tasis

Μέλη
  • Δημοσιεύσεις

    162
  • Εγγράφηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Πόντοι

16 Good

1 Παρακολουθητής

Σχετικά με το μέλος tasis

  • Κλάση
    Γυρνάει δεν γυρνάει
  • Γενέθλια 01/29/85

Μέθοδοι Επικοινωνίας

  • MSN
    tasis2@hotmail.com
  • ICQ
    0

Άλλα Στοιχεία

  • Φύλο
    Άνδρας
  • Τόπος
    Μέγαρα

Η Μοτοσικλέτα μου

  • myBike: Κατασκ/ής
    Honda
  • myBike: Μοντέλο
    CBR 400 RR

Ο Εξοπλισμός μου

  • Κράνος
    AGV Air Tech

Η Μοτοσικλέτα των Ονείρων μου

  • dreamBike: Κατασκ/ής
    Honda
  • dreamBike: Μοντέλο
    NSR 500
  • dreamBike: Κυβισμός
    500

Πρόσφατοι επισκέπτες στο προφίλ

562 προβολές προφίλ
  1. mesastou σε καμία περίπτωση δεν είπα ότι διαφωνούμε, απλά αυτά που γράφω ή δεν τα καταλαβαίνεις όπως τα γράφω, λόγω του ύφους μου μερικές φορές, η σε έχω μπερδέψει με αυτά που γράφω. Αυτό το λέω φιλικά, εις περίπτωσην που σου φάνηκε ότι το λέω με επιθετικό ύφος. Συζήτηση κάνουμε, δεν τσακωνώμαστε, αυτός είναι και ο ρόλος των φόρουμ άλλωστε... Αυτό που λέω ότι το 10-30 με το 10-40 στο κρύο, ότι συμπεριφέρονται το ίδιο, αν δεις εδώ --> http://www.redlineoil.com/content/files/tech/Motor%20Oil%20Product%20Data.pdf θα δεις και μόνος σου ότι στους -25 βαθμούς έχουν την ίδια ρευστότητα. Αν το ψάξεις καλά, θα δεις ότι όντως έτσι είναι, και παρατήρησε ότι δεν είναι σε όλα το ίδιο,μιας και κάποια άλλα τα μετράνε σε άλλους βαθμούς. mesastou says : '' Π.χ. Σύστημα ψύξης & λίπανσης δεν είναι ανεξάρτητα κυκλώματα, υπάρχει μεγάλη μεταφορά θερμότητας μεταξύ τους. (δεν λέω ότι έγραψες κάτι τέτοιο, απλά το θέτω έτσι για έμφαση). '' Εσύ μπορεί να το έγραψες έτσι για έμφαση, αλλά δεν ισχύει κάτι τέτοιο, και μπερδεύονται και οι υπόλοιποι ... Επίσης " Δεν μπερδεύτηκα, 10w30 είναι διαφορετικό από 10w40 κρύο. Δεν ισχύει το «Και τα 2 όμως σε χαμηλες θρμ/σίες, θα συμπεριφερθούν σαν 10w». Έγραψα και πως μπορείς να το επιβεβαιώσεις." Αν δεις καλύτερα το διάγραμμα που παρήθεσες, επαναλαμβάνω, δώσε προσοχή στην γραμμή CCS Viscocity,Poise, @ C. Δηλαδή και πάλι στο κρύο το 10-30 με το 10-40 συμπεριφέρονται το ίδιο. Όλα αυτά φιλικά, Κάτι τελευταίο. Κακώς σας μπρίζωσα τόσο άσχημα με τα λάδια. Τώρα μου γίνατε όλοι τσακάλια και δεν σας προλαβαίνω... Όμως μέσα μου, κατά βάθος χαίρομαι, μιας και δεν είμαι άτομο που κρατάει την γνώση κρυφή-για παρτυ του. Καλύτερα να ξέρεις και αν ελίσσεσαι, παρά να σου πουλάνε φούμαρα... Μπράβο σε όλους εσάς που το πήρατε τόσο ζεστά το θέμα. Και τώρα σας χαιρετώ, πάω να αλλάξω λάδια στα δικά μου...
  2. Πάρε ένα GLX 50άρι, όπου και σκυλιά είναι και υπάρχουν ανταλλακτικά φθηνά. Και μετά από άλλα παπιά της Honda, παίρνεις ότι θέλεις, πχ μπροστινό από αστρα, ψαλίδια κλπ. Και ότι χρειαστείς εδώ είμαι...
