδυνη ελλειψη φωτος εκει που θα επρεπε να

υπαρχει το μεγιστο δυνατο φως.

Εχοντας μεγαλη

ποσοτητα εντονου φωτισμου στο προσκηνιο (δηλαδη στο δρομο ακριβως

μπροστα μας και στα πλαγια) ειναι πολυ παρηγορο και προκαλει μια εντονη

εντυπωση "καλου προβολεα".

Το προβλημα βρισκεται στο οτι οχι μονο

ο κοντινος φωτισμος ειναι δευτερευουσας σημασιας οταν κινουμαστε με

πανω απο 50 χαω, αλλα εχοντας πολυ εντονο κοντινο φωτισμο κανει τις

κορες των ματιων να κλεινουν, χειροτερευοντας την μακρυνη οραση! Και ολα αυτα ενω εχουμε την ψευδαισθηση της επιπλεον ασφαλειας!

Τα παραπανω ΔΕΝ τα λεει ενας τυχαιος ασχετος στο internet αλλα ο μεγαλυτερος ερευνητικος οργανισμος φωτισμου στις ΗΠΑ. Δηλαδη ποσο πιο εγκυρη πηγη θα επρεπε να τα πει αυτα; Το να πει καποιος οτι συνεχιζει να μην τα πιστευει συγνωμη αλλα ισοδυναμει με εθελοτυφλια.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Fz1-S (1000cc) Shark RSI

Δημοσιεύτηκε

οκ συγνωμη ημουν λιγο υπερβολικος αλλα καθε 3 κ λιγο βλεπω ποσταρισματα απλα για το "θεαθηναι".τωρα το αν στραβωσω καποιον κ σκοτωθει απο τα ξενον μου,δλδ να παω να τα βγαλω κ να τα πουλησω...?

υγ:θυμαμαι οταν εκανα μαθηματα με το δασκαλο για αυτοκινητο-μηχανη μου ελεγε κατι σημαντικο:βραδυ οταν διασταυρωνεσαι με αλλο οχημα ποτε δεν κοιτας τα φωτα του(ειτε ειναι ξενον ειτε κανονικα θα σε τυφλωσουν για λιγο)

αραγε να ηταν σωστο αυτο......?????

υγ2:εγω παντως που εχω διασταυρωθει με ξενον δυνατα οταν τα εχω κοιταξει εχω τυφλωθει στιγμιαια οταν ΔΕΝ τα εχω κοιταξει δεν εχω παθει τιποτα.τα συμπερασματα yours

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda RC36 II Arai Chaser V Honda RC36 II

Δημοσιεύτηκε

οκ συγνωμη ημουν λιγο υπερβολικος αλλα καθε 3 κ λιγο βλεπω ποσταρισματα απλα για το "θεαθηναι".τωρα το αν στραβωσω καποιον κ σκοτωθει απο τα ξενον μου,δλδ να παω να τα βγαλω κ να τα πουλησω...?

υγ:θυμαμαι οταν εκανα μαθηματα με το δασκαλο για αυτοκινητο-μηχανη μου ελεγε κατι σημαντικο:βραδυ οταν διασταυρωνεσαι με αλλο οχημα ποτε δεν κοιτας τα φωτα του(ειτε ειναι ξενον ειτε κανονικα θα σε τυφλωσουν για λιγο)

αραγε να ηταν σωστο αυτο......?????

υγ2:εγω παντως που εχω διασταυρωθει με ξενον δυνατα οταν τα εχω κοιταξει εχω τυφλωθει στιγμιαια οταν ΔΕΝ τα εχω κοιταξει δεν εχω παθει τιποτα.τα συμπερασματα yours

Εχει ομως τυχει να πετυχεις στο δρομο καποιο πολυ ακριβο αυτοκινητο με εργοστασιακα φωτα HID οπως Mercedes E class, S class, η νεα BMW M5, Porsche Carrera του 2008 κλπ; Προσοχη: ΟΧΙ αμαξια με προβολεις projector που εχουν βαλει εκ των υστερων λαμπες HID!

Οσοι εχουν τυχει να δουν τετοιο αμαξι θα μεινουν εκπληκτοι απο καποια πραγματα:

- Το φως που παραγουν ειναι ενα λευκο ΛΕΥΚΟ, οχι μπλε, οχι κιτρινο... Απλα λευκο.

