Mcpap

Μέλη
  • Δημοσιεύσεις

    156
  • Εγγράφηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Πόντοι

89 Excellent

Σχετικά με το μέλος Mcpap

  • Κλάση
    Γυρνάει δεν γυρνάει

Η Μοτοσικλέτα μου

  • myBike: Κατασκ/ής
    Honda
  • myBike: Μοντέλο
    CB500X

Πρόσφατοι επισκέπτες στο προφίλ

722 προβολές προφίλ
  1. CB 500 X

    Καλώς, αφού εσένα δεν σου κάνει εντύπωση για πες μας, το ελατήριο που πουλάνε για βελτίωση του πιρουνιού είναι σκληρότερο ή μαλακότερο από το γνήσιο, αφού σου συστήνει να βάλεις 7,5 SAE για να αποσβένει τις ταλαντώσεις του.
  2. CB 500 X

    Συγνώμη αλλά εδώ https://www.wilbers-shop.de/en/Motorcycle/Honda/CB-500-X-PC46-wilbers-23/Wilbers-Fork-Spring-Zero-friction-progressive.html?manufacturer=amu19a4f1346a0757072421f9a2d3c9c&year=2013&catname=6f91cd205a22681798b59a7ada08a2ed συστήνει λαδάκι 7,5 sae, λιγότερο από το 10 αρακι της Honda ???????? μάλλον αυτοί το βρίσκουν σκληρό το πιρούνι !!!!!!!!!!!
  3. CB 500 X

    Συνάδελφε Στάθη πες μου ότι κάνω λάθος, πες μου ότι βιάζομαι και ότι δεν σου έχουν βάλει αυτή http://www.fbchain.com/roller-chain με πείρο από VX2. Ρε γαμώτο γιατί είμαι τόσο καχύποπτος με τους μηχανικούς?
  4. CB 500 X

    Το πρόβλημα είναι ότι τα γρανάζια έχουν φαγωθεί εφόσον έχει ξεχειλώσει η αλυσίδα. Βάζοντας την καινούρια αλυσίδα σε "ξεχειλωμένα" γρανάζια θα ξεχειλώσει "βεβιασμένα" η καινούρια αλυσίδα ώστε να πατήσει σωστά στα "ξεχειλωμένα" γρανάζια. Παλαιότερα υπήρχε η "πατέντα" να αντιστρέψει κανείς τα γρανάζια και να αλλάξει μόνο αλυσίδα καθότι τα γρανάζια φθείρονται μονόπαντα στο δόντι εκεί που μεταφέρει πίεση η αλυσίδα προς την πλευρά περιστροφής τους, όμως όπως έχω ξαναγράψει παλαιότερα το κόλπο αυτό δεν παίζει στο CB γιατί τα γρανάζια έχουν offset και δεν μπορούν να μπούν "αντεστραμένα" (επίτηδες για να μας τα παίρνουν). Κατά την άποψή μου άλλαξε και γρανάζια χτές. Επίσης τι είναι το FBKOK στη φωτογραφία της αλυσίδας που ανέβασες, εκτός του πείρου γράφει πουθενά αλλού DID.
  5. CB 500 X

    Καλησπέρα, Η παλιά αλλάχτηκε γιατί είχε κάνει "κόμπους" ή γιατί είχε ξεχειλώσει. Αν ισχύει το δεύτερο κακώς δεν αλλάχτηκαν τα γρανάζια. Επίσης από την φωτο φαίνεται ότι ο συνδετικός κρίκος είναι με ασφάλεια, τώρα πια που υπάρχουν τα εργαλεία προτιμούμε τους πριτσινωτούς.
  6. CB 500 X