  3. markman ξεκίνα βοηθώντας με, να καταλάβω σε τί ακριβώς θέλεις τεκμηρίωση για τον μπόξερ, αφού όπως λες με τα μοτούλ όλα οκ. lakonas επειδή δεν ξέρω σε τί κατάσταση είναι το μοτέρ σου, θα ξεκινήσω από τα βασικά. Το ότι τα αλλάζεις κάθε 2.500 χιλιόμετρα είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις. Αν αλλάζεις κάθε φορά και το φίλτρο, και όχι κάθε δεύτερη αλλαγή, τότε συγχαρητήρια, έχετε ένα υγιές μοτέρ, ακόμα και με 80.000 χιλιόμετρα. Να σου πω την αλήθεια, εντελώς φιλικά, από την χρόνια εμπειρία μου πάνω στο θέμα λίπανσης, έχω διαπιστώσει ότι δεν φταίνε τα λάδια, ούτε η σκληρή χρήση που κάνουμε. Το μόνο λάθος που κάνουμε είναι ότι ζητάμε από ένα λιπαντικό να κρατήσει της ιδιότητές του, για 300.000 χιλιόμετρα. Βασικά, εάν σεβαστείς το μηχανάκι και τα λεφτά που το αγόρασες, αν κάνεις το ίδιο για τον κατασκευαστή μέσω του εγχειριδίου χρήσης, τότε ότι άλλο και να κάνεις συγχωρείται. Έχω συναντήσει καύτες, πραγματικούς καύτες όμως, με μοτέρ που σκίζουν. Όμως μετά από κάθε ανάκριση που τους κάνω, πάντα μα πάντα, όλοι στο ίδιο καταλήγουν. "Το ζεσταίνω βασανιστηκά αργά, το κρυώνω επίσης αργά, και αλλάζω λάδια στο μισό που προτείνει ο κατασκευαστής, και παρόλο το κάψιμο που του ρίχνω, σε σχέση με άλλα μηχανάκια φίλων μου, το δικό μου δεν λέει να πέσει σε απόδοση". Και όντως έτσι είναι. Δηλαδή στο θέμα μας επιτέλους, φίλε λάκωνας, για ένα Freewind, 80.000 χιλιομέτρων, εγώ προσωπικά δεν θα ξέφευγα από το 10w-40 του κατασκευαστή ακόμα και με τα χιλιόμετρά σου. Μιλάμε πάντα για ένα καλό ημισυνθετικό, μιας και για μονοκύλινδρο-αερόψυκτο, θα του είναι μια χαρά. Ακόμα και φουλ συνθετικό 10w-40 να βάλεις, πάλι δεν τρέχει τίποτα. Αρκεί να έχει προδιαγραφές SF ή SG. Τώρα συγκεκριμένη μάρκα δεν μπορώ να σου συνιστήσω, για ευνόητους λόγους. Κάποιες μάρκες για τέτοιες περιπτώσεις είναι η AGIP, Repsol, Castrol, Spectro, Ipone, Elf και Penzzoil. Αυτά είναι τα πιο δοκιμασμένα και κέρδισαν με την αξία τους. Τώρα το πιο βολεύεται πιο καλά εκεί μέσα, είναι του τύπου "trial and error".
  4. masestou, σόρρυ φίλε, η παράθεση που κάνεις από το άλλο φόρουμ, είναι κάτι μεταξύ ξερόλα και συζήτηση καφετέρειας. Σόρρυ αλλά δεν πείθει. Επίσης παρατηρώ ότι άλλα γράφω και αλλιώς τα καταλαβαίνεις. Αν γράφω με μυστήριο τρόπο, πες το μου να το αλλάξω αμέσως. Το παραφλού, ψύχει αλλά όχι με την λογική που εννοείς,μιας και αφου το παραφλού μπαίνει στο ψυγείο,αποβάλλει θερμότητα, άρα μειώνεται και η θερμοκρασία του, μπαίνει πιο κρύο στο μπλοκ κλπ. Εννοώ ότι το ο ρόλος του παραφλού είναι να κρατάει τα υδροχιτώνια σε σταθερή θερμοκρασία. Τον κινητήρα στο εσωτερικό, όπου εκεί έχεις τρελές θερμοκρασίες, δηλαδή χώρο κάυσης-χιτώνιο-πιστόνια, εκεί χρειάζεσαι το λάδι να παραλάβει την θερμότητα. Κάποιο φίλμ λιπαντικού μένει στο χιτώνιο,ψύχει και στην συνέχεια καίγεται, και φεύγει μαζί με τα καυσαέρια. Όμως το λάδι ψύχει τα