- Φωτιζει σε ΤΕΡΑΣΤΙΑ αποσταση στο δρομο (ΟΧΙ μπροστα απο το οχημα).

- Δεν τυφλωνουν τον απεναντι οδηγο με ΤΙΠΟΤΑ

Μαλιστα αν τυχει και το αμαξι περναει απο καποιο λοφακι του δρομου θα δεις τα φωτα να ανεβοκατεβαινουν απαλα κρατωντας τα σε παραλληλη θεση σχετικα με το δρομο.

ΑΥΤΟ ειναι το αληθινο HID συστημα και ΟΝΤΩΣ ειναι το μελλον στο φωτισμο οχηματων... Αλλα μεχρι να ερθει στις μηχανες εχει πολυ καιρο ακομα (ΑΝ ερθει ποτε, μιας που αυτα τα συστηματα πιανουν ΧΩΡΟ).

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Καταλαβαινω οτι ειναι "σπαστικο" να κανεις κατι για καλυτερα και να ερχεται καποιος αγνωστος και να σου τη σπαει λεγοντας οτι αυτο που εκανες ειναι τελικα χειροτερο απο το αρχικο, αλλα αν διαβασεις τα παραπανω ψυχραιμα και με ανοιχτο μυαλο θα καταλαβεις.

Εδώ είναι το ρεζουμέ.

Δυστυχώς ούτε εγώ τα ήξερα αυτά που γράφει αυτό το άρθρο, αλλά όπως βλέπετε από προηγούμενα ποστ στο άλλο τόπικ, κατάλαβα μόνος μου τελικά... ότι, άνθρακες ο θησαυρός.

Έχω μάτι που κόβει και έχω αρκετές τεχνικές γνώσεις που με έκαναν να καταλάβω ότι τελικά δεν κέρδισα τίποτα από το ΧΕΝΟΝ, όσο και να προσπαθούσα να πείσω τον εαυτό μου.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 RC8 Αλλος

Δημοσιεύτηκε

Πολύ καλό το θέμα Ταξιδευτή. Ήθελα από καιρό να το ψάξω αλλά με έβγαλες από τον κόπο.

Στο ΧΧ που είχα βάλει είχα απογοητευτεί από την απόδοση τους. Ήταν "φως φανάρι", που λέμε, ότι ο προβολέας δεν ήταν κατάλληλος.

Στο μαγαζί μου έχω δει σε πολλά αυτοκίνητα με ξένον φώτα. Εργοστασιακά και μη. Η ανωτερότητα των εργοστασιακών σε ποιότητα και απόδοση είναι τρομακτική.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των εργοστασιακών λαπτήρων ξένον εκπέμπουν φως στους 4300 Κ. Αυτό θεωρείται το πιο φυσικό λευκό φως και το πιο ξεκούραστο για τα μάτια.

Τα περισσότερα aftermarket είναι 6000-8000 Κ (με την τάση προς τους 8) και πιο σπάνια 10.000+.

Στους 6000 Κ έχει μια πολύ απαλή ηλεκτρική μπλε απόχρωση (πολύ απαλή μεν, αλλά κουραστική για τους απέναντι).

Στους 8000 Κ πλέον το μπλέ φαίνεται ξεκάθαρα ενώ στους 10000 Κ έχουμε κάτι μωβ αποχρώσεις..

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Innova Moto Guzzi V1200 sport

Δημοσιεύτηκε

Πολύ ωραίο άρθρο. :_thumbsup:

Σίγουρα εμένα που δεν είμαι γνώστης και θα πήγαινα σαν το "πρόβατο" να βάλω XENON με απέτρεψε απο αυτή την κίνηση ζημιάς (στην τελική χειρότερο αποτέλεσμα θα είχα)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda RC36 II Arai Chaser V Honda RC36 II

Δημοσιεύτηκε

Παιδια, και μονο βλεποντας μια αληθινη λαμπα HID και μετα μια λαμπα απο ενα "kit HID" καταλαβαινει κανεις ευκολα την απατη. Και μονο το γεγονος οτι οι λαμπες στα κιτ χρησιμοποιουν βασεις απο λαμπες αλογονου στις οποιες προσθετουν την καψουλα HID φτανει.