    Δυστυχώς και τα δύο (το άρθρο, και το βίντεο του Θανάση) δεν εξηγούν σωστά τη ρύθμιση του sag. Και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γίνονται χοντρά λάθη στη ρύθμιση της προφόρτισης. Η προφόρτιση του ελατηρίου είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για την ρύθμιση του static sag. Δηλαδή για το πόσο θα κάτσει η ανάρτηση με το βάρος της μοτοσυκλέτας και με όλα τα τυχόν αξεσουάρ της και πρέπει να είναι τουλάχιστον 10% της διαδρομής όπως είπε και ο Θανάσης. Το πόσο θα κάτσει η μοτοσυκλέτα με το/τους αναβάτες ΜΕΤΑ από τη ρύθμιση του static sag που γίνεται πρώτη, εξαρτάται ΜΟΝΟ από το συντελεστή σκληρότητας του ελατηρίου και ονομάζεται race sag ή dynamic sag και πρέπει να είναι περίπου το 1/4 με 1/3 της διαδρομής της ανάρτησης. Και να το λάθος αν ακολουθηθούν οι οδηγίες των άρθρων-βίντεο. Ο φίλος enteprise-psi που πάει "τρικάβαλος" από θέμα βάρους αναβατών θα πρέπει να προφορτίσει πολύ το ελατήριο ώστε να μην κάθεται η πίσω ανάρτηση παραπάνω από το ένα τρίτο της πλήρως φορτωμένος, με αποτέλεσμα όταν θα κατέβουν οι αναβάτες από επάνω η μοτοσυκλέτα να έχει μηδενικό static sag, με αποτέλεσμα σε κάποια περίεργη καμπή με πολλά και ανωμαλίες να χάσει την πρόσφυση του πίσω ελαστικού. Συνεπώς ρυθμίζουμε static sag με την προφόρτιση και αφήνουμε το τι γίνεται μετά αν δεν μας κάθεται η ρύθμιση του dynamic sag με τα κιλά μας αφού δεν μπορούμε να αλλάξουμε ελατήριο λόγω κόστους, κοιτάμε μόνο να φορτώνουμε τη μηχανή πιο συμμετρικά ώστε να βυθίζεται ανάλογα και το μπροστά. ( Τα παραπάνω ισχύουν για όταν έχουμε βάρος αναβάτη/αναβατών, όταν ο αναβάτης είναι πολύ ελαφρύς π.χ. κοπελίτσα solo, ισχύουν τα αντίστροφα). Δυστυχώς αν δεν έχουμε λεφτά να αλλάξουμε το αμορτισέρ - ελατήριο, συμβιβαζόμαστε με ότι έχουμε. Ανακαλώ στη μνήμη μου ένα σεμινάριο ρύθμισης αναρτήσεων που (αν δεν κάνω λάθος) είχε διοργανώσει το ΜΟΤΟ στις αρχές της δεκαετίας του ενενήντα στο υπόγειο της τότε ΛΕΜΟΤ στην Καλλιρρόης. Δάσκαλος ο Χρήστος ο Τασούλης τότε αντιπρόσωπος της White Power. ( Δεν θυμάμαι αν ήταν και ο Χούντρας παρών). Μου έχει μείνει χαραγμένη η φράση του "στη βροχή ρυθμίζουμε τις αναρτήσεις σούπα". Συμπέρασμα, δεν θέλουν οι κατασκευαστές οι μοτοσυκλέτες τους να πετάνε τους αναβάτες κάτω γιαυτό και προσπαθώντας να καλύψουν μεγάλη γκάμα αναβατών τις ρυθμίζουν προς το πιο μαλακό, είναι ασφαλέστερο από το πιο σφικτό, συγχωρούν πιο εύκολα λάθη.
  7. CB 500 X

    Δεν μπορείς μόνο με μια διαφορετική εξάτμιση να αλλάξεις τις προδιαγραφές ρύπων. Θα υπάρχει διαφορά στην απόδοση. Σίγουρα υπάρχει διαφορετική ρύθμιση στον ψεκασμό. Εκτός αν κάλυπτε τις προδιαγραφές από πριν και η αλλαγή στην εξάτμιση είναι μόνο για decor. Μπορεί να διασταυρωθεί, ρωτώντας στα ανταλλακτικά αν υπάρχει διαφορετικό part number για την ECU στα παλιά και νέα μοντέλα.
  8. CB 500 X

    Κανε ένα κόπο και ξαναμέτρα με το μηχανάκι στηριγμένο στις ροδες (οπως λεει το manual) και οχι στο stand. Ανάλογα πως αλλάζεις τα λάδια, πόση ώρα σουρώνει κλπ, αν αλλάξεις φίλτρο μπορεί να πάρει και μέχρι 2,9 λτ μετρημένα με μεζούρα για να δείξει full στο τζαμάκι.
  9. CB 500 X

    Να κάνω εγώ μία ερώτηση "Κατά τη σύγκριση των ελαίων, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η τοποθεσία στην οποία θα χρησιμοποιηθεί το όχημα. Λεπτά έλαια που είναι λιγότερο επιρρεπή σε πάχυνση σε χαμηλές θερμοκρασίες θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε τον κινητήρα σας πιο γρήγορα το χειμώνα, ενώ τα παχιά λάδια που είναι λιγότερο επιρρεπή σε αραίωση σε ζεστές θερμοκρασίες θα βοηθήσουν τον κινητήρα σας να αποδίδει καλύτερα το καλοκαίρι. Ως αποτέλεσμα, έχουν αναπτυχθεί έλαια 0W-20 και 5W-30 για ψυχρότερα κλίματα, ενώ έχουν αναπτυχθεί λάδια 15W-40 και 20W-50 με πιο θερμό κλίμα" Αυτά ποιος τα γράφει και πού? Δηλαδή το χειμώνα που θα βάλω 0W-20 ο κινητήρας μου όταν θα φτάσει θερμοκρασία λειτουργίας στους 90 -100 (όπως αναφέρει ο ίδιος πιο πάνω) θα δουλεύει καλά με λάδι 20αρι, ενώ το καλοκαίρι που απλά θα φτάσει πολύ πιο γρήγορα την θερμοκρασία λειτουργίας τους 90-100 δεν θα δουλεύει καλά και θα πρέπει να βάλω 40αρι. Από την Πόλη έρχομαι και στην κορφή καν' έλα, βάζω το καπέλο μου να μην βραχεί η ομπρέλα. Και στις δύο περιπτώσεις η θερμοκρασία λειτουργίας των σύγχρονων υδρόψυκτων κινητήρων ρυθμίζεται σε συγκεκριμένα όρια θερμοκρασίας είτε έχει έξω -5 βαθμούς είτε 35. Οπότε η παράγραφος θα μπορούσε να αφορά υπό προϋποθέσεις μόνο αερόψυκτους κινητήρες . Τα δε λάδια 0W-20 δεν τα έχω δει ακόμα σε μοτό (που έχουν και σαζμάν) παρά μόνο σε αυτοκίνητα (που και πάλι πρώτη η Honda χρησιμοποίησε από όσο ξέρω). Ο κανόνας είναι εάν ο κατασκευαστής σου επιτρέπει 30αρι, βάζεις 30αρι για να κάνεις μέχρι και 6% οικονομία στο καύσιμο σε σχέση με το 40αρι ( όπως ανέφερε πριν λίγα χρόνια η Castrol στο επίσημο site της, δεν ξέρω αν το αναφέρει ακόμα), αυτός είναι και ο λόγος που στα τελευταία μοντέλα αυτοκινήτων ρίχνουν το ιξώδες, η οικονομία καυσίμου. Αν δεν σε νοιάζει η οικονομία έχει νόημα να βάλεις 40αρι στην moto πιθανότατα μόνο για την καλύτερη λειτουργία του σαζμάν. Όσο για το εάν το λάδι θα είναι 0w ή 5w ή 10w που αφορά το ιξώδες του λαδιού όταν πας να ξεκινήσεις την μοτοσυκλέτα σου (ή τον οποιοδήποτε κινητήρα σου) το πρωί που θεωρείται κρύος και ο κινητήρας έχει την θερμοκρασία περιβάλλοντος, εμάς εδώ στην Ελλάδα αφορά κατοίκους περιοχών όπως η Φλώρινα και το Νευροκόπι όταν έχουν -20 και θέλουν το λάδι στον κινητήρα να παραμένει ρευστό σε τέτοιες θερμοκρασίες και όχι σαν μέλι ώστε να μπορεί να λιπάνει τον κινητήρα όταν θα πάρει μπροστά. Για την μηχανή μας τώρα, εγώ εφόσον η Honda συστήνει 10w-30 βάζω 10w-30. Προς το παρόν τα γνήσια τα οποία είναι ημισυνθετικά. Υπάρχουν full συνθετικά σε 10w-30 (από όταν τα είχα ψάξει το 2013) σε motul (ακριβά) και σε Putoline αλλά τότε δεν τα έφερνε ο αντιπρόσωπος (Metzeler), όλα τα υπόλοιπα τότε ήταν ημισυνθετικά. Τα γνήσια λάδια Honda, Yamaha, κλπ, τα made in Japan ειναι τα Eneos (φαίνεται η φίρμα πάνω στα αγωνιστικά Yamaha) ή αλλιώς Nippon Oil η οποία είναι εταιρεία κολοσσός. Τα οποία τα εισήγαγε στην Ελλάδα εδώ και χρόνια κάποιος από τους αγωνιζόμενους στα αυτοκίνητα και διαφημίζονταν για χρόνια στην αγωνιστική αυτοκινητάδικη εκπομπή του Στράτου Φωτεινέλη στα διάφορα μικροκάναλα. Τώρα τελευταία φέρνουν λάδια και για μοτοσυκλέτες, αν βρώ full synthetic σε καλή τιμή θα τα δοκιμάσω. Το σημαντικότερο που κοιτάω στα λάδια είναι η ημερομηνία παραγωγής τους, να μην είναι δηλαδή μπαγιάτικα καθισμένα στο ράφι και τα έχουν βάλει προσφορά για να τα ξεφορτωθούν. Ούτε πολύ φρέσκα ώστε αν έχει γίνει πατατιά από το εργοστάσιο να έχουν προλάβει να τα ανακαλέσουν. Το καλύτερο είναι από 6μήνες έως ένα χρόνο. Αυτό που μου αρέσει στα γνήσια Honda είναι ότι έχουν έχτρα αεροστεγή αλουμινοσφραγίδα μέσα από το βιδωτό καπάκι, όπως είχαν παλιά και τα Bell-Ray (δεν ξέρω αν έχουν ακόμα). Ένας ακόμα λόγος που προτιμώ τα γνήσια είναι ότι στα άλλα γνωστά παρατηρώ τεράστιες διακυμάνσεις τιμών για το ίδιο προϊόν, πράγμα που μου βάζει ψύλλους ότι κυκλοφορούν και μαϊμού λάδια φίρμες στο εμπόριο. Και για τα λάδια moto ίσως να μην ασχολούνται αλλά τον κόβω φέτες ότι γίνεται στα λάδια αυτοκινήτων. Επειδή όμως ποτέ δεν ξέρεις φύλαγε τα ρούχα σου να έχεις τα μισά.
  10. CB 500 X

    https://www.cmsnl.com/products/kit-fr-lenh303m_08v70mgzd80zb/#.Ws89Z8i-neQ Αυτά είναι τα γνήσια προβολάκια, είναι led που σημαίνει το πολύ 40w συνολική κατανάλωση, αυτά μπαίνουν άνετα ως παραπάνω φορτίο, αν μπουν προβολάκια με λάμπες πυρακτώσεως τότε θα πρέπει να είναι της ίδιας τάξης το φορτίο. Ως κανόνας ισχύει ότι δεν είναι εργοστασιακό αξεσουάρ, που κουμπώνει στις εργοστασιακές φύσες αναμονής, περνάμε καινούργια καλωδίωση από την μπαταρία με ασφάλεια και ρελέ. Δεν πειράζουμε την εργοστασιακή καλωδίωση μιας και είναι ένας καλός λόγος κατάπτωσης της εγγύησης.
  11. Όπως έχει ξαναγράψει παλαιότερα ο συνάδελφος miskin, στον Μητρόπουλο στην οδο Αθηνάς στην Αθήνα, τα Vessel, αλλιώς στο ebay π.χ. https://www.ebay.com/itm/VESSEL-Megadora-900-Series-P1x75-JIS-1-Cross-Point-Tip-Screwdriver-900175/141936954616?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
  12. CB 500 X

    Οι καλύτερες αλυσίδες είναι οι enuma http://www.ekchain.jp/product/catalog.html Αυτή η εταιρεία άλλωστε ανακάλυψε τις oring αλυσίδες, δυστυχώς στην Ελλάδα τις έχουμε ξεχασμένες και αγοράζουμε DID, στο εξωτερικό βέβαια χαίρουν άπειρης εκτίμησης, νομίζω ότι η KAWASAKI στο Η2R βάζει τέτοια εργοστασιακή τοποθέτηση. Στο θέμα μας όμως, πέρυσι που έψαχνα για αλυσιδογράναζα στα 17000, (γιατί και εγώ βαριέμαι το πλύσιμο λάδωμα, άσε που κάποια αρκετά χρονιά παλαιότερα που έπλενα και λάδωνα συχνά είχα υπολογίσει το κόστος των σπραυ αλυσίδας που είχα καταναλώσει και περίπου έβγαινε μία ή άλλη), βρήκα καλή ενισχυμένη RK δεν θυμάμαι το μοντέλο καλύτερη από την VX2 της DID σε καλή τιμή και πήρα αυτή. Νομίζω ότι ένας εισαγωγέας των RK είναι ο Πατμανίδης ο οποίος αν θυμάμαι καλά δεν πουλάει λιανική, λέω γιαυτόν γιατί ο άλλος που τις φέρνει και δεν θυμάμαι το όνομά του, φέρνει τα μοντέλα που έχουν συνδετικό κρίκο με ασφάλεια, ενώ ο Πατμανίδης φέρνει και μοντέλα με συνδετικό κρίκο πριτσινωτό. Οπότε ότι και να αγοράσετε σιγουρευτείτε ότι η αλυσίδα έχει πριτσινωτό συνδετικό κρίκο, θα χρειαστείτε βέβαια και σχετικό εργαλείο πριτσινώματος. Για γρανάζια τώρα, τα καλύτερα είναι τα sunstar, που είναι εργοστασιακή τοποθέτηση από τους περισσότερους Ιάπωνες κατασκευαστές πριν ανοίξουν εργοστάσια σε Ταυλάνδη κλπ. Όμως για το συγκεκριμένο μοντέλο δεν έβγαζε μπροστινό και ο αντιπρόσωπος πέρυσι δεν έφερνε ούτε το πισινό που η συγκεκριμένη εταιρεία βγάζει (πιθανόν ταιριάζει από άλλο μοντέλο της Honda), (σημείωση το πισινό γρανάζι ΔΕΝ είναι συμμετρικό οπότε ΔΕΝ μπορεί να αντιστραφεί- επίτηδες βέβαια-). Οπότε στην Ελληνική αγορά υπήρχαν δύο επιλογές AFAM ατσαλινα ή JT ατσαλινα, επειδή με την JT στη μοτοσυκλέτα του αδελφού μου (ΧΤ660), δύο διαφορετικά μπροστινά γρανάζια δεν έμπαιναν σε κάποια αλλαγή που είχαμε κάνει παλαιότερα, παρά μόνο με κοπάνημα (βάλαμε τελικά sunstar), είπα να δοκιμάσω AFAM, μπήκε το πίσω αλλά το μπροστά είχε πρόβλημα στην κατεργασία του και δεν έμπαινε, εδώ οφείλω τα εύσχημα στην αντιπροσωπεία των AFAM (X. Τασούλης) όπου αμέσως αναγνώρισαν το πρόβλημα (σε αντίθεση με την αντιπροσωπεία των JT) και μου πίστωσαν αμέσως το σχετικό ποσό στο μαγαζί που τα είχα αγοράσει (e-moto) διότι (είμαι και γκαντέμης) ήταν το τελευταίο μπροστινό AFAM στην Ελλάδα για το CB και για να μην περιμένω μέχρι να ξαναφέρουν έβαλα τελικά μπροστινό JT, που αυτή τη φορά μπήκε γάντι χωρίς προβλήματα. Επίσης στο ebay υπήρχαν και Renthal μπροστινά σε καλή τιμή που όμως ο αντιπρόσωπος δεν έφερνε.
  13. CB 500 X

    Απλά για τον ίδιο λόγο που η μοτοσυκλέτα έκαψε την ασφάλεια, κάηκε και η ασφάλεια του συναγερμού ( αν είχε τοποθετήσει εξωτερική ασφάλεια ο εγκαταστάτης) αλλιώς πιθανότατα θα κάηκε η εσωτερική ασφάλεια επάνω στην πλακέτα του συναγερμού που πιθανότατα θα είναι τύπου smd. Οπότε αν δεν έχεις φίλο ηλεκτρονικό να ανοίξει το κουτί του συναγερμού και να τον ελέγξει, πήγαινε για αντιπροσωπεία και καλή τύχη.
  14. οι εκεντροφοροι δεν μετακινουνται καθολου? μενουν στην θεση τους ?

  15. CB 500 X

    Δεν θέλουν λύσιμο οι εκκεντροφόροι, αφαιρείς τα κοκοράκια, βάζεις τα καινούργια sims και ξαναβάζεις τα κοκοράκια.