πιστόνια, κυλινδροκεφαλή κλπ, μιας και εκεί μέσα κολυμπάνε όλα στο λάδι, το οποίο επιστέφει στο κάρτερ. Και επαναλαμβάνω, το ότι ανάβει ο ανεμιστήρας, δεν σημαίνει ότι ζορίζεται το κύκλωμα ψύξης, παρά είναι σαν βάζεις το κλιματιστικά να φυσάει πιο πολύ. Με πιο απλά λόγια, που να ζοριστεί το παραφλού, αφού βρίσκεται πάντα από 70-95 βαθμούς;;; Με την ευκαιρία και το παραφλού θέλει αλλαγή κάθε 2 περίπου χρόνια, αλλά δεν νομίζω να το έχετε αλλάξει οι περισσότεροι εδώ μέσα... Το λάδι όμως δουλέυει από 80-140 κάποιες φορές... 80 είναι σε χαλαρή βόλτα μες την πόλη, 95 σε ταξίδι και 130 σε σκίσιμο παρατεταμένο για να βγάλεις τελική στο μηχανάκι. Κάτι ακόμα. Ένα 10w-30 με 10w-40, στο κρύο ξεκίνημα, είναι ακριβώς το ίδιο. Εδώ ίσως να μπερδεύτηκες.... Στο ότι είναι ταρζάν αυτοί που το αλλάζουν με πιο χοντρό από αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής, συμφωνώ 100.000.000 φορές μαζί σου. Το πιο χοντρό που νομίζουν ότι προστατεύει καλύτερα, όντως προστατεύει, αλλά μόνο σε συνθήκες MOTO-GP. Δηλαδή σε εμάς ποτέ. Αντιθέτως, τον ξεχαρβαλώνει, διότι το παχύρευστο λάδι, δεν εισέρχεται στις ανοχές με την ίδια ευκολία, που εισέρχεται το λάδι που έκατσε 2 χρόνια να μελετήσει, ο κατασκευαστής. Άρα η συμπίεση θα πέσει πολύ σύντομα, και από ένα σημείο και μετά, θα λειτουργεί σωστά μόνο με το χοντρό λάδι, μιας και θα φαγωθούν οι επιφάνειες, τόσο που πλέον το λάδι θα μπορεί να εισέρχεται στις αυξημένες ανοχές. Όμως οι χαρακιές λόγω ελλειπούς λίπανσης θα έχουν ήδη δημιουργηθεί οπότε γειά σας. Η μόνη περίπτωση όπου μπορείς να πας σε πιο χοντρό λάδι, είναι εάν έχεις ένα μοτέρ με 250.000 χιλιόμετρα, και πλέον οι ανοχές είναι πολύ μεγάλες, τόσο που το "λεπτό" λάδι του κατασκευαστή, επειδή είναι πολύ λεπτόρευστό, εισέρχεται στις ανοχές και τις ξεπερνάει--βλέπε -> πάει στο θάλαμο καύσης!!! Οπότε το πιο παχύρευστο λάδι, δεν θα είναι τόσο "ευκίνητο" ας πούμε, και δεν θα προλάβει να ανέβει και αυτό στο χώρο καύσης, γιατί το έμβολο θα έχει αλλάξει ήδη θέση. Αυτό ήταν και είναι μια πολύ καλή ελληνική πατέντα για μοτέρ 20ετίας και άνω, και μάλιστα με ποσοστό επιτυχίας 95%. Το υπόλοιλο 5% είναι τα RX7 I,II, και III, και κάτι RX4 και RX5. Καλή λίπανση!!!
  5. Ο Ravendark φίλε έχει λιώσει στο διάβασμα!!! mesastou κάνεις λάθος φίλε μου. Το λάδι ψύχει τον κινητήρα, και το παραφλού, απλά προστατεύει από υπερθέρμανση, την κεφαλή και το μπλοκ. Μόνο για μην ραγίσει κάτι από αυτά. Δυστυχώς όλοι μας έχουμε την εντύπωση ότι το λάδι δεν έχει τον πρωταγωνιστικό αυτό ρόλο. Στην κίνηση το κύκλωμα ψύξης, δεν δοκιμάζεται καθόλου. Δεν έχει ροή αέρα, στις κυψέλες του ψυγείου; No problem έχει και ανεμιστήρα. Αντιθέτως το λάδι, αν εξαιρέσεις κάποιες διατάξεις 1000 RR, τα βρίσκει σκούρα στην κίνηση, μιας και αυτό που λέμε καρτερ, είναι από αλουμίνιο για απαγωγή και στην συνέχεια, απόρριψη θερμικής ενέργειας στο περιβάλλον. Ναι μόνο που αυτό αντί για ανεμιστήρα, έχει τον άνεμο και εσένα,που περιμένει να το τρέξεις... Θα συμπληρώσω το πιο σημαντικό που ξέχασε ο ravendark. Το λάδι ψύχει και τα έμβολα...
  6. Φίλε pantheman, για το τρανσαλπ, προτού δικάσουμε, βάλε τα παλιά σου λάδια, κάνε ακριβώς το ίδιο και δες τί παίζει με το πατινάρισμα και αν τσιμπήσει λάδι. Ένα ενδεχόμενο είναι λόγω χιλιομέτρων να συμβαίνει αυτό, στο τσίμπημα εννοώ, αλλά δες και το ενδεχόμενο μήπως ο "άλλος" δεν έβαλε την σωστή ποσότητα, και αν εσύ στην αλλαγή το μέτρησες ακριβώς, και πώς έβγαλες όλο το λάδι και τέλος έχε στο νου σου και το λάδι που έχει το φίλτρο. Τώρα όσο για το CBF, το μοτέρ σου δεν είναι σχεδιασμένο για 180 άλογα κλπ, μπορεί να είναι ίδιο σε πολλά πράγματα όπως η όψη, η διάμετρος εμβόλων και διαδρομή, σκέψου όμως ότι οι εκεντροφόροι, ο χρονισμός αυτών, το αβάνς, η επιφάνεια του πιστονιού, το κύκλωμα λίπανσης,ψύξης και ένα ακόμα σωρό πράματα, περίπου στα 80 είναι έτσι για την ιστορία. Και μην ξεχνάς ότι το CBF σχεδιάστηκε να αποδίδει πολύ ροπή από χαμηλά, ενώ το RR σχεδιάστηκε με γνώμονα την ιπποδύναμη, λόγω στροφαρίσματος. Και ένα σκασμό ακόμα πράγματα. Άρα λοιπόν, αυτά τα 2 μοτέρ δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους... Σόρρυ αν στο χάλασα... Ο κατασκευαστής απλά προτείνει ένα λιπαντικό, και ο μαρκετίστας συνιστά το "τάδε" που έχει σύμβαση συνεργασίας κλπ. Συγκεκριμένα το CBF βολεύεται και με ημισυνθετικό, αν και πέρα από την πλάκα, τα ημι με τα φουλ έχουν ίδια τιμή με απόκλιση 5-10%. Το να προχωρήσεις σε φουλ συνθετικά, μόνο καλό θα του κάνει, μιας και το λάδι, έχει καλύτερες ιδιότητες και προσφέρει μακροζωία στο ίδιο το λάδι πρωτίστως. Πάλι δηλαδή μπλέξαμε τα μπούτια μας... Τώρα όσο για το πατινάρισμα,το μόνο που πάει το μυαλό μου, είναι να είχες καργαρισμένη την ντίζα, γιατί όσο τρώγονται οι δίσκοι, όλο και πιο χαμηλά αποσυμπλέκει, μέχρις ότου σταματήσει να αποσυμπλέκει γενικότερα. Μήπως λοιπόν την είχες καργαρισμένη, και μετά την αλλαγή δίσκων, αυτό το καργάρησμα, δεν αποσύμπλεκε τελείως ;;; Η άλλη υπόθεση είναι να είσαι επηρρεασμένος από αυτά που λέμε και σου φάνηκε. Αν ούτε αυτό τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά, μιας και αποκλείεται από ένα λάδι να άρχισε να πατινάρει. Εκτός και αν έβαλες λάδι αυτοκινήτου, βασικά "αυτός" ο καινούριος... Τυχαίνουν σε όλους μας. Περιμένουμε επεξηγήσεις...
  7. Alx δεν εννοούσα ρε φίλε ότι είσαι πραγματικά τσιγγούνης :P Απλά για του φίλου μας ο κατασκευαστής προτείνει ένα σχεδιάγραμμα και αποφασίζεις εσύ τη λάδι βάζεις. Το 15-50 που προτείνει είναι ημισυνθετικό... Και φυσικό είναι οι μπόξερ με τα λεπτά λάδια να τσιμπάνε,αλλά δεν ξέρω και την χρήση που τρώνε για να εκφέρω γνώμη. Πάντως εγώ όσους ξέρω με GS ποτέ κανείς δεν μου είπε κάτι για συμπλήρωμα. Εδώ λοιπόν δεν μπορώ να πω κάτι σίγουρα. Εξάλλου το δικό σου μπορεί να είναι μια tuned έκδοση του R52 χα χα χα... Parhs, βάλτου 20-50 και το χειμώνα πέσε σε κανά 15-50 έτσι για το γαμώτο, αν και τα παπιά δεν είναι και πολύ πιεσμένα, και πιο νωρίς (βλέπε 150.000 χιλιόμετρα) θα σου μείνει λόγω φθορών,παρά από το ζόρι που τρώει και καλά από το "χοντρό" λάδι... Αιγαιοπλόος, αυτό που δείχνεις είναι 15-50 συνθετικό, αν και όπως είπα πιο πριν, μπορείς το απλό ορυκτέλαιο, βάζοντας του πρόσθετα, να το κάνεις 20-50 συνθετικό... Καλό εεε;;; Πάντως αν έχεις κανά πρεσαρισμένο μοτέρ βλέπε R1, καλό είναι να βάζεις το 10-40 που προτείνει ο κατασκευαστής, και ένα καλό 15-50 για περιοδική χρήση στην πίστα. Αν είσαι επαγγελματίας οδηγός αγώνων και κυνηγάς και το τελευταίο άλογο, βάλτου το 10-40, μιας και ούτως η άλλος στο τέλος της σεζόν, το μηχανάκι ή το πουλάς, ή το πάς για γενική ανακατασκευή. Πιο σωστό θα ήταν δηλαδή να πούμε ότι το κάθε μηχανάκι βολεύεται με την δικιά του ρευστότητα, και φυσικά σε όποια μάρκα αρέσκονται αυτά. Όπως είπα, έχουν και αυτά ψυχή !!! Ravendark, καλύτερα όχι 20-50. Βάλτου το 10-50, γιατί μάλλον έχει σχεδιασμένο κύκλωμα λίπανσης υψηλής πίεσης, κάτι που σημαίνει ζόρια στο ξεκίνημα, και μάλλον το καταπονεί και αρκετά, άρα το θες "χοντρό" στη βόλτα. Stick to the manufactor... steven_04, φαίνεται τελικά πως το κάθε μοτέρ βολεύεται με την δικιά του εταιρία... Πάντως τα 16 ευρώ δεν μου ακούγονται και τόσο τρελά, αν όντως είδες διαφορά ακόμα και στο σασμάν. Stay tuned!!!
  8. Μόλις πάω να αγιάσω, κάτι θα συμβεί και όλα φτου και από την αρχή... Βασικά καλησπέρα σας. Για ακόμα μια φορά στον ρόλο του δάσκαλου με τον χάρακα... ο Τάσης. markman καταρχήν να μας πεις τί ακριβώς θες να μάθεις για τα Motul. Συμφωνώ, η Motul βγάζει τις καλύτερες βαλβολίνες για διαφορικά και σασμάν από τράκτορες και έληξε το πανηγύρι. Σαν λιπαντικά κινητήρα, αυτά που προσδοκεί, απλά δεν τα πραγματοποιεί. Και δεν θα εμβαθύνω γιατί έχει αυτό το όνομα στην Ελλάδα. Απλά και ο γερμανός δεν στηρίζει την μερσεντές, παίρνει φίατ, ενώ ο τσοπάνης έλληνας, νομίζει ότι η C180 που πήρε είναι ίδια με εκείνη την SL και τα φτερά γλάρου, που είχει πάρει κάποτε, ένας στρατηγός που πήρε σύνταξη, και έμενε στου Παπάγου, και το έπλενε όλη μέρα. Γενικά τα μοτούλ είναι λίγο σάπια λάδια και τα κατατάσουμε για low-end κινητήρες. Ρώτα κανάν μοτερίστα να στο επιβεβαιώσει. Τώρα για το δικό σου μοτόρι, το ημισυνθετικό είναι ΟΚ, το φουλ συνθετικό είναι για τον ξάδερφο του δικού σου, βλέπε S 1000 RR. Όχι ότι το φουλ συνθετικό κάνει κακό στο μοτέρ, μόνο στην τσέπη σου. Απλό ορυκτέλαιο, το 2010, μόνο στο RX8 βάζεις, και σε κάτι παλιά αυτοκίνητα του '80, επειδή τα φουλ συνθετικά, καίνε τα τσιμουχάκια, ή πιο σωστά, τα πρόσθετα των συνθετικών, διαβρώνουν τα τσιμουχάκια, και αρχίζουν οι σταγόνες λάδι στην πιλωτή σου, μαζί με τους γείτονες να σε κοιτάζουν στραβά... Τώρα διαφορέν συνθετικών ορυκτέλαιων, θεωρητικά δεν είναι μεγάλες,πρακτικά όμως είναι τεράστιες... Αυτό γιατί τα συνθετικά, πέρα από το ότι, κατά βάση είναι απλό ορυκτέλαιο (εκτός από τα "καλά αγωνιστικά" λάδια), έχουν αυτά τα πρόσθετα, τα οποία χαρίζουν στο λιπαντικό κάτι έξτρα. Δηλαδή καλή συμπεριφορά-αντοχή σε θερμοκρασιακές καταπονήσεις. Πιο απλά, αντέχουν σε πιεσμένουν κινητήρες που στροφάρουν 16άρες. Επίσης αυτά τα πρόσθετα, προσφέρουν καλή συνοχή στα μόρια του λιπαντικού, με συνέπεια να μην σπάει το λιπαντικό φίλμ στα χιτώνια κλπ. Είμαστε και εμείς ψείρες. Θέλουμε πολύ λεπτό λάδι στο κρύο ξεκίνημα, η πιο σωστά, λάδι με μεγάλη ρευστότητα->λεπτόρευστο, για να περάσει γρήγορα στο κύκλωμα λίπανσης και να μην αφήσει ακάλυπτο κάποιο μεταλλικό τμήμα. Επίσης θέλουμε στις ψηλές θερμοκρασίες, το λάδι να παραμένει λεπτόρευστο, χωρίς όμως να σπάει το φιλμ που δημιουργεί... Δηλαδή το χειμώνα, ένα μπουκάλι νερό που έχεις στο μπαλκόνι, θες να είναι ζεστό για να μπορείς να το πιεις, και όχι πάγος. Πράγμα αδύνατο. Αμέσως μετά θες το καλοκαίρι το ίδιο μπουκάλι, να μην είναι ζεστό, με χαμηλή πυκνότητα (--> βλέπε αύξηση όγκου λόγω αύξησης θερμοκρασίας, και ίδια μάζα, άρα το ζεστό νερό, είναι πιο αραιό απ' ότι το κρύο !!!) παρά το θες με μεγάλη πυκνότητα, δηλαδή δροσερό. Πράγμα επίσης αδύνατο. Ή μήπως όχι ;;; Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι τα πρόσθετα, που στα "κακά" αυτοκίνητα βολεύονται εύκολα, ενώ στα μηχανάκια μας, τα κάνουν να πατινάρουν... Αυτά τα πρόσθετα, σε ικανοποιητικό βαθμό, μας προσφέρουν αυτά τα τρελά που ζητάμε. Άρα, από το σύνολο των πρόσθετων, λίγα είναι αυτά που προστατεύουν τα μεταλλικά τριβώμενα μέρη, ως καθεαυτά προστατευτικά, και τα περισσότερα πρόσθετα προστατεύουν το λάδι, που κατά συνέπεια προστατεύει το μοτέρ σου. Εννοώ ότι το πρόσθετα αυτά, είναι κάτι σαν κλιπ, ανάμεσα σε δύο κουρτίνες λαδιού. Εκεί που το απλό ορυκτέλαιο, στην μεγάλη θερμοκρασία και ταχύτητά του, θα ανοίξει τις κουρτίνες, το συνθετικό, με αυτό το κλιπ, θα τις κρατήσει ενωμένες... Δηλαδή έχει να κάνει με την δομή του λιπαντικού, αλλά πιο πολύ ρευστομηχανικά, μπαίνει στο παιχνίδι το ξ, δηλαδή το ιξώδες. Το 1/ξ είναι η γνωστή ρευστότητα 20W-50. Και πιο σωστά επειδή το λάδι κινείται, και έχει και αυτό αντίσταση στην κίνηση, βάζεις και τον αριθμό Reynolds, που αν ξεπεραστεί ένα κρίσιμο σημείο του, τότε το λάδι δεν έχει στρωτή ροή, αλλά τυρβώδη. Τί σημαίνει αυτό; Το λάδι έχει δίνες μέσα του, οι οποίες, δημιουργούν μπουρμπουλήθρες, και όταν το φιλμ που λέγαμε, πάνω στο χιτώνιο κάνει μπουρμπουλήθρες, εκείνη η περιοχή, μένει εκτεθιμένη... Επίσης, η τυρβώδης ροή, καταναλώνει ενέργεια, που πάει χαμένη, πες το και απώλειες, η οποία μεταφράζεται σε θερμότητα, και κατά συνέπεια ζεσταίνει ακόμα πιο πολύ το λάδι... Άρα όχι η δομή του λιπαντικού, αλλά οι ιδιότητες του σαν ρευστό είναι πιο σημαντικές. Και ναι, με τα πρόσθετα αυτά, το κρύο (συνθετικό) λάδι έχει μεγάλη ρευστότητα, και σε υψηλές θερμοκρασίες, συνεχίζει να είναι λεπτόρευστο, και να μην "σπάει". Κάτι τσακάλια μηχανικούς εεε;;; Τέλος, συμφωνώ μαζί σου, οι κύριοι με τα Samsonite, είναι υπεύθυνοι για πολλά ζόρια που τραβάμε. Οι φθορές στο κρύο ξεκίνημα, ιφίστανται διότι το κρύο λάδι (ορυκτέλαιο) είναι παχύρευστο σαν μέλι, και μέχρι η τρόμπα να υπερνικήσει την αδράνειά του, χαθήκαν πολύτιμες στροφές χωρίς λάδι. Αμέσως μετά σκέψου ότι το παχύρευστο λάδι, δεν μπορεί να διεισδύσει ανάμεσα σε κουζινέτα,εμβολά-χιτώνια κλπ. Άρα λοιπόν όχι μόνο χρειάζεται ακόμα πιο μεγάλη πίεση για να αρχίσει να ρέει, θέλει και μια θερμοκρασία πάνω από τους 50 βαθμούς... Αν όμως τα κ...λοπαιδάκια που λέγονται μαρκετίστες, αυτοί που μας γυρίζουν στον μεσσαίωνα, λέω αν αυτοί δεν κοιτούσαν να πάρουν από τα 15.000 ευρώ που κάνει ένα μηχανάκι, να πάρουν τα 4.000 για διαφήμιση και άλλα 3.000 για δημόσιες σχέσεις, ίσως να είχαμε κατασκευάσει κάτι για αυτό το σκοπό. Ο alx έχει δίκιο στο ότι συνθετικό 50αρι λάδι δεν υπάρχει, αλλά και αυτό γίνεται εύκολα συνθετικό, προσθέτοντας πχ μόλυβδο!!! Έχει άδικο όμως στο boxer ΜΟΝΟ ορυκτέλαιο. Ψυχή έχει και ο μπόξερ ρε τσιγκούνι άλεξ... Νομίζω πως βοήθησα λίγο αυτό το δύσκολο κομμάτι που λέγεται λίπανση. By the way, η Mobil 1 βγάζει και αυτή ένα 0-50 με τιμή λίτρου 16 ευρώ... Είναι όμως για τα κακά αυτοκίνητα... Ή μήπως όχι; Καλή συνέχεια μάγκες.
  9. Εγώ να πω ότι βλέπω κ...λοφαρδία σε όλα και ότι κάνουν κάνοντας αυτά στο δρόμο; Και εμείς κάνουμε καμία φορά καμιά π@π@ρι@ στο δρόμο αλλά όχι και έτσι. Όσο αφοράν την ανάρτηση του άλλου, δεν νομίζω ότι τον έσωσε η ρύθμιση της ανάρτησης, όσο ο δρόμος, και η ταχύτητα που είχε αναπτύξει, δημιουργώντας άντωση από την έξω πλευρά, και υποπίεση από την εσωτερική. Ακόμα, ας μου επιτραπεί να διαφωνήσω με κάποιον φίλο πιο πάνω, αν η ρύθμιση ήταν στο σκληρό, τότε θα είχε φύγει για πλάκα πολλές στροφές πιο πριν. Μάλλον είχε την προφόρτιση του ελατηρίου στο τελείως χαλαρό, και απόσβεση συμπίεσης σφιχτή, δηλαδή αργή και την επαναφοράς χαλαρή, δηλαδή γρήγορη. Κάτι ακόμα. Μιας και έχω μιλήσει με άτομα που τρέχανε σε πίστα, θα εκλαγείτε, μόλις ακούσετε ότι στην πίστα, αναλόγως αυτήν, πολλές φορές η ανάρτηση είναι πολύ πιο μαλακή από την χρήση δρόμου... Δεν σημαίνει ότι επειδή στα αυτοκίνητα σκληραίνουμαι την ανάρτηση για σπορ οδήγηση, ότι ισχύει το ίδιο με τις μηχανές. Στο αυτοκίνητο το κάνεις για να μην έχεις μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα, και δημιουργία τάσεως ανατροπής. Στην μηχανή θες να βουλιάζει η μηχανή, ούτως ώστε να έχεις μεταφορά του κέντρου βάρους, κοντά στους τροχούς, για να έχεις μεγαλύτερη φόρτιση στα ελαστικά και συνεπώς μεγαλύτερη πρόσφυση. Τέλος όσον αφορά τις ρυθμίσεις αναρτήσεων, αυτές είναι άχρηστες στο δρόμο-γυαλί, οπότε τα συμπεράσματα δικά σας...
  10. Θα πάρεις κοφτάκι, και θα το κόψεις σιγά σιγά με πολύ υπομονή, έως εκεί που θες. Αν θες για πιο εύκολα, λύνεις σεχδόν όλα τα πλαστικά και βγάζεις τον πίσω λασπωτήρα, που είναι μαζί με το καλάθι κάτω από την σέλα. Είναι ιστορία, αλλά έτσι τα κάνουν όλοι... Good luck !!!
  11. Φίλοι μου, ο καιρός περνάει, και κάθε φορά που διαβάζω αυτό το θέμα, πάντα το ίδιο σφίξιμο... Ρε Γιώργο εκείνον τον καφέ ρε γαμώτο δεν θα τον πιούμε, ελπίζω να μας προσέχεις από εκεί ψηλά... Παιδιά, φέτος, επειδή πέρσυ στην κηδεία δεν μπόρεσα να πάω, όταν γίνει το μνημόσυνο, να μας ειδοποιήσει κάποιος εγκαίρως. Είναι το μόνο πράγμα που μπορώ να κάνω για τον φίλο Γιώργο...
  12. 600 δολλάρια κάθε μηχανάκι, τελικά έχουμε ένα ζήτημα, γιατί δεν μπορούμε να φέρουμε δίχρονα στην Ε.Ε. Κολλήσαμε και άγρια. Αναμείνατε στο ακουστικό σας...
  13. μοτο 99 βοήθα λίγο γιατί δεν τα έπιασα όλα. Όταν λες κολλήσαν τα πιστόνια στο πίσω μέρος, τί εννοείς; Εννοείς ότι κόλλησαν τα ελατήρια πάνω στο πιστόνι, δηλάδή είδες πυροσυσωμάτωση; Και επειδή δεν γνωρίζω τις γνώσεις σου, μην παρεξηγηθούμε κιόλας, πιο απλά υπήρχε λιωμένο υλικό; Φυσικά όπως λες αν είχαν επίστρωση Νικασίλ οι κύλινδροι, φτιάχνονται, αλλά στην τιμή του καινούριου. Οπότε πάμε και εκεί για καινούρια. Όταν λες κάτω τμήμα μοτέρ, εννοείς στροφαλοθάλαμο; Και μάλλον εννοείς εδράζεται ο στρόφαλος Και μάλλον εννοείς thrust, ή στα Ελληνικά θρος. Θρος έτσι για όσους δεν ξέρουν, είναι κάτι δαχτυλίδα, φτιαγμένο στην γεωμετρία που χρειαζόμαστε κάθε φορά, κατασκευασμένο συνήθως από φωσφορούχο μπρούτζο, ο οποίος είχε μεγάλη αντοχή στην φθορά, και μικρές τριβές λόγω υλικού. Και τώρα φίλε moto99 να κάνω πάλι την ερώτηση, όταν λες κάτω τμήμα μοτέρ, thrust, τα οποία είναι το ίδια τα μπλοκ, τί εννοείς; Αν ο στρόφαλος και τα καβαλέτα του έχουν ζημιά άστο. Μήπωες εννοείς κουζινέτα στροφάλου; Για βοήθα λίγο να καταλάβουμε και εμείς τι έγινε. Και αν μπορείς να μας πεις και τί είπαν στην BMW, μήπως δεν υπήρχε λίπανση στα πιστόνια; Και χαλάσανε και τα 2 ;;; Μυστήρια πράγματα, και μάλλον πρέπει να έπεσε σε ελλατωματική παρτίδα...
  14. Δεν κατάλαβα τί ακριβώς εννοείς. Αν το βάλεις μπρος με συνδεδεμένη την μπαταρία και βάλεις το πολύμετρο πανω στους πόλους, πρέπει να βγάζει τα νούμερα που σου λέω. Κάτι που ξέχασα να πω την προηγούμενη φορά, είναι ότι αν δείχνει πάνω από 14 volt με γκάζι πάνω από 3000, τότε η μπαταρία υπερφορτίζεται και χαλάνε τα στοιχεία της από χαλασμένο ανορτθωτή.
  15. Σωστά angelthing. Αυτό που θέλω να ρωτήσω, είναι ο λόγος αποθήκευσης, είναι τα καύσιμα και τα νέα εισπρακτικά μέσα.