Agis Cruiser

Νέα Μέλη
  • Δημοσιεύσεις

    13
  • Εγγράφηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Πόντοι

3 Neutral

Σχετικά με το μέλος Agis Cruiser

  • Κλάση
    Περιμένει την οδική

Η Μοτοσικλέτα μου

  • myBike: Κατασκ/ής
    Yamaha
  • myBike: Μοντέλο
    Royal Star
  1. FlyingInADream, μου επιτρέπεις μια μικρή διευκρίνιση: δεν θερμαίνονται οι δίοδοι, οι δυο "ψείρες" αντιστάσεις που έβαλα θερμαίνονται. Μοιράζομαι τον προβληματισμό σου, είχα κι εγώ τις αμφιβολίες μου αλλά τελικά τις τύλιξα σε διπλό θερμοσυστελλόμενο μακαρόνι, αρκετή μονωτική ταινία από πάνω κλπ κλπ. Είναι αντιστάσεις μόλις του 1/4 W, πολύ μικρού μεγέθους (κάτι σαν στενόμακρη φακή) κι όταν τις ακουμπούσα με το δάχτυλό μου ίσα που ένιωθα να είναι ζεστές. Είδωμεν. Δυστυχώς ο καιρός δε βοηθά για βόλτες (τουλάχιστον όχι με τη Royal Star) οπότε οι δοκιμές αναβάλλονται. Μια που είπα "φακή", νομίζω ότι τα όσπρια είχαν την τιμητική τους σ'αυτό το νήμα :tooth:
  2. ΜΕΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΕΣ........ Αφού λύθηκε το πρόβλημα το οποίο είχε περιγραφεί και αναλυθεί ΕΞΑΝΤΛΗΤΙΚΟΤΑΤΑ ΚΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΣΤΑΤΑ, έρχονται κάποιοι, που προφανώς και δεν μπήκαν καν στο κόπο να μελετήσουν ούτε την αρχική περιγραφή του προβλήματος, ούτε τα δεδομένα του προβλήματος, ούτε την ανάλυση που έκανε ο FlyingInADream, ούτε τις δοκιμές που έγιναν, ούτε τα συμπληρωματικά στοιχεία απο ανάλογη περίπτωση στο διαδίκτυο που παρέθεσα, και ασκούνται σε προσβλητικές ειρωνείες. Βέβαια, η προσβολή πάντα επιστρέφει σ' αυτόν που την κάνει. Εδώ δε ζήτησα προσβολές και ειρωνείες. Problem solving ζήτησα και ο FlyingInADream δεν είναι τυχαίο ότι βρήκε τη λύση, σαν Μαθηματικός γνωρίζει καλύτερα από όλους μας τη διαδικασία επίλυσης προβλήματος. Μπράβο του και τον ευχαριστώ γι ακόμη μια φορά. Όσον αφορά την αντίσταση, τις δυο παράλληλες των 100Ω: στην αμερικάνικη ιστοσελίδα που παρέθεσα, αναφέρεται ότι μια αντίσταση των 200-250Ω περίπου, μπορεί να μειώσει τη φωτεινότητα των λεντ κατά 50-75% και γι αυτό προτείνει κάποιος να κάνει μερικές δοκιμές μέχρι να βρεί αυτή που του κάνει. Είχα αγοράσει διάφορες αντιστασούλες κι έκανα τις δοκιμές μου κι έτσι κατέληξα στις 2 των 100Ω παράλληλα (που ακριβώς λόγω του χαμηλού επίπεδου γνώσεών μου στα ηλεκτρολογικά πιστεύω -ίσως λανθασμένα- ότι είναι ισοδύναμες με 50Ω). Να πω ακόμη ότι οι 2 αντιστάσεις είναι του 1/4W. Ζεσταίνονται λίγο όταν τις πιάνω αλλά είναι πολύ μικρές και βολικές και δε νομίζω ότι θα υπάρξει πρόβλημα. Είδωμεν εξάλλου. Όσον αφορά τον τύπο των διόδων, στην ίδια αμερικάνικη ιστοσελίδα, προτείνονται micro-diodes 1Amp και το μοντέλο τους (αυτές τις είχα ήδη αγοράσει για παν ενδεχόμενο) αλλά αγόρασα και αυτές που μου πρότεινε ο FlyingInADream. Τελικά χρησιμοποίησα τις micro-diodes λόγω του πολύ μικρού μεγέθους τους. Και μια που έρχονται Χρστούγεννα και μια που σας το είχα υποσχεθεί, ότι θα ποστάρω φωτό από το ολοκληρωμένο project, θα βάλω σύντομα φωτό από το χριστουγεννιάτικο δέντρο που είναι η μηχανή μου..... Beauty is in the eye of the beholder...
  3. Γεια σου Μιχάλη, γειά σου Interceptor, Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, κι ειδικά τον Μιχάλη για τη βοήθειά του που χωρίς αυτή δεν θα είχε βρεθεί λύση. Είμαι πολύ νέο μέλος εδώ αλλά σε ένα άλλο, διεθνές φόρουμ, για την BMW R1200C (Cruiser), το www.Chromeheads.org, δεν είμαι καινούργιος. Εκεί είχα τη χαρά να μπει στη Τεχνική βιβλιοθήκη του φόρουμ, μια τεχνική για αντικατάσταση ενός μικροδιακόπτη κι όχι ολόκληρου του αριστερού διακόπτη στο τιμόνι (ο οποίος έχει πολύ μεγάλο κόστος) που βρήκα: http://www.chromeheads.org/discus/messages/6/475726.html?1300627874, άμα δε βαριέστε, ρίξτε μια ματιά. Το πολύ σημαντικό στοιχείο των φόρουμ είναι αφενός η αλληλοβοήθεια (πολύ σημαντική στις μέρες μας) κι αφετέρου το ότι μπορεί να βρεθούν μοναδικές λύσεις σε διάφορες "σπαζοκεφαλιές". Ζήτω τα μοτοσυκλετιστικά φόρουμ!! :clapping:
  4. ΚΙ ΕΓΕΝΕΤΟ ΦΩΣ!!!! Ακολουθώντας τη συμβουλή του FlyingInADream (χίλια ευχαριστώ) για τοποθέτηση διόδων, τα φώτα λειτουργούν όπως ακριβώς ήταν σχεδιασμένα να λειτουργούν. Επειδή η διαφορά στην ένταση των λεντ μεταξύ θέσης -στοπ και θέσης-φλας δεν ήταν πολύ αισθητή, τοποθέτησα παράλληλα 2 αντιστάσεις των 100Ω στην γραμμή που δίνει τάση στα φώτα θέσης κι έτσι χαμήλωσε λίγο η ένταση των λεντ στα φώτα θέσης κι έτσι η διαφορά μεταξύ χαμηλής και υψηλής έντασης είναι πιο αισθητή. Μόλις ολοκληρωθεί η τελική τοποθέτηση της μπάρας με τα φώτα, θα ποστάρω φωτό.
  5. FlyingInADream, όχι μόνο έχεις ταλέντο στα ηλεκτρονικά αλλά είσαι και μερακλής γιατί κάθησες και το μελέτησες κι ασχολήθηκες. Μπράβο σου φίλε και σ'ευχαριστώ! Παρότι είμαι άσχετος από ηλεκτρονικά κι έχω μια πολύ θολή ιδέα από το πως παίζουν τα ρεύματα, οι τάσεις κι οι αντιστάσεις, από τη στιγμή που είχα δεί παρόμοια λύση αλλού στο διαδίκτυο, είχα ενστικτωδώς αντιληφθεί ότι το θέμα θα λυνόταν με χρήση διόδων. Ενστικτωδώς πιστεύω ότι η πρώτη λογική πρόταση που άκουσα (και από άλλο φόρουμ, ηλεκτρονικών) είναι η δική σου. Διόδους ήδη έχω πάρει (νομίζω ότι είναι για 1Amp), αν χρειάζεται θα τις αλλάξω. Θα καθήσω παρασκευο-σαββατοκύριακο αν προλάβω να το φτιάξω όπως λες και θα σε ενημερώσω. Θα κάνω αυτή τη δοκιμή κι αν χρειαστεί κάτι ακόμη μιλάμε. Δυστυχώς οι άλλες δυο λύσεις αν και πολύ σωστές μάλλον δεν θα παίξουν, τουλάχιστον προς το παρόν. Τα προβολάκια είναι σχετικά μικρά και δεν ξέρω αν υπάρχουν σε μικρό μέγεθος τέτοια διπολικά λεντάκια σαν αυτά που λες, δηλαδή με άλλα στοιχεία για στοπ κι με άλλα για θέση. Θα το ψάξω βέβαια, αλλά δεν είμαι σίγουρος. Επίσης δεν ξέρω άν υπάρχει ηλεκτρονικό φλασέρ για τη μηχανή (είναι μοντέλο 1997, θα υπάρχει? τι κόστος?). Άρα προς το παρόν και "για το γαμώτο" της όλης σπαζοκεφαλιάς, θα κάνω ακριβώς αυτό που μου είπες. Σε κρατώ ενήμερο και η υπόσχεση για κέρασμα ισχύει. Φιλικά, Άγις
  6. Θα κλείσω με κάποιες μετρήσεις που έκανα με ένα απλό ερασιτεχνικό πολύμετρο που έχω: 1. Στα φις του "κωλοφάναρου" και των φλας της μηχανής τα αποτελέσματα είναι τα αναμενόμενα φυσιολογικά: +12,5V σε όποιον πόλο είναι ενεργοποιημένος (π.χ. τον πόλο στοπ του "κωλοφάναρου, ή τον πόλο του ενεργοποιημένου φλας) 2. Με τη μπάρα τοποθετημένη και όλα τα καλώδια συνδεδεμένα, χωρίς λαμπτήρες πυρακτώσεως συνδεδεμένους στη μηχανή και χωρίς λαμπτήρες λεντ στα προβολάκια της μπάρας, μετρήσεις απευθείας απο τους πόλους των διπολικών φις της μπάρας: ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΕΞΙΑ ΚΙΤΡΙΝΑ θέσης: +12,5V θέσης: +12,5V φλας: +1,35V φλας: +1,6V ΚΟΚΚΙΝΑ θέσης: +12,5V θέσης: +12,5V στοπ: + 2,6V στοπ: + 2,6V ΜΕ ΠΑΤΗΜΕΝΟ ΦΡΕΝΟ: ΚΙΤΡΙΝΑ θέσης: +12,5V θέσης: +12,5V φλας: +1,35V φλας: +1,6V ΚΟΚΚΙΝΑ θέσης: +12,5V θέσης: +12,5V στοπ: + 12,5V στοπ: + 12,5V ΜΕ ΑΛΑΡΜ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ: ΚΙΤΡΙΝΑ θέσης: +12,5V θέσης: +12,5V φλας: +12,5V φλας: +12,5V ΚΟΚΚΙΝΑ θέσης: +12,5V θέσης: +12,5V στοπ: + 2,6V στοπ: + 2,6V 3. ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΛΑΜΠΤΗΡΑ ΠΥΡΑΚΤΩΣΗΣ ΣΤΟ ΦΙΣ ΤΟΥ ΚΩΛΟΦΑΝΑΡΟΥ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ: ΚΙΤΡΙΝΑ θέσης: +12,3V θέσης: +12,3V φλας: +12,3V φλας: +12,3V Χωρίς ενεργοποιημένο διακόπτη φλας ή αλαρμ όταν τοποθετώ λαμπάκι λεντ αυτό ανάβει με τη χαμηλή ένταση και με την υψηλή όταν ενεργοποιείται το αλαρμ ΚΟΚΚΙΝΑ θέσης: +12,5V θέσης: +12,5V στοπ: + 0.04V στοπ: + 0.04V όταν τοποθετώ λαμπάκι λεντ αυτό δεν ανάβει σαν φως θέσης. ΜΕ ΠΑΤΗΜΕΝΟ ΤΟ ΦΡΕΝΟ (ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΝ ΕΧΩ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ Ή ΟΧΙ ΛΑΜΠΤΗΡΑ ΠΥΡΑΚΤΩΣΗΣ ΣΕ ΦΛΑΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ) ΚΙΤΡΙΝΑ θέσης: +11,9V θέσης: +11,9V φλας: +0,14V φλας: +1,1V ΚΟΚΚΙΝΑ θέσης: +11,9V θέσης: +11,9V στοπ: + 11,5V στοπ: + 11,5V όταν τοποθετώ κόκκινο λεντάκι αυτό ανάβει δυνατά (λειτουργεί σαν στοπ) 4. ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΛΑΜΠΤΗΡΑ ΠΥΡΑΚΤΩΣΗΣ ΣΤΟ ΦΙΣ ΤΟΥ ΚΩΛΟΦΑΝΑΡΟΥ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ ΛΑΜΠΤΗΡΑ ΠΥΡΑΚΤΩΣΗΣ ΣΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΦΛΑΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ ΚΙΤΡΙΝΑ θέσης: +12,3V θέσης: +12,3V φλας: +0,04V φλας: +1,3V Όταν τοποθετώ κίτρινο λεντάκι αυτό δεν ανάβει σαν φως θέσης ΚΟΚΚΙΝΑ θέσης: +12,3V θέσης: +12,3V στοπ: + 0,04V στοπ: + 0,04V ΜΕ ΤΟ ΑΛΑΡΜ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ: ΚΙΤΡΙΝΑ θέσης: +12,2V θέσης: +12,2V φλας: ταλάντωση τάσης από 2,5V έως 6,5V φλας: ταλάντωση τάσης από 2,5V έως 6,5V 5. ΑΦΑΙΡΩ ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ ΠΥΡΑΚΤΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΚΟΚΚΙΝΟ 1157 LED ΣΤΟ ΦΙΣ ΤΟΥ "ΚΩΛΟΦΑΝΑΡΟΥ": ΚΙΤΡΙΝΑ θέσης: +12,38V θέσης: +12,38V φλας: +0,1V φλας: +1,1V ΚΟΚΚΙΝΑ θέσης: +11,9V θέσης: +11,9V στοπ: + 7,75V στοπ: + 7,75V (Θυμίζω ότι από τα παοτελέσματα των δοκιμών - βλ. προηγούμενο ποστ - εδώ όλα τα λεντάκια κίτρινα και κόκκινα ανάβουν κανονικά σαν φώτα θέσης) ΜΕ ΠΑΤΗΜΕΝΟ ΤΟ ΦΡΕΝΟ: ΚΙΤΡΙΝΑ θέσης: +12,35V θέσης: +12,35V φλας: +0,1V φλας: +1,1V ΚΟΚΚΙΝΑ θέσης: +12,35V θέσης: +12,35V στοπ: + 12,3V στοπ: + 12,3V 6. Με την μπάρα συνδεδεμένη με όλα τα καλώδια, τάση στο φις του φλας της μηχανής: με τα λεντακια τοποθετημένα στα φις τους : +5,9V με τα λεντάκια βγαλμένα: +0.9V ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ: Στα διπολικά λεντάκια (κόκκινα και κίτρινα) η αντίσταση μεταξύ των δύο θετικών πόλων (θέσης & στοπ, θέσης & φλας) ήταν 170Ω +/- 5Ω Όταν μετρούσα την αντίσταση μεταξύ του ενός θετικού πόλου και του σώματος του λαμπτήρα που είναι το αρνητικό ο μετρητής (ανεξάρτητα από την κλίμακα που τοποθετούσα τον επιλογέα του πολύμετρου) έδειχνε πάντα 1 (? δηλαδή άπειρη αντίσταση?) Το διπολικό κόκκινο λεντάκι canbus που τοποθετούσα στο φις του κωλοφάναρου δείχνει αντίσταση μεταξύ των δύο θετικών πόλων του 55Ω Οι λαμπτήρες πυράκτωσης μεταξύ θετικού πολου και του αρνητικού δείχνουν πολύ μικρές αντιστάσεις της τάξης 1-3 Ω Αυτά είναι ολοκληρωμένα τα στοιχεία που μάζεψα. Περιμένω απορίες, παρατηρήσεις σας αλλά κυρίως προτάσεις για το πως θα λυθεί η σπαζοκεφαλιά Όταν λυθεί κερνάω καφέδες ή ποτά ανάλογα με την όρεξη!!!
  7. Παρακάτω σας παραθέτω τα αποτελέσματα από διάφορες δοκιμές και μετρήσεις που έκανα σήμερα: 1. έβγαλα όλους τους λαμπτήρες πυρακτώσεως από το κύκλωμα στοπ και φλας (δηλαδή τα 4 λαμπάκια των φλας και το P21/5W λαμπτηρα του "κωλοφάναρου" και συνέδεσα όλα τα καλώδια με τα αντίστοιχα της μηχανής ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: όλα τα λεντάκια δουλεύουν ακριβώς όπως θα ήθελα. 2. συνδεδεμένα μόνο καλώδια θέσης και στοπ (όχι τα καλώδια των φλας) και τοποθετημένος στο φις της μηχανής ο λαμπτήρας πυρακτώσεως του "κωλοφάναρου" ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: τα δύο κάτω κόκκινα λεντάκια σβήνουν σαν φώτα θέσης, ανάβουν έντονα σαν στοπ (όταν πατιέται το φρένο) τα δύο πάνω κίτρινα λεντάκια ανάβουν σαν φώτα θέσης 3. συνδεδεμένα όλα τα καλώδια (και αυτά των φλας) και τοποθετημένος στο φις της μηχανής ο λαμπτήρας πυρακτώσεως του "κωλοφάναρου" ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: τα δύο κάτω κόκκινα λεντάκια σβήνουν σαν φώτα θέσης, ανάβουν έντονα σαν στοπ (όταν πατιέται το φρένο) τα δύο πάνω κίτρινα λεντάκια ανάβουν σαν φώτα θέσης ΜΕ ΑΛΑΡΜ ΣΤΟ ΟΝ: τα κίτρινα λεντάκια αναβοσβήνουν πολύ γρήγορα (αναμενόμενο αφού το φλασέρ είναι παλαιού τύπου) 4. όπως πριν αλλά προσθέτω ένα λαμπτήρα πυρακτώσεως στο φλας της μηχανής ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: το σύστοιχο (από την ίδια πλευρά) με τον τοποθετημένο λαμπτήρα πυράκτωσης λεντάκι παύει να ανάβει σαν φως θέσης (ενώ το άλλο στην άλλη πλευρά εξακολουθεί). Αναβοσβήνει κανονικά σαν φλας. Τα κόκκινα λεντάκια σβηστά ως θέσης, ανάβουν σαν στοπ. 5. τοποθετημένοι 2 λαμπτήρες πυρακτώσεως σε αριστερό και δεξί φλας της μηχανής (ανεξάρτητα από το εμπρός ή πίσω φλας) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: τα κίτρινα λεντάκια δεν ανάβουν ως φώτα θέσης, αναβοσβήνουν κανονικά σαν φλας ή σαν αλάρμ Επειδή είχα ένα λαμπάκι λεντ, διπολικό (1157), error free δηλαδή κατάλληλο για canbus (αν και η YAMAHA δε διαθέτει canbus) και τέσσερα κίτρινα λεντάκια μονοπολικά (1156) για τα φλας, σκέφτηκα να κάνω μερικές ακόμη δοκιμές: 1. με το 1157 λεντάκι συνδεδεμένο στο φις του "κωλοφάναρου" ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: τα κάτω κόκκινα λεντάκια λειτουργούν κανονικά και σαν θέσης και σαν στοπ τα κίτρινα λεντάκια λειτουργούν σαν θέσης, δεν αναβοσβήνουν σαν φλας (μπορεί η συχνότητα με την οποία αναβοσβήνουν να είναι τόσο μεγάλη ώστε να φαίνονται συνεχώς αναμμένα), στο αλαρμ αναβοσβήνουν πολύ γρήγορα. Το ίδιο συμβαίνει στα κίτρινα λεντάκια και με το κόκκινο 1157 λεντάκι μη τοποθετημένο στο φις του "κωλοφάναρου" 2. τοποθέτησα και τα 4 κίτρινα μονοπολικά λεντάκια στα αντίστοιχα φλας της μηχανής ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: τα κόκκινα λεντάκια ανάβουν κανονικά και ως θέσης και ως στοπ τα πάνω κίτρινα λεντάκια της μπάρας ανάβουν ως φώτα θέσης τα μονοπολικά κίτρινα λεντάκια: ανάβουν ταυτόχρονα όλα μαζί με χαμηλή ένταση, χωρίς ενεργοποίηση του διακόπτη φλας ή του αλαρμ. σε ενεργοποίηση του διακόπτη φλας ή του αλαρμ: αναβοσβήνουν όλα τα κίτρινα λεντάκια (και της μπάρας και των φλας) με μεγαλύτερη ένταση. Παρακάτω θα σας δώσω τα στοιχεία από τις μετρήσεις που έκανα
  8. ΑΣ ΟΡΓΑΝΩΘΟΥΜΕ ΛΙΓΑΚΙ: ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΠΑΡΑ ΜΕ ΤΑ ΦΩΤΑ, ΠΡΟΧΕΙΡΑ ΒΑΛΜΕΝΗ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ Στο κάτω μέρος της φωτό διακρίνονται τα φλας της μηχανής και το "κωλοφάναρο", όλα χωρίς τα πλαστικά τζαμάκια τους ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΦΤΙΑΞΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΜΠΑΡΑ ΜΕ ΤΑ ΦΩΤΑ: Όπως βλέπετε και στη φωτογραφία της μπάρας, υπάρχουν δυο πάνω κίτρινα προβολάκια και δυο κάτω κόκκινα. Και τα 4 φις έχουν κοινή γείωση (αρνητικό) το σώμα του κάθε φις το οποίο είναι συγκολλημένο μέσα σε μια εσωτερική βάση του μέσα στο προβολάκι και κατ' επέκταση κάνει επαφή με το σασί της μηχανής. Τα φις είναι όλα διπολικά, το ίδιο και τα λεντάκια (δηλαδή τύπου 1157), το ίδιο είναι και το φις του "κωλοφάναρου" της μηχανής. Τα λαμπάκια αυτά δηλαδή έχουν δύο θετικούς πόλους από τους οποίους παίρνουν τις ανάλογες εντολές. Τα λεντάκια αυτά όταν πάρουν τάση στον ένα πόλο ανάβουν με μικρότερη ένταση και όταν πάρουν τάση στον άλλο πόλο ανάβουν με τη μέγιστη έντασή τους. Τον πρώτο πόλο θα τον λέω, απο εδώ και πέρα, πόλο θέσης γιατί έτσι ανάβουν και τα 4 παίρνοντας τάση από την αντίστοιχη εντολή για το κωλοφάναρο (όταν το κλειδί της μηχανής είναι στο ΟΝ αυτή η εντολή είναι ενεργοποιημένη, δηλαδή ανάβει συνέχεια το ένα νήμα του λαμπτήρα πυρακτώσεως του "κωλοφάναρου"). Τα καλώδια από τον πόλο θέσης λοιπόν, όπως βλέπετε στη συνδεσμολογία, είναι όλα μπλε τα οποία ενώνονται μεταξύ τους όλα μαζί και παίρνουν τάση από το αντίστοιχο καλώδιο της μηχανής. Τα κάτω φωτάκια, τα κόκκινα, στον άλλο πόλο τους, τον πόλο στοπ, παίρνουν εντολή για να ανάβουν στη μέγιστη έντασή τους. Τα καλώδια από τον πόλο στοπ, όπως βλέπετε στη συνδεσμολογία, είναι κίτρινα τα οποία ενώνονται μεταξύ τους και παίρνουν τάση από το αντίστοιχο καλώδιο που δίνει ρεύμα και για το νήμα του στοπ στο λαμπτήρα πυρακτώσεως του ¨κωλοφάναρου". Στα πάνω φωτάκια, τα κίτρινα, ο πόλος που τα ενεργοποιεί για να ανάβουν με μέγιστη ένταση, είναι ο πόλος φλας, ο οποίος ενώνεται, ξεχωριστά για το αριστερό και το δεξί φωτάκι, με το σύστοιχο καλώδιο που δίνει τάση στο σύστοιχο φλας της μηχανής. Το αριστερό κίτρινο λεντάκι έχει καλώδιο κόκκινο, ενώ το δεξί κίτρινο λεντάκι έχει καλώδιο πράσινο. Ο σκοπός είναι να ανάβουν όλα τα φωτάκια ως φώτα θέσης συνεχώς, τα κόκκινα να ανάβουν πιο έντονα όταν πατιέται το φρένο, και τα κίτρινα να ανάβουν πιο έντονα όταν ανάβουν τα αντίστοιχα φλας. Παρακάτω θα σας παραθέσω ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία που προέκυψαν από δοκιμές και μετρήσεις που έκανα σήμερα το μεσημέρι
  9. FlyingInADream πάω στοίχημα ότι είσαι ηλεκτρονικός!!! Καταρχήν αύριο θαα προσπαθήσω να κάνω τη δοκιμή που μου προτείνεις,να βγάλω τις λάμπες πυρακτώσεως από το κύκλωμα ΣΤΟΠ και Φτο ΛΑΣ. Ευχαριστώ και για τη διευκρίνηση αυτή. Λογικά θα δουλέψει. Από εκεί και πέρα, εκτός από τη λύση αντικατάστασης όλων των λαμπτήρων πυράκτωσης με LED, ποιά άλλη λύση συγκεκριμένα βλέπεις? Είμαι διιστακτικός στο να αλλάξω τις λάμπες πυράκτωσης για δύο λόγους: 1. Δοκίμασα να βάλω 1157 LED στο λαμπάκι του "κωλοφάναρου" και δεν έμπαινε με τίποτα. Κάποιο πρόβλημα ή ιδιαιτερότητα έχει το μαμά φις (ενώ σε φις κωλοφάναρου από BMW R1200C, το LED μπαίνει) 2. Κακά τα ψέμματα, οι λαμπτήρε πυρακτώσεως έχουν σαφώς μεγαλύτερη φωτεινότητα. Βέβαια, αν δεν μπορώ να βρώ άλλη λύση θα κάνω αυτό. Μίλησες για τοποθέτηση διόδων. Μήπως είδες την ιστοσελίδα που σου έστειλα? Έχεις κάποια γνώμη πάνω σε αυτό? Χίλια ευχαιστώ, Άγις
  10. Αγαπητοί φίλοι, Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το ενδιαφέρον και την προθυμία σας να με βοηθήσετε. FlyingInADream επέτρεψέ μου να σου πω ότι οι γνώσεις σου γύρω από τα ηλεκτρονικά είναι πάρα πολύ καλές και πιστεύω ότι έχεις ταλέντο σ'αυτό, πράγματι σε συγχαίρω! Η ανάλυσή σου γύρω από το πως λειτουργούν αυτοί οι λαμπτήρες LED με βοήθησε πάρα πολύ να εκτιμήσω μια πληροφορία σχετική με το πρόβλημά μου, την οποία "αλίευσα" χθες βραδυ αργά από το διαδίκτυο. Το link είναι αυτό : http://tech.bareasschoppers.com/electrical/dual-circuit-element/ Ο αμερικανός έχει κάνει σχεδόν την ίδια πατέντα που θέλω κι εγώ να κάνω. Κατασκευάζοντας αυτό το απλό "κύκλωμα" με τις δυο διόδους και την αντίσταση, απ' ό,τι καταλαβαίνω, εξουδετερώνει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα λεντάκια όπως το περιέγραψες. Βάζει τις διόδους για να μην μπορεί το ρεύμα να "γυρίσει" πίσω και με την αντίσταση "αναγκάζει" το ρεύμα να κινηθεί περισσότερο προς το ΣΤΟΠ. Νομίζω ότι εκεί μάλλον είναι η λύση του προβλήματος, υπάρχει κι ένα βιντεάκι στο youtube με την ίδια ακριβώς λύση (αλλά με αντίσταση με πολύ περισσότερα Ω), αλλά δεν έχω τώρα το link για αυτό το βιντεάκι. Εννοείται όμως ότι θα ελέγξω κι όλα αυτά που μου προτείνεις να ελέγξω. Θα βγάλω όλους τους λαμπτήρες πυράκτωσης (τα μαμά φλασάκια εμπρός και πίσω και το "κωλοφάναρο") για να δω πως λειτουργεί το κύκλωμα της κατασκευής μου. Ο προβολέας μπροστά είναι HID, χρειάζεται να τον αποσυνδέσω κι αυτόν? Τα λαμπάκια των οργάνων (του κοντέρ δηλαδή, κάτι άλλες ενδεικτικές λυχνίες μάλλον ειναι λεντάκια) να τα αποσυνδέσω? Πάντα υπάρχει το περιθώριο λαθών αλλά πιστεύω ότι η συνδεσμολογία στα φις είναι πολύ καλά ελεγμένη γιατί αν υπήρχε κάποιο λαθάκι εκεί πιστεύω ότι τα φώτα της όλης κατασκευής δεν θα άναβαν σωστά με την εξωτερική μπαταρία. Πάλι όμως θα ελέγξω, αυτη τη φορά με πολύμετρο. Και πάλι ευχαριστώ πολύ Άγις
  11. FlyingInADream ευχαριστώ για την επισήμανση. Όταν λέω φώτα πορείας εννοώ τα φώτα θέσης του οχήματος. Υπάρχουν 4 προβολάκια και το καθένα έχει ένα λαμπτήρα LED 1157. Και τα 4 ανάβουν με χαμηλή ένταση φωτός ως φώτα θέσης. Τα δύο ανάβουν σαν STOP με μεγαλύτερη ένταση και τα άλλα δύο σαν δεξί ή αριστερό φλας πάλι με μεγαλύτερη ένταση. Αυτό στην ιδεατή/επιθυμητή λειτουργία της κατασκευής. Όταν συνδέω όλα τα καλώδια πάνω στη μηχανή, δεν ανάβουν τα 4 φώτα θέσης (ανάβουν όμως σαν STOP ή σαν φλας). Όταν τα αντικαθιστώ με λαμπτήρες πυράκτωσης όμως, ανάβουν κανονικά σαν φώτα θέσης αλλά και σαν STOP και φλας.
  12. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Δε νομίζω ότι έχουν κάποιο θέμα ειδικά αυτά τα LED. Γιατί ανάβουν σαν φώτα πορείας αν δεν είναι συνδεδεμένα τα υπόλοιπα (φρένο και φλας) καλώδια κι επίσης ανάβουν σαν φρένο ή φλας αλλά χωρίς να ανάβουν σαν πορείας. modeoner θα δοκιμάσω τα LED απευθείας στη μπαταρία της μηχανής αλλά αυτό τι θα αλλάξει; αν ανάβουν ξαναγυρνάμε πάλι πίσω στην αρχή. Κι εγώ υποπτεύομαι ότι κάτι έχει να κάνει με αντιστάσεις αλλά δεν μπορώ να εντοπίσω που και ποιο ακριβώς είναι το θέμα έτσι ώστε ν'αρχίσω να κάνω δοκιμές με προσθήκη αντιστάσεων παράλληλα στα φώτα πορείας Axeas12 θα δοκιμάσω να κάνω αυτό που λες αλλά τι θα δείξει; μόνη της η λάμπα πυρακτώσεως ανάβει κανονικά, αν είναι και το LED συνδεδεμενο επάνω τι θα γίνει; θα το δοκιμάσω πάντως και βλέπουμε. Σπαζοκεφαλιά είναι, τα πάντα παίζουν
  13. Αγαπητοί φίλοι του mybike.gr, Είμαι νέο μέλος εδώ αν και όχι νέος μοτοσυκλετιστής και οπαδός του DIY. Θα ήθελα να ζητήσω τις πολύτιμες γνώμες και συμβουλές σας γύρω από μια σπαζοκεφαλιά που έχει να κάνει με τα ηλεκτρολογικά/ηλεκτρονικά της μηχανής μου. Δυστυχώς διαθέτω μόνο πολύ βασικές γνώσεις πάνω σε τέτοια ζητήματα. Έχω μια YAMAHA XVZ1300 Royal Star του 1997. Την έχω μερικούς μήνες, κανένα πρόβλημα. Πριν λίγο καιρό αγόρασα μεταχειρισμένη μια μπάρα φώτων για την ουρά (license plate light bar) όπως αυτή εδώ: http://www.ebay.com/...84.m1436.l2649. Όπως βλέπετε έχει 4 bullet lights τα οποία είχαν μονοπολικά φις 1165. Εγώ άλλαξα τα φις και συγκόλλησα διπολικά φις 1157 έτσι ώστε να τοποθετήσω τους διπολικούς λαμπτήρες 1157 ή Ρ21/5W (τα λαμπάκια σχεδόν σε όλα τα "κωλοφάναρα"). Ήθελα, μ' αυτόν τον τρόπο να κάνω και τα 4 φώτα να ανάβουν συνεχώς σαν φώτα πορείας, τα δύο κατώτερα να ανάβουν πιο δυνατά σαν φρένο και τα δύο ανώτερα να ανάβουν πιο δυνατά σαν φλάς. Όλα πήγαν μια χαρά μέχρι που διαπίστωσα ότι λόγω θερμοκρασίας άρχισαν να λιώνουν τα πλαστικά "τζαμάκια" από τα φωτάκια. Επειδή τα φωτάκια ήταν παλιά και το χρώμιό τους ξέφτιζε, αποφάσισα να αγοράσω καινούρια bullet lights, αυτά εδώ: http://www.ebay.com/...K%3AMEBIDX%3AIT και να τοποθετήσω πάνω τους λαμπτήρες LED για να μην έχω ξανά πρόβλημα με θερμοκρασία. Πράγματι, αντικατέστησα ξανά τα μονοπολικά φις 1156 με διπολικά 1157 (οι δύο πόλοι παίρνουν δυο διαφορετικές θετικές εντολές: και στα 4 λαμπάκια ο ένας θετικός πόλος - ίδιος και στα 4 - παίρνει εντολή για φως πορείας, ο άλλος θετικός πόλος, αυτός που κάνει τα λαμπάκια να ανάβουν πιο φωτεινά, στα 2 παίρνει εντολή για φρένο και στα άλλα δύο εντολή για φλας). Το σώμα του φις είναι ο αρνητικός πόλος που "κάνει σώμα" με το σασί της μηχανής, χωρίς ανάγκη για ξεχωριστό καλώδιο αρνητικό. Τοποθέτησα δυο κόκκινους λαμπτήρες LED (για τα 2 φώτα που θα ανάβουν στο φρένο) και δυο πορτοκαλί λαμπτήρες LED (για τα 2 φώτα που θα ανάβουν και σαν φλας. Τα LED είναι αυτά εδώ : http://www.ebay.com/...%3AMEBIDX%3AIT. Ήμουν πάρα πολύ προσεκτικός κατά την όλη διαδικασία, πρόσεξα πάρα πολύ το θέμα της πολικότητας και πάντα έλεγχα το πώς ανάβει κάθε προβολάκι και κάθε λαμπτήρας καθώς και όλα μαζί με τη χρήση μιας εξωτερικής μπαταρίας μηχανής που την έχω καβάτζα για διάφορες πατέντες. Όλα λειτουργούσαν τέλεια μέχρι που άρχισα να συνδέω τα καλώδια από την μπάρα με τα αντίστοιχα της μηχανής. Αρχικά συνέδεσα τα καλώδια με την εντολή για φως πορείας: άναψαν και τα 4 φώτα. Μετά άρχισαν τα προβλήματα: μόλις συνέδεσα τα καλώδια για την εντολή του φρένου ή αυτά για τα αντίστοιχα φλάς, τα φώτα πορείας δεν άναβαν, άναβαν όμως τα φώτα για τις δύο άλλες εντολές : φρένο και φλάς. Τα φλάς της μηχανής έχουν συμβατικούς λαμπτήρες 1156 πυρακτώσεως, άναβαν κανονικά, όπως και τα πρόσθετα φλάς με τα LED αν και με ελάχιστα διαφορετική συχνότητα. Το φως πορείας και φρένου της μηχανής (1157 πυρακτώσεως) δουλεύει κανονικά. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν ανάβουν τα 4 φωτάκια πορείας ενώ όταν τα δοκίμαζα με εξωτερική μπαταρία (με την ίδια πολικότητα που υπάρχει και στη μηχανή) δούλευαν. Δοκίμασα να αντικαταστήσω τους λαμπτήρες LED με συμβατικούς 1157 πυρακτώσεως πάνω στη μηχανή : όλα δούλευαν κανονικά !!! Συγγνώμη αλλά έχω τρελλαθεί! Τι φταίει και πάνω στη μηχανή δε δουλεύει ο ένας θετικός πόλος που δίνει εντολή για φως πορείας ενώ σε εξωτερική μπαταρία δουλεύει (όταν είναι LED) και επίσης δουλεύει κανονικά όταν είναι πυρακτώσεως; Θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη για το μεγάλο μέγεθος του ποστ αλλά ήθελα να γίνω όσο πιο λεπτομερής γίνεται. Επίσης δεν ξέρω να ανεβάζω φωτό από τον υπολογιστή μου (δεν ξέρω καν αν γίνεται) και για αυτό έβαλα τα link. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω από πριν για ο,τιδήποτε μου προτείνετε: ξέρω ότι είναι σπαζοκεφαλιά. φιλικά, Άγις