Και μαλιστα σε πολλες τετοιες λαμπες η καψουλα ειναι τοποθετημενη στη βαση με ΒΙΔΑΚΙΑ, ενω σε καποιες αλλες (που διαφημιζουν μαλιστα ως Bixenon) εχουν προσθεσει στη βαση μια 2η μικρη λαμπα αλογονου για τη μεγαλη σκαλα!!! :wacko:

Οτι να ναι λεμε!! :rolleyes:

Το θεμα ομως εχει και συνεχεια και μαλιστα με πολλες φωτογραφιες συγκρισης ΑΥΘΕΝΤΙΚΩΝ HID με τα φωτα που ολοι ξερουμε απο τα κιτ... Εχει πολυ ενδιαφερον. Stay tuned!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda RC36 II Arai Chaser V Honda RC36 II

Δημοσιεύτηκε

Μα γιατι το μπλε φως ειναι κακο;

To μπλε φως των λαμπτηρων των κιτ μετατοπιζει την χρωματικη χροια ολων των αντικειμενων στο δρομο στην μπλε κλιμακα, κατι που κουραζει το ματι πολυ περισσοτερο απο μια κανονικη λαμπα αλογονου, ενω δεν παρατηρειται μεγαλη βελτιωση στην πραγματικη φωτεινοτητα των αντικειμενων.

Τρανη αποδειξη της κουρασης που προκαλει το μπλε χρωμα ειναι σε οσους εχουν υπηρετησει σε χαρτογραφικες υπηρεσιες στρατου η σε οσους ειναι αστρονομοι, που γνωριζουν οτι η αναγνωση χαρτων τη νυχτα γινεται με κοκκινο φωτισμο. Επισης τα κοκπιτ σε πολλα αεροσκαφη τη νυχτα παρομοιως εχουν κοκκινο φωτισμο.

Αυτο ειναι γιατι το κοκκινο (που βρισκεται στο αλλο ακρο του χρωματικου φασματος απο το μπλε) δεν καιει τη ρετινα του ματιου και δεν επηρρεαζει τη νυχτερινη οραση.

Ως παραδειγμα φωτιστε στιγμιαια με ενα κοκκινο LED το ενα σας ματι και με μπλε LED το αλλο. Κλειστε και τα 2 ματια και θα δειτε οτι το μπλε LED αφηνει στιγμα στην κορη για πολυ μεγαλυτερο διαστημα απο οτι το κοκκινο.

Αυτο συμβαινει γιατι η μπλε ακτινοβολια εχει υψηλοτερη ενεργεια και ετσι προκαλει μεγαλυτερη καταπονηση στους φωτουποδοχεις του ματιου.

Το χρωμα στο φως προκαλεται απο την ΑΠΟΥΣΙΑ των αλλων πρωταρχικων χρωματων -R(ed),G(reen), B(lue)-. Σε μια μπλε λυχνια απουσιαζουν οι κοκκινες και πρασινες χροιες.

Παρομοιως το λευκο ειναι η ταυτοχρονη υπαρξη ολων των 3 κυριων χρωματων σε ισο και μεγιστο βαθμο.

Το λευκο χρωμα ειναι πιο εντονο απο οποιοδηποτε αλλο μεμονωμενο χρωμα. Γιατι νομιζετε οτι τα γνωστα "black lights" ειναι τοσο αχνα σε σχεση με μια κανονικη απλη λαμπα αλογονου;

Ανεβαινοντας στην χρωματικη κλιμακα...

Στην πραγματικοτητα λοιπον, ενας λαμπτηρας 5800Κ εχει 800 lumens ΛΙΓΟΤΕΡΑ απο εναν λαμπτηρα 4100Κ του ιδιου κατασκευαστη.

Επισης ειναι χρησιμο να γνωριζετε οτι τα 6000Κ ειναι η ΜΕΓΙΣΤΗ χρωματικη θερμοκρασια που υπαρχει σε αυθεντικη λαμπα HID. Ο λογος που αυτο ειναι το οριο δεν ειναι γιατι οι κατασκευαστες οπως η Philips η η Osram δεν μπορουν να κατασκευασουν λαμπτηρες με μεγαλυτερες θερμοκρασιες (πχ 8000Κ), αλλα γιατι οτιδηποτε πανω απο τις 6000Κ δεν ειναι αποδοτικο ως φωτιστικο σωμα.

Οποτε αν δειτε τιποτα διαφημισεις πχ στο ebay να λενε "Revolutionary 12000K HID bulbs from Germany" ΜΗΝ τα πιστεψετε. Ειναι απλα Ψ Ε Μ Α Τ Α .

Ολοι οι κατασκευαστες που φτιαχνουν αυτες τις υβριδικες λαμπες για τα κιτ HID ειναι μικρες και σχετικα ανωνυμες εταιριες συνηθως στην Ασια. Η Philips και η Osram κατεχουν το ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΟ στην αγορα των λαμπτηρων HID.

Οποτε οι μικροι αυτοι κατασκευαστες που κατασκευαζουν λαμπτηρες που εκτος των αλλων εχουν ελαχιστη διαρκεια ζωης (λογω ελλειψης δυνατοτητας (βλ. χρημα & τεχνογνωσια) καλων συνθηκων παραγωγης των HID) και πολυ κακη αποδοση σε σχεση με τους αυθεντικους, στοχευουν στην αγορα των "βελτιωτων" που θελουν τα οχηματα τους να ειναι εντυπωσιακα ανεξαρτητα απο το ουσιαστικο αποτελεσμα.

Δειτε μερικα παραδειγματα.

Εδω ειναι μια μετατροπη HID kit με λαμπτηρα 8000Κ σε ενα Lexus GS400.

5.jpg

Η δεσμη παρουσιαζει ολα τα τυπικα συμπτωματα που προαναφεραμε: κακη αποκοπη και σοβαρη χρωματικη διαρροη (Bleeding) πανω και γυρω απο τη δεσμη, που φτανει μεχρι και τα καγκελα του σπιτιου!

Αυτο ειναι απλα ενα παραδειγμα της υψηλης ενεργειας του μηκους κυματος (wavelength) του μπλε χρωματος.

Ολο αυτο το φως γυρω απο τη φωτεινη δεσμη θα μεταφραστει ως "θαμπωμα" στους αλλους οδηγους στο δρομο.

Εδω εχουμε ενα αυθεντικο συστημα HID με λαμπτηρες 4100Κ.

goodcutoff.jpg

H εικονα μιλαει απο μονη της: ξεκαθαρη και αποτομη αποκοπη δεσμης και καλοσχηματισμενη δεσμη φωτος. Αυτη η εξαιρετικη αποδοση ειναι αποτελεσμα των σωστα σχεδιασμενων ΟΠΤΙΚΩΝ του προβολεα που εχουν φτιαχτει ΕΙΔΙΚΑ για λαμπτηρα HID.

Αξιζει να σημειωθει δε οτι στη φωτογραφια μονο το ενα φαναρι ειναι αναμμενο και ολο αυτο το φως ειναι απλα το μισο απο οτι θα εχει ο οδηγος στο δρομο!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 RC8 Αλλος

Δημοσιεύτηκε

Μπράβο ρε Ταξιδευτή.. αυτό είναι.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki ZX-7R Kawasaki ZX-7RR SBK (750cc)

Δημοσιεύτηκε

Όλα όσα γράφονται είναι αλήθεια. Για να μπει HID χρειάζωνται αντίστοιχα κάτωπτρα αλλά και οδηγοί. Δυστηχώς έχει παραγίνει το κακό με τα after market HID που, προσφέρουν μεν στον χρήστη τους αρκετά παραπάνω (καμία σχέση με τα κανωνικά OEM HID) φως αλλά τυφλώνουν όλους τους άλλους. Απλά θέμα χρόνου είναι να αρχίσουν να κόβουν στα ΚΤΕΟ για αυτά αλλά και να γράφουν στο δρόμο (και καλά θα κάνουν).

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda RC36 II Arai Chaser V Honda RC36 II

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

ΟΕΜ versus μετατροπες Kit

Ολα ανεξαιρετως τα HID Kits που ειναι διαθεσιμα στην αγορα περιλαμβανουν 2 απο τα 3 απαραιτητα συστατικα ενος HID συστηματος: (1) τον λαμπτηρα HID και (2) το ballast. Το συστατικο που απουσιαζει ειναι (3) τα HID οπτικα.

Αυτα τα οπτικα ειναι τα θεμελιωδη συστατικα που αποτελουν εναν προβολεα (βαση, κατοπτρο, γυαλι/φακος κλπ)

Προφανως, χωρις αυτο το τριτο στοιχειο το συστημα HID ειναι ημιτελες.

Με το να τοποθετει κανεις τα αλλα 2 στοιχεια σε οπτικα σχεδιασμενα για λαμπτηρα αλογονου πολυ απλα πονταρει στην τυχη. Η φωτιστικη δεσμη που θα προκυψει θα ειναι εντελως τυχαια. Μπορει να ειναι απαραδεκτη αλλα μπορει να ειναι και (μερικως) ελεγχομενη. Σε ΚΑΜΙΑ ομως περιπτωση δεν ειναι βελτιωση στην φωτιστικη αποδοση του οχηματος.

Στην Αμερικη εχει αρχισει μια νεα ταση που ειναι να βαζουν ΟΛΟΚΛΗΡΟΥΣ αυθεντικους προβολεις HID απο τρακαρισμενα αυτοκινητα σε αλλα μοντελα.

Αυτο συνηθως ειναι πιο ευκολο να γινει αν το μοντελο στο οποιο θα μπουν οι HID προβολεις εχει καποιο μεγαλυτερο "αδερφακι" που ερχοταν με αυθεντικα HID απο το εργοστασιο.

Δειτε αλλη μια περιπτωση αυθεντικου προβολεα HID σε λειτουργεια:

Audi A6

ece.jpg

Audi TT

46.jpg

47.jpg

48.jpg

Παρατηρειστε εδω πως η αποκοπη της δεσμης ειναι ΚΑΤΩ απο το υψος των παρμπριζ/καθρεφτων των γυρω αυτοκινητων αλλα παραλληλα φωτιζει σε μεγαλη αποσταση. (Σημειωση: Αυτη ειναι η μεσαια σκαλα)

Aς το συγκρινουμε αυτο με το Lexus GS με το HID kit των 8000Κ.

2.jpg

Παλι η εικονα μιλαει μονη της!

Καταρχας το φως ειναι πολυ πιο αχνο και μπλε (κουραστικο για τα ματια).

Επισης η αποκοπη ειναι κακιστη με μεγαλη διαχυση του φωτος ΓΥΡΩ απο τη δεσμη.

Τελος παρατηρειστε οτι ακομα και μεσα στη δεσμη το φως ΔΕΝ διανεμεται ομοιομορφα. (Στην αριστερη πλευρα της εχει περισσοτερο φως απο οτι δεξια)

Και το καλυτερο για το τελος!

Δειτε την δεσμη ενος HID kit και ενος αυθεντικου HID οπως φαινεται απο εναν διερχομενο παρατηρητη στο ΙΔΙΟ ακριβως σημειο και γωνια θεασης.

HID kit

3.jpg

Αυθεντικο HID

4.jpg

Η διαφορα νομιζω ειναι τεραστια! Στην πρωτη φωτο βλεπετε τις πολλες ανακλασεις που κανει η δεσμη στο φακο της μηχανης, ενω στη δευτερη η δεσμη ειναι τοσο ελεγχομενη που ειναι σαν να την εχει σβησει καποιος στο photoshop!

Εδω φαινεται επισης αναμφισβητητα αυτο που λεγαμε για την οπτικη ΑΠΑΤΗ των HID kit.

Eνω εκ πρωτης το πανω οχημα ΦΑΙΝΕΤΑΙ να εχει πιο δυνατα φωτα (λογω αντανακλασεων) απο το κατω, αν προσεξετε το δρομο θα δειτε οτι το δευτερο εχει πολυ πιο εντονο/δυνατο φωτισμο!

Νομιζω οτι καπου εδω μπορω να κλεισω το θεμα και να αφησω τα συμπερασματα σε σας....

Επιστημονικες Πηγες:

http://lighting.mbz.org/

http://illumin.usc.edu/

http://faq.auto.light.tripod.com/

Σχετικες παραπομπες:

http://www.lighting.philips.com/gl_en/inde...bal&lang=en

http://intellexual.net/hid.html

http://www.network54.com/Forum/216460/

http://faqlight.carpassion.info/

Τροποποιήθηκε από τον Ταξιδευτής
Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
KTM 1190 RC8 Αλλος

Δημοσιεύτηκε

Ταξιδευτή είσαι θεός λέμε :respekt:

Αν με πεις γιατί ο απορροφητήρας στο σπίτι μου, καίει μια λάμπα κάθε 2 μέρες σου κάνω άγαλμα :P

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα