ALX™

Φρένα Αλλαγή υγρών φρένων χωρίς την ανάγκη εξαέρωσης.©


135 μηνύματα σε αυτό το θέμα

BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Nα άλλη μια δουλίτσα που χρειάζεται να γίνεται μία φορά τον χρόνο στην μοτοσυκλέτα μας, και τρέχουμε στον μάστορα να την κάνουμε γιατί μας φαίνεται...βουνό!

Κι όμως ΔΕΝ είναι βουνό! Λίγη προσοχή θέλει και γίνεται πολύ εύκολα.

(Βασική προϋπόθεση για να κάνουμε αυτή την εργασία, είναι να έχουμε αλλάξει πριν τα τακάκια μας με καινούρια)

Για όσους δεν ξέρουν πως, μπορούν να δουν αυτόν τον οδηγό που έχω φτιάξει εγώ παλιότερα >>> Αλλαγή μπροστινών τακακιών ή σε αυτόν που έχει φτιάξει ο συμφορουμίτης IoannisPanagiotidis >>> Αλλαγή πισινών τακακιών

Αφού εξοπλιστούμε λοιπόν με τα απαραίτητα πράγματα, (καφεδάκι, κινητό να παίζει mp3, tongue.gif αλλά και τα κατάλληλα εργαλεία) ξεκινάμε την διαδικασία.

Υλικά που θα χρειαστούμε

Ένα καινούριο και σφραγισμένο μπουκαλάκι υγρών φρένων του DOT που παίρνει η μοτοσυκλέτα μας. (Συνήθως είναι DOT 4)

Ένα διάφανο λαστιχένιο σωληνάκι με μήκος τουλάχιστον μισού μέτρου και εσωτερικής διαμέτρου περίπου όσο και το καλαμάκι του φραπέ.

Ένα δοχείο που θα μαζευτούν τα παλιά υγρά που θα αλλάξουμε.

Δυο τρία πανιά (το ένα καθαρό...για τα άλλα δεν μας νοιάζει)

Eργαλεία που θα χρειαστούμε

Mια σειρά άλεν ή ένα σταυρωτό κατσαβίδι γιατί συνήθως οι βίδες του καπακιού (αν δεν είναι πλαστικό βιδωτό καπάκι) είναι με αλενόβιδες ή με σταυρωτές βίδες (αναλόγα τη μοτοσυκλέτα).

Γερμανοπολύγωνα κλειδιά Νο10 Νο11 ή το πολύ Νο12 (σπάνιο) για τους εξαερωτήρες. (Στο 1150GS είναι Νο11)

Κατ' αρχήν εκεί που θα δουλέψουμε πρέπει το έδαφος να είναι επίπεδο χωρίς κλίσεις κι αυτό γιατί θα επηρεάσει την σωστή πλήρωση με υγρά του δοχείου των υγρών φρένων. Βρίσκουμε επίσης έναν τρόπο να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα περιστραφεί το τιμόνι κατά λάθος την στιγμή που έχουμε αφαιρέσει το καπάκι του δοχείου υγρών, γιατί θα χυθούν τα υγρά. (πιο κάτω θα δείτε τι έκανα εγώ για να εξασφαλίσω την σταθερότητα του τιμονιού)

Κάτι άλλο πολύ σημαντικό που δεν πρέπει ποτέ να το ξεχάσουμε, είναι ότι τα υγρά φρένων αν πέσουν σε βαμμένη επιφάνεια της μοτοσυκλέτας, καταστρέφουν το χρώμα!!! Γι αυτό προσοχή!!! (αλλά αν σας πέσει κατά λάθος, σκουπίστε άμεσα με ένα υγρό πανί)

Επίσης πολύ σημαντικό είναι να μην πιέσετε σε καμία περίπτωση την μανέτα του φρένου πριν ολοκληρώσετε την διαδικασία και τοποθετηθεί το καπάκι του δοχείου ξανά στην θέση του!!!

Ξεκινάμε λοιπόν.

Τοποθετούμε την μοτοσυκλέτα στο κεντρικό σταντ (όσοι δεν έχετε, ας προσέχατε tongue.gif )

Τυλίγουμε το καθαρό πανί γύρω από το δοχείο των υγρών φρένων με τέτοιο τρόπο ώστε ακόμα και να μας στάξει υγρό απ έξω κατά την αφαίρεση του καπακιού , ή όταν βάζουμε υγρά, να μην τρέξει πάνω στις βαμμένες επιφάνειες.

Καθαρίζουμε προσεκτικά το δοχείο των υγρών φρένων ώστε να μην υπάρχει κάποιο σκουπίδι που μπορεί να πέσει μέσα στο δοχείο κατά την αφαίρεση του κουμπώματος.

post-46-1210072608_thumb.jpg

Στην συνέχεια ξεβιδώνουμε το καπάκι του δοχείου (στην δική μου περίπτωση είναι μεταλλικό καπάκι με 4 βίδες, σε εσάς μπορεί να είναι πλαστικό το δοχείο και να θέλει απλά ξεβίδωμα το πώμα του)

Εδώ ανοίγουμε το δοχείο. Προσέξτε το τυλιγμένο πανί γύρω του όπως είπα πιο πάνω.

post-46-1210072747_thumb.jpg

Κι εδώ είναι πλέον ανοιχτό

post-46-1210072831_thumb.jpg

Εδώ θα ζητήσω συγνώμη γιατί παρέλειψα να τραβήξω μια φωτογραφία την ελαστική μεμβράνη που βρίσκεται στο καπάκι, γιατί όταν αφαιρούσα το καπάκι, αυτή έμεινε πάνω σε αυτό και ξεχάστηκα. Εσείς λοιπόν, αν η μεμβράνη δεν μείνει πάνω στο καπάκι, την βγάζετε με προσοχή για να μην πεταχτούν σταγόνες υγρών, αλλά και να μην την σκίσετε.

Αφού λοιπόν έχουμε ανοίξει το δοχείο και έχουμε αφαιρέσει την μεμβράνη, πηγαίνουμε στην μία από τις δύο δαγκάνες (εκτός κι αν έχουμε μία) και προσαρμόζουμε το διάφανο σωληνάκι πάνω στον εξαερωτήρα που υπάρχει, και την άλλη άκρη του σωλήνα την βάζουμε μέσα στο δοχείο που έχουμε βρει για τα παλιά υγρά

post-46-1210073148_thumb.jpg post-46-1210073206_thumb.jpg

post-46-1210073242_thumb.jpg

Με το σωστό κλειδί, ξεσφίγγουμε τον εξαερωτήρα μία ολόκληρη στροφή από την στιγμή που θα ξεσφίξει και βλέπουμε ότι αρχίζουν να τρέχουν τα υγρά μέσα στο διάφανο σωληνάκι προς το δοχείο. Προσέξτε το χρώμα που έχουν τα παλιά υγρά γιατί θα σας χρειαστεί στην συνέχεια.

post-46-1210073441_thumb.jpg

Από δω και κάτω χρειάζεται προσοχή, γιατί αν ξεχαστούμε θα χάσουμε τον στόχο. Δηλαδή την αποφυγή της αναγκαστικής εξαέρωσης.

Κοιτώντας το δοχείο των υγρών, θα δούμε πως η στάθμη κατεβαίνει αργά και σταθερά. (Μην αγχωθείτε, η στάθμη κατεβαίνει πολύ αργά από την στιγμή που θα ξεσφίξετε τον εξαερωτήρα). Εμείς λοιπόν δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αφήσουμε το δοχείο να αδειάσει εντελώς. Μόλις κατεβαίνει περίπου στο 1/3 της χωρητικότητάς του, εμείς με το καινούριο μπουκαλάκι υγρών φρένων συμπληρώνουμε ξανά έως την ένδειξη Max του δοχείου μας.

post-46-1210077366_thumb.jpg

post-46-1210074455_thumb.jpg

Αυτό το κάνουμε μερικές φορές ώσπου να δούμε το χρώμα των υγρών μέσα στο διάφανο σωληνάκι να αρχίσει να γίνεται πιο διάφανο, πράγμα που σημαίνει πως τα καινούρια υγρά, έκαναν την διαδρομή τους και έφτασαν στην δαγκάνα με τα παλιά υγρά να είναι πια στο δοχείο που μαζεύονται.

post-46-1210077462_thumb.jpg

post-46-1210077420_thumb.jpg

Εδώ φαίνεται η πατέντα που σκέφτηκα για να ακινητοποιήσω το τιμόνι. Με δύο λάστιχα δεσίματος εκατέρωθεν wink.gif

post-46-1210077560_thumb.jpg

(η προσοχή που έπρεπε να δώσετε στο χρώμα των υγρών που έλεγα πιο πάνω όταν ξεκινούσαν τα παλιά υγρά να φεύγουν, είναι για να καταλάβετε πότε θα φτάσουν τα καινούρια υγρά στην δαγκάνα)

Κάνουμε ένα ακόμα γέμισμα με υγρά στο δοχείο μας και το αφήνουμε να αδειάσει για τελευταία φορά. Πριν αδειάσει εντελώς το δοχείο μας, σφίγγουμε τον εξαερωτήρα που έχουμε συνδεδεμένο το σωληνάκι και συμπληρώνουμε υγρά στο δοχείο υγρών μέχρι την ένδειξη max.

Aφαιρούμε το σωληνάκι από τον εξαερωτήρα, καθαρίζουμε ότι υπολείμματα έχουν μείνει πάνω του από υγρά και βάζουμε την τάπα του (αν έχει)

Η επόμενη παράγραφος αφορά μόνο όσους έχουν δύο δισκόφρενα

Τοποθετούμε το σωληνάκι στον εξαερωτήρα της δεύτερης δαγκάνας και ακολουθούμε την ίδια διαδικασία που κάναμε στην αρχή, μόνο που τώρα θα αφήσουμε να αδειάσει μόνο μία φορά το δοχείο υγρών της μοτοσυκλέτας.

post-46-1210077603_thumb.jpg

Είναι αρκετό για να φύγουν τα παλιά υγρά από εκείνο το κομμάτι του σωλήνα από την διακλάδωση μέχρι την δαγκάνα. Μόλις δούμε το καθαρό πλέον υγρό στο διάφανο σωληνάκι, σφίγγουμε τον εξαερωτήρα και συμπληρώνουμε την στάθμη των υγρών στο δοχείο μέχρι την ένδειξη max.

Aφαιρούμε το σωληνάκι από τον εξαερωτήρα. Σκουπίζουμε ότι υγρό έμεινε πάνω στον εξαερωτήρα και τον ταπώνουμε (αν έχει τάπα)

Στην συνέχεια και αφού έχουμε καθαρίσει την μεμβράνη του δοχείου, την τοποθετούμε πίσω στην θέση της, προσέχοντας να πατήσει σωστά παντού. Αφού βεβαιωθούμε ότι είναι οκ, βάζουμε και το καπάκι του δοχείου και το σφίγγουμε καλά. Σκουπίζουμε καλά ότι υγρό έχει ξεχειλίσει γύρω από το δοχείο (αν έχει ξεχειλίσει)

Στην συνέχεια τρομπάρουμε την μανέτα του φρένου μέχρι να επανέλθει η σωστή πίεση στο κύκλωμα κι έτσι ολοκληρώσαμε με επιτυχία την διαδικασία αλλαγής των υγρών φρένων απλά, χωρίς την ανάγκη εξαέρωσης του κυκλώματος!

Μια ελαστικότητα μη φυσιολογική που θα παρατηρήσουμε κατά το τρομπάρισμα, οφείλεται στα νέα τακάκια που τοποθετήθηκαν κι όχι στα υγρά των φρένων. Αυτή η ελαστικότητα θα χαθεί μετά τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνουμε οδηγώντας την μοτοσυκλέτα μας χρησιμοποιώντας τα φρένα μας, καθώς θα πατήσουν πλέον τα τακάκια σωστά. Αν η ελαστικότητα παραμείνει μετά από αρκετά χιλιόμετρα και δείτε πως το φρενάρισμα δεν είναι ικανοποιητικό, καλό θα είναι να κάνετε μια εξαέρωση στο κύκλωμα γιατί πιθανότατα αφήσατε και σας πήρε αέρα το ποτηράκι αφού άδειασε από υγρά. Μην μπερδευτείτε μόνο με την απόδοση των φρένων σας γιατί πάντα όταν αλλάζουμε τακάκια, και μέχρι να πατήσουν αυτά σωστά πάνω στις δισκόπλακες, το φρενάρισμα δεν είναι το μέγιστο δυνατό! Πράγμα που σημαίνει πως αμέσως μετά την αλλαγή τακακιών και την αλλαγή των υγρών, δεν πλακωνόμαστε στα γκάζια, αλλά οδηγούμε με μικρές ταχύτητες δοκιμάζοντας τα φρένα μας αν λειτουργούν σωστά.

(σημείωση 1: Επειδή δεν γνωρίζω αν αυτός ο τρόπος ισχύει και για μοτοσυκλέτες με συνδιασμένο σύστημα φρένων όπως το CBS της Honda σε κάποια μοντέλα, δεν θα πρότεινα να γίνει σε αυτά) To αυτό ισχύει και για τα συστήματα integral της BMW

(σημείωση 2: Όταν μιλάμε για εργασίες σε φρένα που σημαίνει ότι είναι άμεσης ζωτικής σημασίας, πρέπει να ξέρουμε τι κάνουμε και να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Αυτός ο οδηγός δεν προτρέπει αυτούς που δεν έχουν καμία τεχνική γνώση να κάνουν μόνοι τους μια σοβαρή αλλά εύκολη εργασία, αλλά είναι καθαρά ένα βοήθημα γι αυτούς που πιάνουν τα χέρια τους. Επίσης ως συγγραφέας του κειμένου, δεν φέρω καμία ευθύνη σε περίπτωση οποιουδήποτε λάθους γίνει από κάποιους κατά την διαδικασία με αποτέλεσμα την προβληματική λειτουργία των φρένων. Αν λοιπόν νομίζετε ότι δεν μπορείτε να το κάνετε, μην το επιχειρήσετε και απευθυνθείτε σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο)

Kαλή επιτυχία λοιπόν σε όσους το προσπαθήσουν. wink.gif

Αν παρόλη την προσοχή σας, κάνετε κάποιο λάθος και το κύκλωμα σας πάρει αέρα, μπορείτε να δείτε ΕΔΩ πως κάνουμε εξαέρωση.

Πάρτε κι ένα pdf που ανέβασα στο rapidshare, που μιλάει για αλλαγή υγρών σε ABS integral (αλλαγή και στο δοχείο του ABS)

https://rapidshare.c...rake_fluids.pdf

©ΑLX

Αρέσει σε 6 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Arai RX-7 GP

Δημοσιεύτηκε

Α Π Ι Σ Τ Ε Υ Τ Ο !!!!!!!!

η μηχανη του alx γυαλιζει,ειναι πεντακαθαρη!!!! :lol:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha FZ1 NAKED (1000cc) Ducati DIABLO 666 (TURBOcc)

Δημοσιεύτηκε

ΘΕΟΣ Αλεξανδρε!!!! :_thumbsup::_thumbsup::_thumbsup: ΠΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΛΥ ΚΑΛΟ!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW R 1200 GS BMW S1000 XR

Δημοσιεύτηκε

:meeting: ....απλα πραγματακια !...ομορφα και κατανοητα γραμμένα!.... λεπτομεριες που κανουν τη διαφορα σε μια απλη διαδικασια που ομως λογο της λειτουργίας της απαιτεί την προσοχη μας ......για την ασφαλεια μας!

μερακλης και λεπτομερής οπως παντα ALX !!!!

....respekt φιλε! :thumbsup1:

.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki DL 650 Vstrom HJC FS-10

Δημοσιεύτηκε

Παρα πολυ καλο......

εχω 2 ερωτησουλες :

1. ειναι απαραιτητο να αλλαζουμε τα υγρα καθε χρονο?

2. η εξαερωση πως γινετε ? γιατι την εχω πατησει παλια, ειχα παει να το παιξω εξυπνος και αδειασα ολα τα υγρα.

Και κατι που εχω ακουσει αλλα δεν ειναι διασταυρωμενο.

Αν ξεμινουμε σε καποια περιπτωση απο υγρα φρενων το καλυτερο που μπορουμε να κανουμε ειναι να βαλουμε

ούρα (προσοχη στον τονο ).

Εχει λενε σχεδον τις ιδιες ιδιοτητες με τα κανονικα υγρα φρενων, και τα εχουμε παντα μαζι μας .

για λυση αναγκης μιλαμε παντα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Παρα πολυ καλο......

εχω 2 ερωτησουλες :

1. ειναι απαραιτητο να αλλαζουμε τα υγρα καθε χρονο?

Ναι.Το γράφουν και τα μάνουαλ αυτό.

2. η εξαερωση πως γινετε ? γιατι την εχω πατησει παλια, ειχα παει να το παιξω εξυπνος και αδειασα ολα τα υγρα.

Κοίτα ΕΔΩ

Και κατι που εχω ακουσει αλλα δεν ειναι διασταυρωμενο.

Αν ξεμινουμε σε καποια περιπτωση απο υγρα φρενων το καλυτερο που μπορουμε να κανουμε ειναι να βαλουμε

ούρα (προσοχη στον τονο ).

Εχει λενε σχεδον τις ιδιες ιδιοτητες με τα κανονικα υγρα φρενων, και τα εχουμε παντα μαζι μας .

για λυση αναγκης μιλαμε παντα.

Αυτό για τα ούρα...δεν το ξέρω :P

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki DL650 BMW

Δημοσιεύτηκε

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ για το χρησιμο θεμα. :_rock-on:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha FZ6S

Δημοσιεύτηκε

Ακόμα ένας χρησιμότατος οδηγός :_thumbsup:

Αν η μοτοσυκλέτα έχει ακτινική τρόμπα με εξαερωτήρα τι προτείνεται? Ίδια διαδικασία ή εξαέρωση και στην τρόμπα καλού κακού?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW HP2 Sport (AX-1cc)

Δημοσιεύτηκε

Ψηλε το ελεγες και δεν σε πιστευα, τελικα η μηχανη σου γυαλιζει παλι :2funny:

Οσο για το ποστ...Μπραβο! Του χρονου ετοιμασου να κανεις διπλη δουλεια :lol:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Ψηλε το ελεγες και δεν σε πιστευα, τελικα η μηχανη σου γυαλιζει παλι :2funny:

Θες να πεις κάτι για την μηχανή μου? :yeahright:

:P

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW gs Shoei Hornet-DS

Δημοσιεύτηκε

..Μπραβο,ρε ΑLX! Χρησιμο θεμα! :_thumbsup:

(Αλλα, μιας και θα κανω και γω, τουτες τις μερες αλλαγη υγρων φρενων, κα εχω και υποβοηθησεις, και διπλο-τετραπλα κυκλωματα, και....και...

...Αντιπροσωπεια θα παω!! :P )

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
ποδαράτος (0cc) Shark RSF2i Aprilia Shiver GT

Δημοσιεύτηκε

Αν ξεμινουμε σε καποια περιπτωση απο υγρα φρενων το καλυτερο που μπορουμε να κανουμε ειναι να βαλουμε

ούρα (προσοχη στον τονο ).

Εχει λενε σχεδον τις ιδιες ιδιοτητες με τα κανονικα υγρα φρενων, και τα εχουμε παντα μαζι μας .

για λυση αναγκης μιλαμε παντα.

Σε φόρουμ BDSM το ξετρύπωσες αυτό; :P

Το υγρό φρένων έχει σημείο βρασμού πάνω από 200 βαθμούς Κελσίου. Τα ούρα είναι κατά βάση νερό, που βράζει στους 100. Τα υγρά φρένων είναι υδροσκοπικά, απορροφούν υγρασία από την ατμόσφαιρα και χαλάνε. Επίσης το νερό θα οξείδωνε το κύκλωμα των φρένων.

Οπότε είναι 100% χαζομάρα αυτό.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Οπότε είναι 100% χαζομάρα αυτό.

Εγώ φάνηκα πιο διακριτικός γι αυτό είπα δεν ξέρω :lol:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος Sprinter (119.7cc) X-LITE X-603 START N-COM Honda CBR600F4 (600cc)

Δημοσιεύτηκε

Α Π Ι Σ Τ Ε Υ Τ Ο !!!!!!!!

η μηχανη του alx γυαλιζει,ειναι πεντακαθαρη!!!! :lol:

όχι και πεντακάθαρη, η τάπα του εξαερωτήρα είναι βρώμικη :lol:

πλάκα κάνω. πραγματικά είναι σαν καινούργια η δαγκάνα. με αμμοβολή την καθάρισες...?

φαντάζομαι πως θα καθάριζες το όπλο σου στο στρατό.

πολλή καλή δουλειά φίλε. σε ευχαριστούμε :respekt:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki DL 650 Vstrom HJC FS-10

Δημοσιεύτηκε

Εγώ φάνηκα πιο διακριτικός γι αυτό είπα δεν ξέρω :lol:

Κι' ομως μου το ειχε πει παλια μηχανικος αυτοκινητων, απλα οποιον ρωταγα δεν το ειχε ξανακουσει.

καθολου απιθανο να ειναι βλακεια αλλα μιας και το εφερε η κουβεντα το ειπα.

Κατι παρομοιο ειναι λενε και για τον ιμαντα στα αυτοκινητα αν σου σπασει στον δρομο βαλε γυναικειο καλσον.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha Z125 Kawasaki z750 (750cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Παρα πολυ καλο......

εχω 2 ερωτησουλες :

1. ειναι απαραιτητο να αλλαζουμε τα υγρα καθε χρονο?

2. η εξαερωση πως γινετε ? γιατι την εχω πατησει παλια, ειχα παει να το παιξω εξυπνος και αδειασα ολα τα υγρα.

Και κατι που εχω ακουσει αλλα δεν ειναι διασταυρωμενο.

Αν ξεμινουμε σε καποια περιπτωση απο υγρα φρενων το καλυτερο που μπορουμε να κανουμε ειναι να βαλουμε

ούρα (προσοχη στον τονο ).

Εχει λενε σχεδον τις ιδιες ιδιοτητες με τα κανονικα υγρα φρενων, και τα εχουμε παντα μαζι μας .

για λυση αναγκης μιλαμε παντα.

Για το πρωτο ερωτημα!! Πρεπει γιατι καποια στιγμη δεν θα πιανουν τα φρενα σου!! και ετσι οταν θα πατας το φρενο και δεν θα πιανει θα μπαίνει αερας και τοτε θα χρειαζεται εξαερωση!!

για το δευτερο ερωτημα!!

Πρεπει να μισο-βγαλεις την βιδα που εχει το φρενο και να πατας ταυτοχρονα σιγα σιγα το μπροστινο φρενο και να παιζεις με την βιδα δεξια-αριστερα!! (αν θυμαμαι καλα ετσι περιπου ειναι ο τροπος και μετα βαζεις τα υγρα του φρενου και θα πατας αρκετες φορες το φρενο μεχρι να βρει τα υγρα και να λευτουργησει κανονικα!!!) καπως ετσι ειναι ο τροπος αλλα δεν βαζω το χερι μου στην φωτια!!

Τροποποιήθηκε από τον KostaZ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki GSXRTLXRVYZNSR Suzuki Το εχω

Δημοσιεύτηκε

B) Πολυ οργανωμενο το αρθρο σου ALX.Δυο παρατηρησεις μονο....

1)Μπορουμε να αλλαξουμε υγρα φρενων αν εχουμε φθαρμενα τακακια,αρκει να προσεξουμε τα καινουργια να φτασουν στην ιδια σταθμη με τα παλια υγρα..

2)Το συστημα της BMW που δειχνεις ειναι πολυ διαφορετικο απο τις αλλες μοτο ALX.Η αντλια του BMW κανει εξαερωση ουσιαστικα μονη της,γιατι εχει δυο τρυπες το ποτηρακι μεσα αν προσεξες,ενω στις λοιπες μοτο,χρειαζοντε περισσοτερες επαναληψεις στο πατημα ωστε να βγει ολος ο αερας εξω..

3)Τα φρενα με ABS χρειαζοντε και εξαερωση στον κατανεμιτη του ABS που βρησκετε κατω απο τη σελα σου.Χωρις να κανεις εξαερωση σ,αυτην την κεντρικη μοναδα,δεν κανεις τιποτα.Την ειχα πατησει κι'εγω οταν αλλαξα υγρα στο 1150.Και φανταζομε το ιδιο υσχειει και για ολες τις μοτο με ABS.

Αυτα.Ελπιζω να βοηθεισα :_rock-on:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Όταν δεν αφήσεις να μπει αέρας στο κύκλωμα (με τον τρόπο που περιγράφω) δεν χρειάζεσαι εξαέρωση. Άλλο να βγάλεις εντελώς τα υγρά κι άλλο όπως το περιέγραψα εγώ. Ο τρόπος μου είναι γι αυτόν ακριβώς τον λόγο. Να μην χρειαστείς εξαέρωση!

Όσο για την πρώτη σου παρατήρηση, ήθελα να το γράψω αυτό,αλλά καλό θα ήταν να το κάνουν όσοι θέλουν με καινούρια τακάκια.Πιο εύκολο και χωρίς λάθη.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki GSXRTLXRVYZNSR Suzuki Το εχω

Δημοσιεύτηκε

Όταν δεν αφήσεις να μπει αέρας στο κύκλωμα (με τον τρόπο που περιγράφω) δεν χρειάζεσαι εξαέρωση. Άλλο να βγάλεις εντελώς τα υγρά κι άλλο όπως το περιέγραψα εγώ. Ο τρόπος μου είναι γι αυτόν ακριβώς τον λόγο. Να μην χρειαστείς εξαέρωση!

B) Αυτο υποστηρηξα κι'εγω στο συνεργειο,αλλα οταν δεν δουλευει το ABS,τα υγρα μες στη μοναδα,παραμενουν στασιμα,οποτε εχουν μεινει τα παλια μεσα,φιλε.Να φανταστεις,αυτο μου τα ειπαν στην επισημη αντιπροσωπια και η εργασια για απαερισμο της μοναδας,κοστιζει 120 ευρω.

:ranting3::ranting3:

Όσο για την πρώτη σου παρατήρηση, ήθελα να το γράψω αυτό,αλλά καλό θα ήταν να το κάνουν όσοι θέλουν με καινούρια τακάκια.Πιο εύκολο και χωρίς λάθη.

B) Εχεις απολυτο δικιο :_rock-on:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW R 1200 GS BMW S1000 XR

Δημοσιεύτηκε

....

3)Τα φρενα με ABS χρειαζοντε και εξαερωση στον κατανεμητή του ABS που βρίσκετε κατω απο τη σελα σου.Χωρις να κανεις εξαερωση σ,αυτην την κεντρικη μοναδα,δεν κανεις τιποτα.Την ειχα πατησει κι'εγω οταν αλλαξα υγρα στο 1150.Και φανταζομε το ιδιο υσχειει και για ολες τις μοτο με ABS.

...

τελικα βρε παιδια προσπαθω να βρω στο δίκτυο πληροφοριες καθοτι εχω μπερδευτεί λιγο ,και ρωταω μονο για τα μηχανακια με ABS ...

...ποσα κυκλωματα ειναι ?....ειναι οντως 2 διαφορετικα ?...δηλαδη οταν ξεκινανε τα υγρα απο πανω απ το ποτηρακι ....πανε κατευθείαν στις δαγκανες των φρενων ή περνάνε πρωτα μεσα απ τη μοναδα του ABS!....θελω να ξεκινήσω και γω αυτη την αλλαγη των υγρων αλλα διαβαζω οτι οι εκδοσεις με ABS πρεπει να γινουν στο συνεργείο της BMW αυστηρα!..και οτι πρεπει να μπουν με τον ελέγχο απο εγκεφαλο και να δωσει αναλογες πιεσεις και μπλα..μπλα...μπλα..μπλα!

...παντα πιστευα οτι μονο τα ενδεχόμενα ηλεκτρονικα προβληματα θα με αναγκαζαν να δωσω τη GS μου στα χερια του συνεργείου και τωρα μου την δινει που καταλαβαινω οτι για κατι τοσο απλο οσο η αλλαγη των υγρων ..... αναγκάζομαι παλι να τα ..."σταξω"!

......... <_<

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW gs Shoei Hornet-DS

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

τελικα βρε παιδια προσπαθω να βρω στο δίκτυο πληροφοριες καθοτι εχω μπερδευτεί λιγο ,και ρωταω μονο για τα μηχανακια με ABS ...

...ποσα κυκλωματα ειναι ?....ειναι οντως 2 διαφορετικα ?...δηλαδη οταν ξεκινανε τα υγρα απο πανω απ το ποτηρακι ....πανε κατευθείαν στις δαγκανες των φρενων ή περνάνε πρωτα μεσα απ τη μοναδα του ABS!....θελω να ξεκινήσω και γω αυτη την αλλαγη των υγρων αλλα διαβαζω οτι οι εκδοσεις με ABS πρεπει να γινουν στο συνεργείο της BMW αυστηρα!..και οτι πρεπει να μπουν με τον ελέγχο απο εγκεφαλο και να δωσει αναλογες πιεσεις και μπλα..μπλα...μπλα..μπλα!

...παντα πιστευα οτι μονο τα ενδεχόμενα ηλεκτρονικα προβληματα θα με αναγκαζαν να δωσω τη GS μου στα χερια του συνεργείου και τωρα μου την δινει που καταλαβαινω οτι για κατι τοσο απλο οσο η αλλαγη των υγρων ..... αναγκάζομαι παλι να τα ..."σταξω"!

......... <_<

..Γιαννη, ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ!να βαλεις χερι μονος σου!! στο μηχανακι "μας"!! (με το σερβομηχανισμο)

Αν προκειμενω, τα κυκλωματα ειναι 4! και οχι δυο (μπρος πισω) οπως στα αλλα μηχανακια! (καθ'οσον τα κυκλωματα περνανε απ το σερβομηχανισμο, οπως λεμε.. αρα 2x2..)

Θελει τσεκαρισμα προσεκτικο, και ΜΟΝΟ! με το προγραμμα της "μαμας".. (Δυο ωρες μου πηρε, να βλεπω να το κανουν, κοιτωντας τις μετρησεις στην οθονη..)

Πηγαινε εκει που "πρεπει", στο συγκεκριμενο θεμα.. :/

Τροποποιήθηκε από τον black_hawk

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW R 1200 GS BMW S1000 XR

Δημοσιεύτηκε

..Γιαννη, ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ!να βαλεις χερι μονος σου!! στο μηχανακι "μας"!! (με το σερβομηχανισμο)

....

Πηγαινε εκει που "πρεπει", στο συγκεκριμενο θεμα.. :/

OK φιλε!!!! :yes: ....ειχα ξεχασει και αυτο το servo γ@μωτο !!!...σε μερικες μερες θα ξεκινουσα ενα σερβις των 20.000χιλ. και μεσα σε ολα ειχα σκοπο να αλλαξω και αυτα!

....εκτος των υγρων φρενων λοιπον!!! :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Γιάννη δεν ξέρω τι παίζει με το σέβρο στις μοτοσυκλέτες της BMW. Αν δεν υπήρχε αυτό θα σου έλεγα go on γιατί είναι πολύ απλό όπως το περιγράφω. Ίσως δεν υπάρχει πρόβλημα όμως να τα αλλάξεις παρόλο το σέβρο! Και στα αυτοκίνητα που έχουν αυτό το σύστημα εδώ και πάαααααρα πολλά χρόνια, με τον ίδιο τρόπο αλλάζεις τα υγρά.

Να μπει στον εγκέφαλο το μηχανάκι για να αλλάξεις υγρά φρένων? :wacko:

Η μέθοδος αυτή που περιγράφω εγώ είναι εν μέρη η αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων. Ανοίγεις από κάτω και συμπληρώνεις από πάνω. Όπου δηλαδή υπάρχει υγρό θα αναγκαστεί να φύγει προς τα κάτω και στην θέση του θα έρθει το καινούριο υγρό που θα έρθει από το ποτηράκι.Αν και όπως είπα δεν ξέρω πως λειτουργεί το σέβρο της BMW (αν και φαντάζομαι όπως και στα αυτοκίνητα θα είναι) δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα στην αλλαγή των υγρών. Το σέβρο είναι απλά μια μηχανική αντλία η οποία μετά από ηλεκτρική διέγερση που παίρνει από την μανέτα ή το πεντάλ, αυξάνει την πίεση στο κύκλωμα των φρένων χωρίς εσύ να χρειάζεται να βάλεις μεγάλη δύναμη στην μανέτα ή στο πεντάλ.

Στα αυτοκίνητα όταν φρενάρουμε χωρίς να είναι σε λειτουργία ο κινητήρας, παρατηρούμε ότι τα φρένα δεν "πιάνουν" καλά έως και καθόλου.(όπως και στην BMW σου δηλαδή) Αυτό οφείλεται στο ότι δεν λειτουργεί η υποβοήθηση των φρένων η οποία σε όλα τα αυτοκίνητα είναι υδραυλική.

Τώρα...πως λειτουργεί το σύστημα σέβρο? Η υποβοήθηση πολλαπλασιάζει τη δύναμη που ασκείται στο πεντάλ από τρεις έως πέντε φορές. Για να λειτουργήσει χρειάζεται υποπίεση η οποία παρέχεται είτε απευθείας από τον κινητήρα κατά τη φάση εισαγωγής, είτε από χωριστή αντλία. Η κατανομή της πίεσης μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών γίνεται από τις βαλβίδες κατανομής που μεταβάλλουν το μοίρασμα έτσι ώστε να μην επηρεάζεται το βάρος φόρτωσης του αυτοκινήτου.

O μηχανισμός υποβοήθησης των φρένων, το σεβρό, φροντίζει έτσι ώστε να πολλαπλασιάζει τη δύναμη που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ των φρένων. Η υποβοήθηση κενού προέρχεται από τον κινητήρα κατά τη φάση εισαγωγής του και δημιουργείται σε έναν κυλινδρικό θάλαμο με περίβλημα μεμβράνης.

Βασικό εξάρτημα κάθε υδραυλικού συστήματος φρένων είναι ο κεντρικός κύλινδρος (σεβρό). Αποτελείται βασικά από δύο κυλίνδρους, ο καθένας από τους οποίους τροφοδοτεί ένα κύκλωμα. Οταν πατάμε το πεντάλ του φρένου, μετακινούμε μέσω του μηχανισμού υποβοήθησης το έμβολο του κεντρικού κυλίνδρου, ωθώντας το υγρό προς τους κυλίνδρους των δαγκανών.

Ενα δοχείο συλλογής του υγρού φροντίζει έτσι ώστε να υπάρχει πάντα η ενδεδειγμένη ποσότητα υγρού στο κύκλωμα.

Ο διπλός κεντρικός κύλινδρος τροφοδοτεί δύο ξεχωριστά κυκλώματα έτσι ώστε σε περίπτωση που υπάρξει βλάβη στο ένα κύκλωμα να υπάρχει η δυνατότητα φρεναρίσματος. Στα οχήματα με το μεγαλύτερο βάρος στον μπροστινό άξονα προτιμάται η διαγώνια διάταξη των κυκλωμάτων όπου το κάθε ένα ενεργοποιεί ένα εμπρός και το διαγώνια αντιδιαμετρικό πίσω φρένο.

Αυτά ισχύουν για τα αυτοκίνητα, για τις μοτοσυκλέτες της BMW πρέπει να το ψάξεις μήπως διαφέρει κάπου.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki V-Strom Ducati Multistrada (1200cc)

Δημοσιεύτηκε

Μπράβο Άλεξ, ωραίο το άρθρο. Εμένα το manual λέει κάθε 24.000 χλμ αλλαγή τα υγρά των φρένων αλλά δεν έχω αξιωθεί μέχρι στιγμής να τα αλλάξω. Θα γίνει όμως πάραυτα μιας και το έχω στο πρόγραμμα. Για το πίσω δισκόφρενο είναι η ίδια διαδικασία?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW R 1200 GS BMW S1000 XR

Δημοσιεύτηκε

......

......... :worshippy:

...σε ευχαριστω φιλε για τις πληροφοριες !...θα συνεχισω να το ψαχνω μηπως και βρω κατι ακομα πιο συγκεκριμενο για το δικο μου μοντελο!

...... :thumbsup1:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα